Vespa-Ciao.NL
:: Steven’s Citta

Home Forums Perso’s Projecten Steven’s Citta

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 186)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Steven
    Topic starter

Hoogste tijd om eens een perso aan te maken over mijn citta.

Mijn citta heb ik afgelopen zomer gekocht, nadat ik jaren geen brommer heb gehad. Op mijn 16de had ik een Ciao Mix met 65 Dr en de hele mikmak. Die heb ik behoorlijk afgereden en vervolgens verkocht.

De citta was behoorlijk verrot toen ik hem kocht. In de loop van de afgelopen maanden veel werk gestoken in vooral het rijdend maken ervan.

Ook veel pech gehad, vooral met de blokjes die ik eronder heb gehad.

Maar de aanhouder wint, en de deadline om m’n brommer in orde te maken had ik gesteld op 1 januari.

Ik heb een SI brug gemonteerd, stuk sterker dan originele subframes
      Goed lopend blok met 43mm DR evo gekocht en dat blok nog verder uitgevijld dat die al was.
      uiteraard 13/13 met sproeier 68 en die Leo circuit eronder.

Alle remmen vernieuwd, en kabels en de gehele verlichting opnieuw aangesloten omdat er een elec kabelboom op zat en ik na alle sleutel ellende alleen nog CP blokjes heb.
      de kappen opnieuw gespoten en delen van het frame opnieuw gedaan.
      En onlangs de zwarte velgen verwisseld met origineel grijze velgen en nieuwe kenda semislicks.

ik moet nog een paar aanpassingen maken aan o.a. het achterspatbord ( vernieuwen), de kabel naar het achterlicht wegwerken en een set SI kappen bestellen.

En niet te vergeten, mijn dank gaat uit naar Rene voor zijn hulp en optimisme, en iedereen die me van advies heeft voorzien!!

Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

SjoerdCiao
      Donateur

Ziet er goed uit, zal alleen niet vooruit te branden zijn met die poelie ofwel?:P

Edjuh
        Bijdrager

Ik wou net zeggen, das me nen kleine poelie : -)

Leuk straatcietje.

eidos
          Donateur

Mooie citta, Mijn complimenten! Je hebt er aardig wat moois van gemaakt.

Ben benieuwd hoe hij in het totaal plaatje eruit ziet. (Kappen erop, Compleet)

Wat was nou het probleem met die ontsteking van je blok? Lag het toch aan je krukas?

Ps, Heb nog wel een citta kopje liggen. Lijk me wat mooier staan;)

Steven
            Topic starter

@Sjoerd: ja klopt, maar met goed strakke trekveren kan ik zonder steppen wegrijden, en als die even rijdt gaat ie lekker.

@ Eidos: dankjewel! heb het idee ook een beetje van jouw citta afgekeken 😉 Binnenkort die kappen erop en dan post ik nieuwe foto’s.
              En ja die krukas klopte niet met andere, heel raar om uit te leggen. heb er ooit eens foto’s van gepost, kan me niet herinneren in welk topic, waarin te zien was dat de nok op gesloten stond bij zuiger in bdp. té vaag, je hebt het met eigen ogen gezien hier toch. die krukas is de prullenbak in gegaan.

hansieb
              Moderator

Nette citta en zie em vast nog wel eens rijden in grunn.

erikbloemberg

hey steven mooi cittatje en mooie grijze wielen:D:D

Steven
                  Topic starter

afgelopen week de laatste onderdelen binnen gekregen, zoals de kappen. en ook weer mn dr43mm blok erop gemonteerd.

ik wilde ergens buiten foto’s maken, ergens op een mooie locatie, maar helaas ligt er weer sneeuw.

ik ben van plan de citta voorlopig in z’n geheel zwart te houden, maar als er iemand een mooi idee heeft wat betreft het uiterlijk dan hoor ik het graag.

mvg

vercoelen
                    Bijdrager

ik zou dat si teken eraf halen, goed bezig verder!

lopsrel
                      Bijdrager

dat si teken kan er niet af die zit aan de kap vast :pest

vercoelen
                        Bijdrager

hoeso niet? gewoon weg schuren en het gat opvullen met plamuur en mooi recht schuren,
                          als je beetje handig bent is dat een werkje van 15min!

Steven
                          Topic starter

vercoelen :
                            ik zou dat si teken eraf halen, goed bezig verder!

dankjewel. maar dat si teken laat ik er op omdat er tenslotte een si achterbrug op zit, en ik die kappen niet wil bewerken.
                            enige kap die ik wil vernieuwen is de linker treeplank, daar is een hoek uit.

mvg

vercoelen
                            Bijdrager

nja, stel dat je ooit nog eens op het idee komt om de kappen te spuiten misschien goed idee om het gelijk weg te halen.

vind het persoonlijk nogal dom (zelfde als je met een si gaat rijden met een citta zadel waar dus citta opstaat), een geluk.. het valt nog niet zo op dat teken!

green_white
                              Bijdrager

persoonlijk vind ik een harleyrekje, buddy en koplampspoiler mooi staan.

en je zadel hoort verder naar benden of heb ik dat mis?

en haal dat oranje ding weg:P

Loek
                                Bijdrager

Oranje plaatje is echte olskool daar blijf je van af man booeehh:((:D

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 186)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.