Vespa-Ciao.NL
:: Sterwiel in si

Home Forums Techniek Framedelen Sterwiel in si

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

noortuk1
    Topic starter

hallo,ik heb een vespa si en daar heb ik sterwielen voor gekocht.nou zit achter erin maar voor wil niet lukken omdat de remankerplaat niet vast gezet kan worden.nou zie ik die wielen vaak in een si “monte carlo” zitten.kan het zijn dat die voorvork anders is dan een “gewone” si?en is het mogelijk of noodzakelijk dat ik die veerpoten vervangt om het allemaal passend te maken??mvrgr Leo

Wilk1985
      Moderator

Hallo Leo en welkom op dit forum!

In de voorvork zit geen verschil met betrekking tot de wielen, maar de remankerplaat van een Si met spaakwielen is anders.

Je zult op zoek moeten naar een remankerplaat die bij je wielen hoort. Ik neem aan dat je een paar 10 spaakswielen hebt? Dan moet je een remankerplaat hebben voor 10 spaakswielen. Als ik me niet vergis past de remankerplaat van een 4 spaaksvelg ook.

Let op dat je wel een remankerplaat van een Si nodig zoekt, onder andere de Vespa Avanti is ook geleverd met 4 en 10 spakers en die hebben weer een andere plaat. Om het makkelijk te houden.

noortuk1
        Topic starter

hoi Wilk,het zijn 4 spaaks wielen en er komen standaard spakenwielen onder vandaan en heb geproberrd de remankerplaat over te zetten maar deze was te klein.

paulmz
          Bijdrager

Ik had ook draadspaakwielen in mijn SI en heb daar 4 spaakswielen in gezet.
            Idd heb je dan een grotere remankerplaat nodig en met de oude voorvork komt je remverankering ook niet uit.
            Daarom en voor de klassieke look ben ik weer op zoek naar nette draadspaakwielen.

Paul

noortuk1
            Topic starter

Dus?is zoiets moeilijk te vinden dan??

Wilk1985
              Moderator

Valt mee hoor, maak even een gezocht topic aan hier in de advertentiesectie en wellicht is er iemand die er 1 over heeft.

En anders kan je deze gasten eens mailen:

http://www.scootersloop.nl/

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.