Vespa-Ciao.NL
:: Sterkere spietjes?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Sterkere spietjes?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta-ciao
    Topic starter

Ik vraag me af of er ook spietjes bestaan die van sterker materiaal gemaakt, om te voorkomen dat je spietje minder snel breekt. Ik had het er op de flebotour met Waarom nog over en hij legde me uit dat de minibike spietjes van RVS een stuk steviger waren, kan iemand daarover meepraten, en of weet nog andere spietjes van harder materiaal etc?

Florian
      Moderator

Geen idee of er sterkere spietjes bestaan die zo in een Vespa krukas spiebaan past.
        Ik heb ooit eens zelf een spietje gemaakt deze was aanzienlijk sterker dan een originele. Maar in principe heb je helemaal geen ”versterkte” spie nodig. Als de conische passing van het vliegwiel gewoon netjes is dan voldoet een originele spie ook.

bart#24

ik heb een paar jaar geleden erg veel last gehad met een electrisch blokje heel veel last gehad van brekende spietjes.

krukassen, vliegwielen, revisiesetjes alles geprobeert..

uiteindelyk heb ik spietjes van kawasaki kx 85 erin gedaan deze zijn exact hetzelfde alleen 10 x sterker

kosten wel stukje meer.

mvg

beun_ciao
          Bijdrager

Kijk eens of de segmenthouder geen speling heeft op het platte vlak van de krukas.

Citta-ciao
            Topic starter

Iemand anders die nog sterkte vliegwiel spietjes heeft/kent?

Rizla
              Donateur

Zelf maken misschien de goede optie?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.