Vespa-Ciao.NL
:: Sterk voorlicht, zwak achterlicht

Home Forums Techniek Elektrisch Sterk voorlicht, zwak achterlicht

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Flippo
    Topic starter

Hallo vespa experts,

Ik heb afgelopen week mijn bravo voorzien van een inbouw (bagagedrager) achterlicht. Deze werkt, maar op de een of andere manier blijft hij een erg zwak lampje hebben. Nauwelijks te zien in het donker, wat erg gevaarlijk is.
      Voorlicht is super fel.
      Nu dacht ik, misschien trekt het buislampje in de koplamp teveel stroom. Maar na het verwijderen hiervan is het voorlicht nog feller gaan branden, en is het achterlicht er minimaal op vooruit gegaan.

Bekabeling is gecontroleerd. Deze heeft nergens breuken en nergens ligt kabel bloot. (geen massa probleem)

Ik rijd met speedengine carters met een 43mm pinasco en de lampjes zijn std 6 volt. Aan te weinig power ligt het probleem dus ook niet.

Iemand enig idee waar het wel aan kan liggen?:?

Thanks, Flip.

SuperSi
      Bijdrager

zijn de wattages van de lampen wel goed?

Flippo
        Topic starter

Standaard lampjes, dus beiden 6v 15w?

SuperSi
          Bijdrager

ik heb achter veel minder wat, volgens mij maar 4

Flippo
            Topic starter

Ik zal het morgen eens nakijken, maar het zijn gewoon std lampjes in ieder geval. Thanks!

r32
              Bijdrager

ik heb ook achter 4 wat en voor 15 wat.

Crullie
                Donateur

Is het achterlicht niet per ongeluk een 12 Volt in plaats van een 6 Volt ?
                  Of een slecht/verroest aarde contact dat het nu werkt als een weerstandje ?
                  Of een maandag morgen lampje die niet goed gekeurd is maar toch door de selectie is gekomen.
                  Andere lampjes proberen want soms wil een nieuwe lamp ook wel eens vaag doen.

TICKLING BARN
                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.