- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 6 maanden geleden door Sten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 september 2008 om 11:55 #433221
ah joh , ff die beugel erafslijpen..
en dan de uitlaat mischien een beetje bijbuigen22 september 2008 om 13:13 #433313Ja even de uitlaat een beetje aanpassen.
Wouz’s how-to:
22 september 2008 om 15:02 #433323haha dat zijn wel hele drastische maatregelen daan:D
maarach ik heb er niet veel haast mee, ik vind hem nu eigenlijk best relax rijden met t citypowertje8)
ik heb trouwens voor 95% zeker een 43 mm malossi cilinder gekocht:D dan knutsel ik er een eurobegrenzer (dat moet gewoon lukken toch?) op en gaan we lekker knallen(a)
22 september 2008 om 16:21 #433324proma cc: beugel eraf slijpen, klein deukje erin slaan met de hamer (komt tegen de onderste rechterhoek aan vd. kop). dat zie je vanzelf wel precies waar.
voor de rest, erg mooi
24 september 2008 om 16:44 #433354whahha wat een foto :p
Was toen niet in een al te beste stemming 😛
24 september 2008 om 20:26 #433355vette trucjes hoor, ik ben je nu al een paar keer tegen gekomen ’s ochtends tussen de ksg en gym. (jij bent altijd ook zo optijd :D) Weliswaar op de fiets, want mijn brommert doet erg raar http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=190426#190426
Heb jij misschien een cdi over, zodat ik kan testen of de mijne nog goed is?25 september 2008 om 14:47 #433366Haha ik meot inderdaad altijd flink strijden om nog op tijd te komen:P
ik krijg vrijdag/zaterdag of met een beetje pech maandag een blokkie binnen waar alst goed is een cdi bijzit. Die mag je wel een keer komen ophalen om te testen hoor, geen enkel probleem!
25 september 2008 om 19:48 #433373
.-{2F4OV}-.Fijn dat t blokje goed loopt en citta ziet er egt netjes uit
30 september 2008 om 14:15 #433445t blokje heeft niet altijd super gelopen hoor sil, al na een paar dagen rijden kwam ik erachter dat de cilinder een flinke warmloper had gehad, dus toen heb ik mijn 50dr er maar weer opgezet;) nu loopt ie weer als een trein!
Maar nu weer leuk nieuws: ik heb via mp een motorblokje gekocht met een 43mm malossi cilinder:D De cilinder heeft nog niet veel kilometers(200 volgens de vorige eigenaar) gemaakt en ziet er nog prima uit!

Verder beschikt het blokje over een 4-spoels elektronische ontsteking en een malossi cilinderkopje, altijd leuk meegenomen dacht ik zo (niet dat ik dat ga gebruiken, ik blijf gewoon met mijn lc-kop rijden).
Ook is de inlaat zeer netjes uitgeboord + gevijld en zijn de poorten doorgetrokken in het carter.Ik heb 65 euro incl verzendkosten voor betaald, een net prijsje toch?=)
Edit: Foto’s!

Het cilindertje:D
Precies 43 mm!
Zuigertje
Malossi kopjeWat hieronder staat ga ik niet gebruiken en is in principe allemaal te koop;)

Ontsteking
De kleine poortjes doorgetrokken in het carter.
InlaatjeIk heb de cilinder nu al onder het broemke gegooid met een sproeier 66, maar hij loopt voor gene meter:p Dat wil dus zeggen, hij loopt wel heel mooi stationair, maar als ik gas geef hapert ie als een dolle en gaat ie niet vooruut. Bougie is bijna zwart en erg vettig, dus ik zal morgen wel even een 62 en een 64 sproeierd kopen, kijken of hij dan beter wil lopen;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.