- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 6 maanden geleden door Sten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 augustus 2008 om 17:23 #283985
Dag mede-vespa/cittafreaks! Ik zal dan toch ook maar eens een perso aanmaken, werd wel eens tijd;)
Nouja ik zou dus bijna 16 worden en ik wilde dolgraag een broemerke, dus ik zat lekker te speuren op marktplaats naar iets leuks voor een fatsoenlijk prijsje tot ik dit tegen kwam:

zoals je ziet was dit dus een zwart/wit/paarse citta. hij was op een citypowertje en een polini luchtfilter na helemaal origineel en had een contactpuntenblokje.
ik heb er destijds 325 euro voor betaald (zonder kenteken, maar dat was toen nog goedkoop om aan te vragen;)). dit bleek later natuurlijk veels te veel te zijn want ondertussen is vrijwel elk onderdeel al wel een keer kapot gegaan en vervangen.
nouja ik heb dus met het standaard setupje een aantal maanden rondgereden, maar toen wilde ik toch wel weer ietsje harder rijden. dus toen heb ik bij jmpb een proma cc, een poulie 80 en strakkere trekveren aangeschaft. dit wilde best aardig lopen, een kilometertje of 40/45. ook kwam er een mooi lang zadeltje op. de broemerd zag er toen zo uit:

Toch vond ik dat paarse op de brommer niet helemaal geweldig dus heb ik even later een setje traanplaatjes, 280mm chromen schokbrekers, een stel andere handvatten en een koplampspoiler aangeschaft. Ook had ik de turkenvanger verwijderd. Dit zag er al met al ongeveer zo uit:

Ziet er al een stuk beter uit toch?
Daarna heb ik nog een aantal motorische wijzigingen doorgevoerd, zoals een dr 50 cilindertje. die is er opgekomen als vervanger van de standaard cilinder die het had begeven (de 2e std cilinder al). verder is de inlaat uitgevijld en is er een 13/13 carb met malossi filter opgekomen en heb ik een tweedehands verrotte homoet aangeschaft en die helemaal mooi opgeknapt. dit wil al met al best aardig rijden (als het tenminste een keer niet kapot is). trekt vrij leuk op (niet best natuurlijk zonder vario, maaja tover maar eens egens 100 euri vandaan). Verder heeft de brommer ook nog een paar kleine optische veranderingen ondergaan (inbouwachterlicht, lak bijgewerkt enz.).
Dit zijn de meest recente foto’s die ik van de broemerd heb:

Aangezien de brommer het voor de 100ste keer heeft begeven (het zullen de contactpunten wel weer zijn, heb geen zin om die alwééér te vervangen) heb ik besloten maar eens een ander motorblok aan te schaffen. nu wil ik het gelijk goed doen door een elektronisch kickstart(_0_ )blok aan te schaffen. nooit meer gekloot dus met contactpunten en dat ellendige aanlopen is ook niet meer nodig, ideaal:crossy:
ik heb waarschijnlijk al een blokje gevonden, ik hoop het begin volgende week binnen te hebben, dan zullen er uiteraard nieuwe updates te zien zijn!Toekomstplannen, dat zijn er niet veel want de citta is toch al bijna af naar mijn idee. Ik wil er gewoon voor zorgen dat ik eens langer dan een maand op het apparaat rond kan rijden zonder dat ie kapot gaat.
En als ik nog een keer de pleuris in de kop krijg schaf ik misschien nog eens een vespa ciao aan waar ik dan een de Gaafschap-stijl racer van wil maken, maar dat is nog vrij ver weg;)
update kickstartblok
Jaja vandaag stond de postbode voor de deur met een pakketje (nouja zeg maar gerust een flink pakket):

Rarara wat zou erin zitten?
Jawel, het is een kickstartblok!

Ik heb het blok voor 110 euro aangeschaft van sil. Het blok heeft electronische ontsteking en loopt werkelijk als een trein:crossy:
Ik ben ongeveer 2,5 uur bezig geweest om het blokje er met achterbrug en al op te krijgen maa het is gelukt:+ maar het resultaat mag er wezen, hier nog wat foto’s (:foto:) en ik heb ook nog een filmpje gemaakt:

en hier nog even de link van het filmpje:
ik moest zoals je kon zien nog een keer flink in de remmen doordat een of andere idioot in een landrover ineens stil ging staan:p
kleine update
hmm het was misschien dus toch niet zo’n goed idee om die v-snaar van de 80 pully op de 90 pully te zetten… hier een fotootje van wat er nog van over is….

helemaal aan gort:p
en toch had ik helemaal niet het idee dat ie vreselijk strak stond ofzo toen ik hem had gemonteerd, er zat nog wel wat speling op;)
nouja nu maar op zoek naar de juiste snaar voor mijn 80 pully.
13 augustus 2008 om 18:19 #432152maatje 1024 😛 dat moet goed zijn 😛
14 augustus 2008 om 10:28 #432178nee die had ik er dus eerst op maar die was veels te groot…
14 augustus 2008 om 11:23 #432179blokje naar voren schuiven? of zit je dan met je kickstart ketting…
14 augustus 2008 om 11:33 #432180
Flip V/d Kuilis het je wel opgevallen dat je remtrommel verkeerd om zit ?
Dit is vrij makkelijk op te lossen door de hele velg eruit te pakken en er andersom in te zetten.Verder wel een toffe citta 😉
Ga je nog wat aan de setup doen ?
14 augustus 2008 om 11:50 #432181ja is me weleens opgevallen, maar ik laat het lekker zo zitten denk ik, heb er verder geen last van ofzo;)
en zelfs met het blok zo ver mogelijk naar voren hing de snaar er nog als een slappe vaatdoek bij;) werd inderdaad ook wel iets tegengehouen door de kickstartketting. moet dus een andere maat op denk ik. ik ga dadelijk maar eens een poulie 70 snaar halen denk ik, misschien dat die wel goed past;)
ik zou nog graag het een en ander aan de setup willen doen, maarja ik heb ouders he die flippen als ik hem te ver opvoer:p anders had er nu allang een leuke cilinder onder gezeten… ik zou er nog wel graag eens een variootje ophebben en waterkoeling zou ook leuk zijn, maarja het geld groeit me niet op de rug he…
17 september 2008 om 15:38 #433151Mijn citta heeft naast de kickstart weer een nieuw trucje geleerd:D. Hij heeft nu ook waterkoeling! Ben er echt superblij mee en ben er apetrots op:9.
Nouja genoeg geluld, hier de foto’s!

Het setje zoals ik het voor 70 euro kocht van Machorider.
‘T radiatortje.
‘T kopje van de buitenkant…
…en van de binnenkant!
Mijn geweldige ome Wim heeft mooie ophangbeugeltjes voor me gefreesd op zijn werk! Ik zal voor de liefhebbers de beugels nog wel een keer opmeten en er een How To van maken, zodat iedereen ze kan namaken.
De beugeltjes gemonteerd aan de kabelgoot…
En de rest van het kitje gemonteerd op/aan/onder de brommer.
Van de andere kant…
En nog een fotootje omdat ik maar niet kon ophouden met plaatjes schieten:P
En nog één…Het is alleen een beetje jammer dat mijn snelle uitlaten niet meer passen, ik rijdt nu dus rond met een (vreselijk verrotte) citypower:P De homoet past niet icm de kickstart, en de proma past niet icm de cilinderkop, maarja daar bedenken we wel iets op!
17 september 2008 om 16:16 #433156je proma kun je wel een beetje aanpassen dat ie gewoon past met LC kop hoor 😉
Heeft tonni ook gedaan…
verder een net dinkie ! 😉
17 september 2008 om 16:46 #433163Bedankt wouz! Ik was ook van plan om beide uitlaten weer passend te maken door:
– Bij de proma frees ik nog een keer die ophangbeugel van de cilinderkop eraf, volgens mij zou hij dan moeten passen.
– Bij de homoet de kickstart naar de andere kant te verplaatsen. Alleen gaat dit nogal moeilijk omdat die pin waarmee het kickstartpedaal vastzit echt muur en muur vast zit. Ik heb er met een hamer en alles op lopen rammen om hem los te krijgen, maar is niet gelukt. Dat zal dus uitboren oeten worden…17 september 2008 om 17:27 #433167hoe gaat t koelvloeistof nou rond ? want er zit geen pomp op :S nou ja in ieder geval hij doet het erg goed zo te zien 🙂
17 september 2008 om 17:33 #433168Mooie Citta Sten

hellchaiser, de koelvloeistof gaat rond doordat warme koelvloeistof opstijgt, en dus boven in de radiateur komt.
Zodra het dan afkoelt in de radiateur zakt het naar beneden naar de kop, waar het weer warm wordt en weer opstijgt tot bovenin de radiateur, zo gaat het rond
Snappie;)18 september 2008 om 13:44 #433184Bedankt voor de complimenten VespaAvanti!
19 september 2008 om 10:53 #433213Netjes hoor! En je kan voor je proma vast wel iets in mekaar flanzen :)!
19 september 2008 om 11:42 #433217Mist er niet iets in je watercooling circuit? Zoals een pompje?
19 september 2008 om 11:46 #433219VespaAvanti :
Mooie Citta Sten
hellchaiser, de koelvloeistof gaat rond doordat warme koelvloeistof opstijgt, en dus boven in de radiateur komt.
Zodra het dan afkoelt in de radiateur zakt het naar beneden naar de kop, waar het weer warm wordt en weer opstijgt tot bovenin de radiateur, zo gaat het rond
Snappie;)ziehier de uitleg Daan;)
Voor die proma ga ik (nouja ome Wim:D) ook zeker iets in elkaar flansen hoor om hem weer passend te krijgen;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.