Vespa-Ciao.NL
:: Std. vario vragen

Home Forums Techniek Vario Std. vario vragen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FSC 72
    Topic starter

Ik heb een paar vragen over het vario gebeuren. Dit is allemaal iets van na mijn tijd dus ik heb absoluut geen verstand van vario’s
      Ik kan goedkoop (geloof ik?) een compleet standaard vario setje krijgen, nl. voor €65 inclusief klok etc. Ik heb alles aan de Ciao vrij standaard dus lijkt me ook een standaard vario de beste optie. Nu is mijn vraag waar ik allemaal rekening mee moet houden als ik de vario ingebouwd heb, gaat mijn top omlaag? Ik heb ergens gelezen dat een std. vario altijd een snorvertanding heeft dus moet ik dat dan ook ombouwen?
      Wat zijn dus zo ongeveer de voor en nadelen van een standaard vario? (Ik hoef hem dus geen 70-80 te laten lopen maar een goeie 50 is wel de bedoeling)

Gr. Hans

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

65 euro voor een vario set is een goede koop, mits alles goed is en je alles compleet hebt:

-Voorvario (99% zeker een std voorvario dus)
        -Achtervario met goede schijven en niet ruime schijven, schoentjes niet versleten.
        -Een naaf die goed draait en geen schroefdraad dol
        -Vsnaar zou handig zijn, maar waarschijnlijk krijg je een std bravo/citta snaar dus past niet op ciao.

Met vario gaat je top wel wat omlaag, maar met goed afstellen etc moet je zoals je wilt echt wel een goede 50 kunnen halen.

Een vario heeft idd altijd snorvertanding, dit is mééstal de 1:11,5 vertanding.
        Hiermee trek je dus hartstikke lekker op, je hoeft niks om te bouwen oid.

Een vsnaar kun je bij jmpb bijv kopen of een autozaak (maat : 13×950)

Succes

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

FSC 72
        Topic starter

@ Herr Flick:

Bedankt voor de snelle reactie! De varioset zou helemaal compleet moeten zijn zoals je zei, incl. een snaar maar die kost ook geen kapitalen als het niet de goede maat is.
          Ik heb de onderdelen nog niet gezien maar de jongen waar ik hem van koop voetbalt in mijn team dus als het niet in orde is komt ie niet meer levend van het veld af 😛
          Maar is een vario goed te combineren met een Leovince krul of is een citypower o.i.d. in dit geval beter?

Quest
          Bijdrager

dan is de leovincie krul beter..

citypower laat minder toeren toe.. en een vario kan behoorlijk wat toere genereren..

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

de vario maakt de toeren niet, dat doet je blok.
              dus waar je je vario op afsteld (welke toeren) moet je zelf afstellen.

quest heeft er wel gelijk in dat misschien de leo krul wat sneller is, citypower is toch meer wat te std.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

FSC 72
              Topic starter

Dan komt ie er zeker onder, bedankt voor de info!

Heeft nog iemand ervaringen of meningen van een std vario met een vrij standaard setup?

Quest
                Bijdrager

tuurlijk maakt je blok de toere.. maar ik bedoel alleen te zeggen dat je met vario je blok een hoop toeren kan late make.. en dat daarom die leo krul geschikter is

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.