Vespa-Ciao.NL
:: Std. vario vragen

Home Forums Techniek Vario Std. vario vragen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FSC 72
    Topic starter

Ik heb een paar vragen over het vario gebeuren. Dit is allemaal iets van na mijn tijd dus ik heb absoluut geen verstand van vario’s
      Ik kan goedkoop (geloof ik?) een compleet standaard vario setje krijgen, nl. voor €65 inclusief klok etc. Ik heb alles aan de Ciao vrij standaard dus lijkt me ook een standaard vario de beste optie. Nu is mijn vraag waar ik allemaal rekening mee moet houden als ik de vario ingebouwd heb, gaat mijn top omlaag? Ik heb ergens gelezen dat een std. vario altijd een snorvertanding heeft dus moet ik dat dan ook ombouwen?
      Wat zijn dus zo ongeveer de voor en nadelen van een standaard vario? (Ik hoef hem dus geen 70-80 te laten lopen maar een goeie 50 is wel de bedoeling)

Gr. Hans

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

65 euro voor een vario set is een goede koop, mits alles goed is en je alles compleet hebt:

-Voorvario (99% zeker een std voorvario dus)
        -Achtervario met goede schijven en niet ruime schijven, schoentjes niet versleten.
        -Een naaf die goed draait en geen schroefdraad dol
        -Vsnaar zou handig zijn, maar waarschijnlijk krijg je een std bravo/citta snaar dus past niet op ciao.

Met vario gaat je top wel wat omlaag, maar met goed afstellen etc moet je zoals je wilt echt wel een goede 50 kunnen halen.

Een vario heeft idd altijd snorvertanding, dit is mééstal de 1:11,5 vertanding.
        Hiermee trek je dus hartstikke lekker op, je hoeft niks om te bouwen oid.

Een vsnaar kun je bij jmpb bijv kopen of een autozaak (maat : 13×950)

Succes

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

FSC 72
        Topic starter

@ Herr Flick: