- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 2 maanden geleden door RaymonBlaauw.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 november 2011 om 11:11 #184718
Mijn ciao snor uit 2006 is helemaal standaard en rijdt nu 26 op GPS.
Omdat ik volgend jaar maanden wil toeren door Europa en ongeveer 30-kg bagage zal meenemen heb ik iets meer snelheid en trekkracht nodig. Ik wil de ciao zoveel mogelijk origineel laten, ivm betrouwbaarheid en verbruik.Zou een Citypower + 2 sproeiermaatjes groter al voldoende zijn voor 5km/h extra, en behoud van trekkracht als ik veel gewicht aan bagage heb? Het is me niet helemaal duidelijk of ik bij een ruimere uitlaat ook de luchtfilter moet aanpassen.
Topics die ik oa. al bekeken heb
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=2 (uitlaten)
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=274 (opvoeren voor beginners)15 november 2011 om 12:42 #199022Als je er een gianelli citypower onder zet, zal het als het goed is wel zo’n 5km harder moeten gaan, ook trekkracht zal iets verbeteren.
luchtfitler hoef je niet perse te veranderen, sproeier 1 a 2 maatjes groter. maar dat zul je even moeten testen.je zou eventueel ook voor een Leo krul uitlaatje kunnen gaan, zal iets sneller en beter optrekken dan de citypower.
15 november 2011 om 13:14 #199090ok, ik dacht namelijk dat de uitlaat in inlaat in een bepaalde verhouding moeten staan… dus een ruimere uitlaat met een ruimere inlaat/filter… of heeft dat meer met carburateur te maken
15 november 2011 om 13:31 #199003Dan heb je het over ideaal waarden, maar er is niet perse een juiste verhouding voor te vinden. Ik zal het volgende ondernemen;
-Giannelli original power uitlaat.
-Delorto 12/10 of 12/12 carburateur met juiste sproeier(Dit is niet altijd 2 maatjes groter dan je nu nodig hebt en zal je dus moeten testen voor de juiste)
-Poelie 80 + bijhorende v-snaarHiermee zal je snelheid wel meer dan 5km/h verhogen, maar met 26km/h of net even meer wil je echt niet door heel Europa rond toeren. 2 jaar terug ben ik met een clubje naar Parijs en omgeving gereden en via de kust weer terug. Wij deden dit met een snelheid van 70km/h. Veel langzamer had ik ook al snel heel erg saai en monotoom gevonden. 😉
15 november 2011 om 13:35 #199001Martino :
Dan heb je het over ideaal waarden, maar er is niet perse een juiste verhouding voor te vinden. Ik zal het volgende ondernemen;-Giannelli original power uitlaat.
-Delorto 12/10 of 12/12 carburateur met juiste sproeier(Dit is niet altijd 2 maatjes groter dan je nu nodig hebt en zal je dus moeten testen voor de juiste)
-Poelie 80 + bijhorende v-snaarHiermee zal je snelheid wel meer dan 5km/h verhogen, maar met 26km/h of net even meer wil je echt niet door heel Europa rond toeren. 2 jaar terug ben ik met een clubje naar Parijs en omgeving gereden en via de kust weer terug. Wij deden dit met een snelheid van 70km/h. Veel langzamer had ik ook al snel heel erg saai en monotoom gevonden. 😉
Heeft die 12/10 carb wel nut op mijn snor blokje? De inlaat is namelijk toch smaller. Mijn poelie wil ik eigenlijk niet verkleinen, omdat ik dan trekkracht verlies. Ik neem 30kg bagage mee, en moet ook nog wel een heuvelje op kunnen.
En over de snelheid: tja er zijn genoeg mensen die met gemiddeld 15km/h de wereld over fietsen, dus voor mij zou gemiddeld 25-30km/h al mooi zijn.
Een bromklok zal de trekkracht ook wel behoorlijk verminderen of niet?
15 november 2011 om 13:42 #199023Door de andere uitlaat en carburateur zal je trekkracht wat toenemen zodat je ook wat kleinere poelie kunt monteren. Anders heb je los van de trekkracht, op top ook last van overtoeren.
Een bromnaaf is hetzelfde als het nemen van een andere poelie. Door beide gevallen verleng je de overbrenging.
15 november 2011 om 13:57 #198999Op een standaard nieuw type snor ciao zit normaal al een poulie 80..
15 november 2011 om 20:35 #200922Heb vandaag een Tecno Citypower uitlaat gehaald bij de lokale brommerboer, uitlaatpoort 23.5mm.
Ik heb met GPS gemeten, rij nu 36.5km/h! Dat is ongeveer 9km/h sneller dan met de volledig originele setup.Volgens de jongen die daar werkt hoef ik geen grotere sproeier te installeren (3x nagevraagd, geloofde het niet). Maar hij zei ook dat ik niet sneller zou rijden met deze uitlaat (echt wel dus, looool!)
8 januari 2012 om 17:46 #201164ik zal zeggen variateur.. wie is het met mij eens
8 januari 2012 om 20:31 #201165@belikewater: draai voor de zekerheod toch maar even je bougie eruit, en kijke welke kleurd deze is. als deze koffie met melkbruin is, dan is de afstelling inderdaad gewoon goed.
@raymonblaauw: variateur zal inderdaad een goede oplossing zijn.
edit:
@ritze hieronder: met de juiste vertanding zal dat wel mee vallen, gezien snor superbravo’s (a-klasse) officieel ook maar 25 lopen.9 januari 2012 om 05:41 #201167ik heb nog een snorblokje liggen, met stale bus, moet ik je die tunen tegen een goedkoop prijsje?
dus de bus eruit en inlaat iets gevijld?
@raymon, hij wilt geen hoge snelheid wist je nog? snorblokje draait 4000 toeren zeker en met vario ga je dan al richting de 40 aan misschien wel harder , mja het trekt wel lekker, en ik vind zelf dat vario de bom is .
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.13 januari 2012 om 14:51 #201198ik wil niet veel zeggen hoor maar als die kerel tegen de 80 90 aan zit +30 kilo bagage
zit je op 120 kilo op een vespatje dan heb je wel wat kracht nodig beetje tegen wind en je staat zo stilHoe zwaarder je de vespa bepakt, hoe langzamer deze tot stilstand komt. Massatragheid.
wat maakt dat nou uit ik ken iemand die weegt 120 kilo zit met zijn dikke reet op een citta en hij heeft simonini zijinlaat alles en gaat al jaren goed je moet gewoon goed op letten en goeie remblokken monterenik blijf gewoon op mijn beurt zeggen koop gewoon een vario setje ( brom ) en stel je brom blokje perfeckt af en klaar is kees
ps. voor de geene die gaat zeggen dat het te snel gaat … pak je toch de snor vario setje met een snorblokje
Zorg er wel voor dat je blokje gesmoord word door lucht zodat die niet te hoog in toeren kan komen meschien wel handig
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.