Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Stationair probleem , + start.
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 2 maanden geleden door TvA Tuning.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 januari 2009 om 14:51 #209530
Hoi vespa leden,
ik loop weer tegen hetzelfde probleem aan als een paar maanden terug, en aangezien ik in de winter niet gesleuteld heb wil ik dat ik het nu is gefixt krijg.
waar ik dus mee zit,me vespa heeft nog steeds problemen met stationair lopen en starten.. het zit dus zo , ik ga rennnen en geef half gas.. de vespa geeft dan een stoot en begint te rijden, maaar: zodra ik het gas loslaat brmmmmm uit.. totaal niks stationair.
dit was zo een paar maand terug.Nu heb ik hem net weer geprobeert te starten .. maar geen resultaat zelfs geen schok of iets totaal dood gewoon.
wat ik al allemaal heb gedaan:
– nieuwe inlaat opgelast , andere was afgebroken. ( 100% dicht )
– spoelpoorten doorgetrokken + inlaat gevijld , door de poorten heengegaan : gefixt met epoxy en bizon 2 componenten lijm. ( zit zeer stevig )
– nieuwe pakking vervangen ( tussen kleine en grote carter )
– nieuwe voet en kop pakking
– het enige wat ik NIET vervangen heb is de krukaskeerring..ik weet niet of dit het zou kunnen zijn, hoe kan ik weten of deze lek is of iets dergelijks?
ook kan ik me nog herinneren dat voor dat ik alles uitgevijld had, het blokje ook totaal NIKS stationair liep.. en dan ook echt niks.
ik weet het even niet meer.
alvast bedankt:)
Twan
18 januari 2009 om 14:59 #221484Ik denk toch dat het ergens niet goed zit met het carter. Heb je de luchtschroef al helemaal naar binnen gedraaid?
18 januari 2009 om 16:01 #221485@ ciao ciao de 2de: de luchtschroef??
je bedoelt neem ik aan de stationairschroef?18 januari 2009 om 16:17 #221486koop een keering die dingen zijn 2 euro of minder tis vast iets kleins en lulligs problemen los je op door te proberen
18 januari 2009 om 16:19 #221487je kan een boor op je koppeling zetten bougie eruit halen en tegen het frame aanhouden als er dan bij het bougie gat allemaal benzine uit spuit is je keerring kapot..
cp’s al afgesteld?18 januari 2009 om 16:24 #221488@ goedguus: ik zal morgen is proberen met een boor.. moet nog ff bekijken hoe ik met een boor op die moer kom maargoed.
en de cp’s zijn afgesteld op 0,45 😉18 januari 2009 om 17:35 #221489~TvA~ Tuning :
@ ciao ciao de 2de: de luchtschroef??
je bedoelt neem ik aan de stationairschroef?is hetzelfde 😉 luchtschroef vind ik een beter woord, want die zorgt ervoor hoeveel lucht er door je carb heen kan wanneer de gasschuif dicht zit. Hoe meer lucht, hoe hoger stationair, maar dat weet je zelf ook wel neem ik aan
22 januari 2009 om 15:38 #221508eergister begonnen met een nieuw blokje want andere had er geen zin meer in inlaat was weer afgebroken..
dus heb ik bij het nieuwe cartertje de poorten doorgetrokken etc.
vandaag dus alles in elkaar en ik met de boormachine proberen te starten..
ben ik een half uur aan het klote start dat ding niet:S
dus zo’n beetje hetzelfde probleem als vorige blokje..– vonkt goed
– geen valse lucht
– goede benzine toevoerik ben nergens doorheengegaan met het vijlen etc!!
hopelijk kan iemand er iets zinnigs over zeggen,
ik word er nogal gek vanbedankt;
22 januari 2009 om 15:42 #221509benzine erin? benzine kraan open? benzine slang verstopt? bedrading goed aan gesloten? alles ff na lopen wat niet aan het carter zelf vast zit..
23 januari 2009 om 16:33 #221539vandaag 2 maal blok eraf en erop gehad..:(
ontsteking nagekeken bleek dat ie niet goed was dus vervangen..
dus weer proberen te starten en doet ie het weer niet:S
2e keer blok eraf en condensator vervangen.
geen resultaat
hij start gewoon helemaal niet , geen reactie helemaal niks..
heb wel 15 minuten met de boormachine geprobeerd.– geen valse lucht ( tenminste niet dat ik weet )
– ontsteking goed
– keerring is pas vervangen..
– vonkt goed
– goede benzine toevoer.hopelijk kan iemand me helpen, ik heb bijna alles al geprobeerd :con
alvast bedankt
Twan
23 januari 2009 om 18:09 #221544Genoeg compressie & als je hem aanrent komt wel genoeg druk stoten uit de uitlaat?
misschien zuigerveren vervangen.23 januari 2009 om 19:04 #221545Wat super indo zegt lijkt mij ook het meest voor de hand liggend:)
En de keerring vervangen is misschien ook wel verstandig aangezien je het blok ook open heb gehad.en de stelschroef voor stationair is geen lucht schroef:P
en luchtschroef leid lucht via een bijpas naar je inlaat en de schroef op je vespa teurtje steld alleen de gasschuif omhoog of omlaag;)24 januari 2009 om 16:37 #221560oke, vandaag toch maar weer het blok gesplitst en wat blijkt:
ik had een nieuwe krukaskeerring gekocht bij de brommerboer.. deze heb ik eruit gehaald en eens vergeleken met me oude..
de keerring die ik van de brommerboer gekocht had was iets dikker..
ik maar weer de oude keerring erin gezet.
toen draaide de kruk zeer soepel rond.. maar zodra ik de kleine carter helft erop zette.
blokkeerd de kruk als ik deze rond draai.
morgen maar ff kijken was al weer 2 uur aant pielen.
maar ik vermoed dat dat het is:D -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.