Vespa-Ciao.NL
:: Stationair/lage toeren probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Stationair/lage toeren probleem

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespaatje
    Topic starter

Gisteren heb ik het blok van mijn broertje gereviseerd, het lager was kapot gegaan.
      Het blok zit inmiddels weer onder de brommer, maar nu krijg ik het niet goed afgesteld.

43DR
      Gevijlde inlaat + 13/13
      Gianelli Citypower

Met een malossi filter en sproeier 68 kwam ik bijna niet vooruit, zonder het filter wel.
      Inmiddels ben ik bij sproeier 64 beland en dat wil nog niet fatsoenlijk rijden met een open malossi filter met alleen het gaasje. Stationair wil de brommer ook niet echt blijven draaien. Het filmpje stopt net voordat de brommer afslaat.

Daarnaast heb ik nog een standaard 50cc bromblok. Met een 12/7 start de brommer best moeilijk, daarom heb ik er nu een 13/13 op gezet met een standaard filter van JMPB met 3 gaten bij de carburateur. Momenteel zit er een sproeier 48 in, aan de bougie kan ik niet echt iets zien. Kan dat ongeveer kloppen?

Mvg
      Jeroen

Javad
      Donateur

Met dr 43DR setup had ik er altijd een sproeier 72 in en dat liep prima. (dit wordt binnenkort weer mijn snelle setup)
        En de onderste setup heb ik nu en ik zoek nog de goede sproeier, ik wil 48 kopen, loopt dat een beetje goed?

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

Vespaatje
        Topic starter

Javad :
          Met dr 43DR setup had ik er altijd een sproeier 72 in en dat liep prima. (dit wordt binnenkort weer mijn snelle setup)
          En de onderste setup heb ik nu en ik zoek nog de goede sproeier, ik wil 48 kopen, loopt dat een beetje goed?

Ik heb normaal ook een 68/70 op een 43DR, maar bij dit blok wil het niet zo lukken.

Sproeier 48 lijkt zelfs aan de grote kant te zijn, maar het rijdt tot dusver prima.
          Meerdere sproeiers in huis hebben kan nooit kwaad 😉

Mvg
          Jeroen

Javad
          Donateur

Ik heb er nu een 44 in en hij wil niet stationair blijven lopen, hij valt uit. Het kan een ontstekingsprobleempje zijn maar ik wil eerst een grotere sproeier proberen.
            Ik heb een boel sproeiers in huis maar alleen niet de juiste.

<3 Thunderstone
            Check mijn perso!

Vespaatje
            Topic starter

Vespaatje :
              Gisteren heb ik het blok van mijn broertje gereviseerd, het lager was kapot gegaan.
              Hierbij is het vliegwiel licht beschadigd…
              Het blok zit inmiddels weer onder de brommer, maar nu krijg ik het niet goed afgesteld.

43DR
              Gevijlde inlaat + 13/13
              Gianelli Citypower

Met een malossi filter en sproeier 68 kwam ik bijna niet vooruit, zonder het filter wel.
              Inmiddels ben ik bij sproeier 64 beland en dat wil nog niet fatsoenlijk rijden met een open malossi filter met alleen het gaasje. Stationair wil de brommer ook niet echt blijven draaien. Het filmpje stopt net voordat de brommer afslaat.

Mvg
              Jeroen

SuperSi
              Bijdrager

Wat is er beschadigd aan je vliegwiel?
                Hoe ver heb je die inlaat gevijld?
                Sluit de inlaat nog goed af?
                Heb je de zuiger niet verkeerd om?
                Is je luchtfilter schoon?
                Heb je het gaasje of luchtfilter hezelfde gehouden?
                Gebruik je een standaard kop of 43mm?
                Heb je al een deotest gedaan?

Mensen op dit forum zijn vaak informatie sponsen. Geef ze veel informatie en je krijgt ook veel terug.

Vespaatje
                Topic starter

De binnen- en buitenkant hebben aangelopen.
                  De inlaat is (ver) gevijld maar sluit nog af.
                  Zuiger zit goed.
                  Luchtfilter is schoon.
                  Het gaasje heb ik hetzelfde gehouden.
                  Er wordt gereden met een standaardkop.
                  Deotest moet ik nog doen, ik verwacht echter dat de ontsteking het probleem is.

Het blok is eerst vastgelopen vervolgens is een pistonclipje eruit gelopen.
                  Nieuwe cilinder erop dat reed prima totdat het lager laatst kapot ging.
                  Door het kapotte lager kun je aanloopsporen aan de binnen- en buitenkant van het vliegwiel zien.
                  Het blok heb ik opnieuw in elkaar gezet, ik verwacht dus ook geen valse lucht.

Eerder bleef de brommer ook niet altijd stationair lopen. Toen was de pick-up los (het kleine zwarte driehoekje van de electronische ontsteking).

SuperSi
                  Bijdrager

Doe de deo test even, dan kan je dat iig uitsluiten.
                    Aangezien het een electrisch blok is kan je ook makkelijk even je ontsteking wisselen.
                    De schade op je vliegwiel is denk ik niet meer dan wat aanloop sporen?

Vespaatje
                    Topic starter

Update, blok opnieuw in elkaar gezet met verse pakkingen, maar toch wil het niet lekker lopen met een citypower.
                      Deze keer met een nieuwe 13/13 @66 en malossifilter.
                      Met de Calibrata en een windje mee wilde het wel 95 km/h gaan, wind tegen ergens rond de 85 km/h.

Echter met citypower krijg je onderstaande, optrekken wil niet echt goed gaan…
                      Stationair lopen lukt wel aardig, brommer valt heel soms uit.
                      Even uit mijn hoofd zijn filmpje 1 en 2 met een 68 sproeier en filmpje 3 met een 66 sproeier, let ook op de aanwezigheid van het luchtfilter en de geluiden met optrekken!

Filmpje 1:

Filmpje 2:

Filmpje 3:

Mvg
                      Jeroen

IJskonijn
                      Bijdrager

Lijkt wel op een te zware overbrenging eigenlijk.
                        Met wat voor poelie rijd je?
                        Of heb je toevallig een belgenkoppeling bijvoorbeeld?

No replacement for displacement

Vespaatje
                        Topic starter

IJskonijn :
                          Lijkt wel op een te zware overbrenging eigenlijk.
                          Met wat voor poelie rijd je?
                          Of heb je toevallig een belgenkoppeling bijvoorbeeld?

Dit is poelie 70 met een originele koppeling met polini grijze veertjes.
                          In het 3e filmpje hoor je dat de brommer slagen overslaat volgens mij…

Had ik maar een belgenkoppeling 🙂

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.