Vespa-Ciao.NL
:: stationair en regen problemen!!

Home Forums Techniek Problemen oplossen stationair en regen problemen!!

• Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door Anoniem.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

powered-by-ciao
    Topic starter

me vespa loopt sinds eergister niet meer stationair, hij blijft 2 seconden draaien en daarna valt hij uit.
      de stationair schroef in de carb. staat hetzelfde afgesteld als ervoor toen hij perfect liep en afgesteld was.
      ik heb hem al weer bijgesteld maar het probleem lijkt steeds terug te komen:?

nu met het slechte weer..
      ik reed vanmiddag door een plas water en me vesp stopte er ineens mee:(
      na lang rennen liep hij weer, maar stationair niet!
      als ik volgas blijf rijden is er niks mis.

vorige week was ik bij mij in de buurt aant rondbollen op me gemakje en ineens begon “de zuiger heel zwaar te lopen” zo leek het teminste. ik rennen en rennen, hij liep weer maar na 10 meter weer hetzelfde:?
      hoe kan dit?

ik hoop graag wat te horen:(

Helios
      Bijdrager

Dat hij niet lekker loopt als het regent is bijna zeker weten de bougie drop.
        Heb je zo’n zwarte? Zoja, koop dat een rode siliconen dop die zijn veel beter bestand tegen water!

Of! er liggen wat draden van je CDI bloot en die vinden water ook niet zo fijn!

Jerry Brasser
        Bijdrager

heb je wel een spatlap aan je voorspatbord? want ik had dat eerst ook niet en als het dan regende gooide hij al het water tegen de cilinder en bougiedop en dan sloeg hij ook af maar toen ik een spatlap had was het probleem opgelost

Anoniem

dat ha dmijn brommer ook, het lag aan die bougiedop ja.

als ik hem probeerde te starten liep ie heel effe en viel daarna uit.
            regen kon ie echt niet tegen.

ik had me koppeling ontvet+ carb schoongemaakt en een NGK silicone (die rooie) gekocht

daarna bleef ie gewoon altij dlopen ook al regende het pijpenstelen;)

powered-by-ciao
            Topic starter

bedankt voor de reactie’s 😀

maar heeft iemand een verklaring dat hij na een lang ritje er af en toe mee uitschijt en na 10 minuten gewoon verde kan rijden? kan het zijn dat de warmtegraad van de bougie te laag is?:?

Anoniem

je moet gewoon NGK b6HS hebben.
                zou niet weten wat het kan zijn

CiaoGutti
                Bijdrager

Heb je je spatbord ingekort ?
                  Misschien krijgt de cilinder niet meer genoeg bescherming.
                  Is vaak het probleem van scooter ook…
                  Succes 😉

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.