Vespa-Ciao.NL
:: Startsegment koppeling

Home Forums Techniek Motorisch Startsegment koppeling

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bert
    Topic starter

Hallo

Ik heb een nieuwe complete JMPB koppeling op m’n Citta gezet maar het lijkt er op dat de startsegmenten niet ver genoeg naar buiten gaan om de koppeling mee te nemen.

Aanlopen lukt dus niet.

Ik dacht eerst dat het aan m’n grote achter poulie lag, maar met een kleinere lukt het ook niet.

Het lijkt alsof de startsegmenten niet snel genoeg ronddraaien om zo ver genoeg naar buiten te gaan.

IMG_5530

Wim
      Bijdrager

Het lijkt dat ze op zn kop zijn gemonteerd.
        Ze werken nu slepend, ze moeten happen.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Wim
        Bijdrager

Ciao koppeling

Gr. Wim.

zevenenergie
          Donateur

Het lijkt alsof de startsegmenten niet snel genoeg ronddraaien om zo ver genoeg naar buiten te gaan.

Ze grijpen niet aan in de koppelins-schaal maar in dat kommetje waar je koppelings-schoenen aanvast zitten.
            Maar…. Je hebt toch trekstart? Want ik zie de draaideinden zitten….Je wilt toch die startsegmeten dip juist kwijt?
            Waarom heb je anders trekstart? Hup, er uit met die hap!

Het is beter om orginele blokbouten te nemen met daar op zo,n lange kopplingsmoer en daar in draadeinden te draaien voor je trekstart. Want  draadeinden zijn van heel zwak staal gemaakt en je draait de draad heel gemakkelijk stuk  en je wilt dat je blok vast zit met trekstart want anders moet je steeds de boel in en uit elkaar sleutelen als je je snaar moet spannen.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door zevenenergie.

Bert
            Topic starter

Het lijkt dat ze op zn kop zijn gemonteerd. Ze werken nu slepend, ze moeten happen. Gr. Wim.

oke duidelijk, wel raar want alles was voorgemonteerd.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door Bert.

Bert
              Topic starter

Het lijkt alsof de startsegmenten niet snel genoeg ronddraaien om zo ver genoeg naar buiten te gaan. Ze grijpen niet aan in de koppelins-schaal maar in dat kommetje waar je koppelings-schoenen aanvast zitten. Maar…. Je hebt toch trekstart? Want ik zie de draaideinden zitten….Je wilt toch die startsegmeten dip juist kwijt? Waarom heb je anders trekstart? Hup, er uit met die hap!

Ik wil hem kunnen aanlopen én trekstarten

zevenenergie
                Donateur

Hij trekt veel sneller op als je ze weg laat…

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door zevenenergie.

Bert
                  Topic starter

Aha bedankt dat wist ik niet

Zodra het blokje loopt ga ik dat even proberen

1

Bert
                    Topic starter

Het lijkt dat ze op zn kop zijn gemonteerd. Ze werken nu slepend, ze moeten happen. Gr. Wim.

omgedraaid en verholpen

Wim
                      Bijdrager

Kijk es aan.
                        Klasse.

Gr. Wim.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.