- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 maanden, 1 week geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 mei 2025 om 19:15 #828888
Hallo
Ik heb een nieuwe complete JMPB koppeling op m’n Citta gezet maar het lijkt er op dat de startsegmenten niet ver genoeg naar buiten gaan om de koppeling mee te nemen.
Aanlopen lukt dus niet.
Ik dacht eerst dat het aan m’n grote achter poulie lag, maar met een kleinere lukt het ook niet.
Het lijkt alsof de startsegmenten niet snel genoeg ronddraaien om zo ver genoeg naar buiten te gaan.
21 mei 2025 om 10:39 #828893Het lijkt dat ze op zn kop zijn gemonteerd.
Ze werken nu slepend, ze moeten happen.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.21 mei 2025 om 10:44 #828894
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.21 mei 2025 om 10:51 #828895Het lijkt alsof de startsegmenten niet snel genoeg ronddraaien om zo ver genoeg naar buiten te gaan.
Ze grijpen niet aan in de koppelins-schaal maar in dat kommetje waar je koppelings-schoenen aanvast zitten.
Maar…. Je hebt toch trekstart? Want ik zie de draaideinden zitten….Je wilt toch die startsegmeten dip juist kwijt?
Waarom heb je anders trekstart? Hup, er uit met die hap!Het is beter om orginele blokbouten te nemen met daar op zo,n lange kopplingsmoer en daar in draadeinden te draaien voor je trekstart. Want draadeinden zijn van heel zwak staal gemaakt en je draait de draad heel gemakkelijk stuk en je wilt dat je blok vast zit met trekstart want anders moet je steeds de boel in en uit elkaar sleutelen als je je snaar moet spannen.
- Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door zevenenergie.
21 mei 2025 om 11:01 #828899Het lijkt dat ze op zn kop zijn gemonteerd. Ze werken nu slepend, ze moeten happen. Gr. Wim.
oke duidelijk, wel raar want alles was voorgemonteerd.
- Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door Bert.
21 mei 2025 om 11:03 #828901Het lijkt alsof de startsegmenten niet snel genoeg ronddraaien om zo ver genoeg naar buiten te gaan. Ze grijpen niet aan in de koppelins-schaal maar in dat kommetje waar je koppelings-schoenen aanvast zitten. Maar…. Je hebt toch trekstart? Want ik zie de draaideinden zitten….Je wilt toch die startsegmeten dip juist kwijt? Waarom heb je anders trekstart? Hup, er uit met die hap!
Ik wil hem kunnen aanlopen én trekstarten
21 mei 2025 om 11:06 #828903Hij trekt veel sneller op als je ze weg laat…
- Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door zevenenergie.
21 mei 2025 om 11:58 #828907Aha bedankt dat wist ik niet
Zodra het blokje loopt ga ik dat even proberen
Het lijkt dat ze op zn kop zijn gemonteerd. Ze werken nu slepend, ze moeten happen. Gr. Wim.
omgedraaid en verholpen
21 mei 2025 om 19:15 #828913Kijk es aan.
Klasse.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.