Vespa-Ciao.NL
:: Startprobleem, piepend geluid

Home Forums Techniek Problemen oplossen Startprobleem, piepend geluid

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

neogod
    Topic starter

na een tijdje te zoeken op het forum toch niet gevonden,

hier is het probleem;

als ik mijn brommer probeer te starten (met een aantal problemen heeft hij een tijdje stil gestaan)
      doet hij er heel moeilijk over, moet heel lang doorlopen en goed mn gewicht op mn brommertje houden wil hij
      moeite doen om te starten… vervolgens als ik op het punt ben waarbij ik totaal uitgeput ben en uitgerend
      laat ik zoals standaard mn decompressiehendel los, waarbij ik een raar piepend geluid krijg en vervolgens geen lopende brommer.. Iemand ervaring met het probleem??

het rare piepende geluid is zegmaar te herkennen aan een auto die schakelt, maar al goed af is… heel bekend geluid

kleine911
      Bijdrager

blijf je rennen met de decompressie in of hoe ren je het aan? want ik doe decompresie in duw um met wat snelheid na voren en ondertusse me decompressiehendel los

superindo
        Bijdrager

Mijn auto piept niet als ik hem schakel, ook niet als de versnellingsbak af is:P
          En ben ook geen Jomanda die het van ver kan zien.
          Haha maar piepend geluid zal wel bij je koppeling/v-snaar weg komen omdat de snaar niet gespannen is.
          Daarom slipt hij door bij het aanrennen en start hij moeilijk. Dat denk ik:lol

Vespa Ciao!

Volgensmij bedoelt hij zo`n piepend geluid als je koppelings platen niet goed zijn en die langs elkaar slippen.
            Meer als je optrekt en je laat de koppeling los en de platen slippen heel iets langs elkaar.

vespa rider
            Bijdrager

je v snaar slipt

Robke15
              Bijdrager

ja idd je snaar slipt gewoon.. ff opnieuw spannen en rijden maar

neogod
                Topic starter

ik ben geen leek huwr 😮 maar dit is niet een standaard verhaaltje van de koppelingsplaten of de vsnaar niet gespannen, vsnaar staat duimdikte, das dus goed, maar ik bedoel het klinkt meer alsof aluminium droog langs ander alu schuurt.. het zou allicht mn zuiger kunnen zijn, maar iemand een idee hoe ik m wel startende kan krijgen? 😛 bougie is koffie met een heel klein beetje melk, carb sproeier luchtfilter allemaal schoon, (mix)tank staat open.. gaat me meer om het idee om de oorzaak achter het piepen te vinden en dan ding STARTENDE te krijgen wat momenteel niet lukt, heb me al 10x het leplazerus gerend om dat ding te starten, en 10x geen oorzaak te vinden, bougie vonkt ook goed…

luukelbo
                  Bijdrager

zou je er mischien een video van kunnen maken? (als het hoorbaar op film is?)
                    dan kunnen we je beter helpen.

Docs
                    Donateur

neogod :
                      maar ik bedoel het klinkt meer alsof aluminium droog langs ander alu schuurt.. het zou allicht mn zuiger kunnen zijn, maar iemand een idee hoe ik m wel startende kan krijgen? 😛

Als het zo klinkt, zou ik hem toch echt niet starten 😛 😮
                      Al ff naar je cilinder gekeken?

Edjuh
                      Bijdrager

Draai aan het binnenste van de koppeling en luister/voel.

Haal de kopp. eraf en kijk of het plaatje wat op de krukas zit intact is. Check of je vliegwiel vast zit.

etc.

teenhakker
                        Bijdrager

als je het piepen pas hoort wanneer je de decompressiekabel loslaat dan ligt het niet aan je motorblok lijkt mij.
                          want als je je decompressie hendel ingedrukt hebt dan draait je krukas ook 😛
                          maar waar komt het geluid vandaan? bij je motorblok of bij je achterklok?
                          ik heb ook zoiets gehad, het probleem was een 2 delige poelie 😛

neogod
                          Topic starter

sorry voor de late reacties, beetje druk op het werk, maar het komt vlakbij of bij mn zuiger vandaan… kan alleen niet plaatsen wat het is.. moet zowiezo een nieuwe krukas erin douwen zag ik al (stond een beetje krom) daar kan het misschien vandaan komen.. voorderest was het me bobine die niet genoeg meer gaf..

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.