Vespa-Ciao.NL
:: Starten

Home Forums Techniek Opvoeren Starten

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tom
    Bijdrager

Je kan ook gelijk dat oliepompje eraf flikkeren en de ingang waar normaal gezien de olie ingaat, gewoon dichtsmeren met silicone ofzo, ik heb ook veel problemen gehad met valse lucht enzo, mix is echt kut! maar als je dat doet moet je zeker niet vergeten mengsmering te tanken, ander heb je dikke probz :wink

CYA

Sander bisschop
      Topic starter

Ben vanmiddag bij de lokale brommer boer geweest. Die zei dat het ook aan je krukas kering zou kunnen liggen. en anders zou het inderdaad nog aan de bobine kunnen liggen. Heeft iemand nog andere id en?

Ciaofrank
        Bijdrager

als krukaskering lek is merk je het niet alleen met starten ook met rijden, rijdt ie ook kut dan? Slecht starten lijkt mij niks met je ontsteking te maken omdat ie dan wederom niet alleen kut zou moeten starten maar ook kut rijden

ik weet wel dat elk blokje anders is maar ik heb hetzelfde probleem gehad met ong. soortgelijke setup, bij mij was het zo dat ie super kut startte met een proma circuit, als ik er toen een proma citypower onder deed startte ie wel altijd goed.

ik zou een grotere sproeier proberen 66 of 68 zoiets

ThieskeCiao
          Bijdrager

olie kering als die lek zijn merkje of hij start niet meer of niet goed of hij loopt niet meer stagionair en als je oliekering vervangt allebij de kante doen en hij rijd weer goed…..

(spreek uit ervaring meot omde 3 maande of so nieuwe op zetten nieuwe keringen op mijn mix zetten)

Sander bisschop
            Topic starter

Kmoet maar es even gaan kijken, denk dat ik gewoon een hele zooi ga verangen. zet dr maar een nieuwe bobine op,keringen vervangen, en andere boegie. Tevens knalt de brommer als ik em aanloop. en soms als ik hem uitzet ook. heel apart… iemand nog ideen?

Groet Sander

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

dat knallen is niet zo erg, wss heeft elke vespa dat omdat de vlotter niet compleet goed afsluit. daarom is er al wat benzien in de cilinder voordat je hem start. hij compresseerd dus een keer en vonkt zegmaar dan, wss als je gas geeft ook geeft hij iets harder plofje. t kan nie tegt kwaad volgens mij doen.

dit is wat ik zelf dacht

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Sander bisschop
                Topic starter

dit slaat ook echt alles…. bij warm weer start de brommer wel goed…. hoe vaag.

Frenkie
                  Bijdrager

Dan is het waarschijnlijk gewoon je afstelling.Probeer eens een kleinere sproeier en een andere bougie (welke heb je nu??).

Sander bisschop
                    Topic starter

volgens mij heb ik nu b7hs, is dat een goeie? ik heb een 64 sproeier, wat denk je dat dan beter moet zijn? Groet Sander

Sander bisschop
                      Topic starter

Ik denk dat ik wat heb gevonden. Als het nat weer is start ie slechter. Wat ik doe is denk ik van die troep kopen die je op je bougie kabel spuit.. misschien is die ergens een beetje kapot ofzo. Tevens denk ik dat een nieuwe bobine erbij ook nog wel eens kan helpen. Heeft iemand nog reacties? ook over welke bougie het best is? Groet Sander

gielos
                        Bijdrager

Welke bougy het beste is dat ligt natuurlijk aan je setup!
                          In jou geval zal ik voor een BH8 gaan

iaccaloco
                          Bijdrager

Sander bisschop :”………cilinder kop onder de smurrie……….”

[color=”blue”]Koppakking lek (of indien nooit losgeweest, kop krom)?
                            Cylinderkop los?
                            Zit het aan de binnenkant of aan de buitenkant?[/color]

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
                          12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.