:: starten… wat doe ik verkeerd?
-
ik heb een vespa bravo die steeds slechter start/ lees aanslaat. elec ontsteking, 60cc, 13mm en tig keer opgeschuurd en ontvet koppelingshuis en schoentjes. loopt perfect, en zodra de krukas meegenomen wordt, start hij gelijk…
ik moet steeds feller trappen of harder fietsen om hem te starten, dus dat is niet goed. in theorie zit alles goed. afstandbus met de dikke kant tegen het blok, ook geprobeerd zonder startveertjes. dan pakt hij bij verplaatsen/ lopen de krukas mee, maar bij sneller lopen doet hij alleen maar ting,ting,ting. koppelingshuis uitgewisseld zonder resultaat. andere startschoenen ook niet. vanavond zelfs de hele koppeling van de broem van mijn broertje overgezet, ook zonder resultaat. alleen startgedeelte gemonteerd en met moer vastgezet en start gelijk.
wie helpt mij uit de brand!?
Heb je De moer van de koppeling goed strak aangedraaid?
hou je je decompressi in?
strakker kan niet, te strak ook niet toch? decompressie was nooit nodig, dus nee. starten deed hij altijd goed, nu steeds monder, vandaar
r32Bijdrager
Hoi,
heb je die setup al lang of heb je iets veranderd en vanaf toen is hij slechter gaan starten?
Welke sproeier heb je in de 13/13 welke luchtfilter.
(als je al langer met deze setup rondrijd en hij van te voren altijd goed heeft gewerkt kun je bovenstaand natuurlijk
doorsterpen)
gr R32
setup heb ik niet lang. 64 sproeier en mallossi filter. het probleem is dat het lijkt of hij per dag slechter aangrijpt/start. ik denk dat ik 300 km heb gereden met deze setup en dat hij de laatste 150 km steeds meer sartproblemen geeft. ik ben van een 1:40 mengsel voor het inrijden teruggegaan naar 1:50, maar dat zal denk ik niet heel veel meer wrijving geven denk ik dan.
starten met decompressie gaat inderdaad goed! nu mijn vrouw nog aanleren. en ik hoop toch dat hij weer zonder decompressie gaat starten. iemand een idee?
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.