Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Starten met Multivar
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 1 maand geleden door Vespaflappie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 april 2005 om 23:36 #205069
ik heb dus vario op mijn allerdaagse brommer het zijn 100mm schijven maar ik denk dat die vario van een citta afkomt daarom 100mm schijven .maar ik denk dat je beter 90mmschijven op een ciao kunt hebben is beter voor snelheit en trekt iets minder dus idiaal voor ciao.
mijn schijven zijn nog recht maar ik krijg ze niet los ik krijg die schroef niet los .hoe kan ik die koppeling uit elkaar halen zonder iets te beschadige ?
gr langen
5 april 2005 om 09:28 #205070Dan ruilen we toch de complete kopeling!
of je moet bij mij komen kan ik ze zo voor je omwisselen!
of anders menneke wil jij anders ruilen 100 mm schijfen tegen 90!
Voor de duidelijkheid jij krijgt dan die 100 mm
p.s. waar woon je
5 april 2005 om 10:30 #205071ik wil wel ruilen dus mijn 100mm schijven tegen joun 90mm schijven
ik woon in limburg
wat voor drukveer zit in joun koppeling
bij mij polinigr langen
5 april 2005 om 11:50 #205072Ik heb er een orgineel in zitten!
Maar nu dit te horen van je strake drukveer:
Ruil ik alleen de schijfen dus niet de hele kopeling!Maareu ik woon in hengelo (overijssel)
Dus dat is nog wel een eindje weg!Als we ergens in het midden van het land afspreken?
Dan vind ik het wel goed, maar ik ga niet helemaal naar limbolandp.s. menneke waar woon jij, mischien dat je dichterbij woont?
greetz
5 april 2005 om 19:03 #205073ik heb 100 poulies en woon in de buurt van helmond maar heeft nou iemand al iets gevonden voor die malosii carter?
6 april 2005 om 09:34 #205074ff voor lange en menneke:
Dit is me msn adres:
Gielos@gmail.comVoeg me maar toe als je pouli wilt ruilen!
Bvd Gielos
12 april 2005 om 10:28 #205075nou ik heb geruild met gielos dus hij 100mm schijven en ik 90mm schijven maar hij krijgt hem niet afgesteld want hij rijd 30 volle toeren
en trekt niet beter en hij heeft al 9,5 gram rollen .ik denk dat het aan de voor vario ligt want .hij heeft een voor vario met 5 rollen maar en daar om loopt die zo kutik wil wel ruilen maar als die het niet doet bij hem dan kunnen we niet ruilen
please help my
gr langen
12 april 2005 om 10:35 #205076Ik denk eerder dat er dan een foutje zit in de poelies. Zodat die niet meer uit elkaar kunnen. Maakt opzicht niets uit of het de std. vario is.
12 april 2005 om 10:51 #205077Jah ik vind het echt apart!
Ik heb alles goed nagekeken, de poulies zijn nog goed!
Hij gaat goed op en neer!Zou ik er nog zwaarder rollen in moeten doen als 9.5
12 april 2005 om 17:16 #205078ik denk dat het aan je voor koppeling ligt want je hebt maar 5 rollen en ik heb een 8 rollen koppeling en daarom moet je een zwaardere rollen er in
heeft iemand ervaring er mee
michien :raal of citta 70cc of tonniegr langen
12 april 2005 om 17:18 #205079of moeten we michien beter de koppeling ruilen want hij wil beter optrekken met zijn citta en rond de 45km rijden en ik wil minder op trekken en harder rijden
dus want kunnen we beter doen
gr langen12 april 2005 om 21:04 #205080langen :
ik denk dat het aan je voor koppeling ligt want je hebt maar 5 rollen en ik heb een 8 rollen koppeling en daarom moet je een zwaardere rollen er inheeft iemand ervaring er mee
michien :raal of citta 70cc of tonniegr langen
Ik heb ook zo’n vijf rollen voorvario, en bij mij is die juist moeilijker op hoge toeren af te stellen, bij mij waren 2 grams rollen nog niet licht genoeg om hem goed te krijgen, terwijl ik met die twee grams rollen met die gewone voorvario niet eens normaal van plek kwam.
Die vijf rols is volgens mij nog weer zwaarder als de acht rols (het eigen gewicht bedoel ik, zonder de rollen.)Misschien moet je toch een iets bredere snaar proberen, iets te smal en hij slipt ongemerkt door… En zet je achter vario altijd iets op voorspanning, zodat de snaar al iets in de poelies staat getrokken.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 april 2005 om 09:22 #205081dus hij moet lichtere rollen er in doen .en niet zwaardere dan9,5.
omdat de voor vario zelf zwaarder isdus hij rijd maar 30 en trekt bagger dat komt door het zwaare gewicht van de voor koppeling
gr langen
13 april 2005 om 10:12 #205082De V-snaar is net nieuw dus daar ligt ut niet an!
Maar als ik er lichtere rollen er in doe, dan maakt die toch nog meer toeren!8 februari 2006 om 11:33 #205453
.-{2F4OV}-.ff een vraagje..
Nadat ik dit hele topic heb gelezen over het afstellen van een vario.. -en ik heb namelijk al een vario thuis ligge en sta op het punt de malo multivar te bestelle…- ben ik bijna bang om hem durop te zette!!
Stel dat ik alles erop gezet heb en het werkt niet naar behoren.. kun je em dan niet gwoon door een bromboer late afstelle?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.