Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Starten met Multivar
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 1 maand geleden door Vespaflappie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 maart 2005 om 16:58 #205051
Die varioring die er bijgeleverd is?
Of dat er grotere rollen in zouden passen?Anders vertel het gewoon.
Mzzl, Roel
19 maart 2005 om 08:50 #205052Ik heb nu de linksstaande setup eronder.
En over de varioring had ik overheengelezen.
Maar laat ons niet te lang in spanning zitten…Mzzl, Roel
20 maart 2005 om 21:21 #205053Hey Tonni, vertel even wat die begrenzing is, want ik wil harder dan 65km/h!
Ik heb nu 6,7 gram gemonteerd samen met de gouden drukveer van polini. Trekt super en gaat geleidelijk door naar de 65-70km/h.
Dit is denk ik wel het maximale voor een Citta met vario ofniet?
Ik zit trouwens ook te denken aan mijn uitlaat, nu Polini top-one die bedoeld is voor trekkracht bij poeli aandrijving.
Zou mijn Citta harder lopen met B.V. een polini HM of een scooteruitlaat, want deze zijn hoogtoeriger dus beter op 80cc?
Ook even wat info over verschillende drukveren:
-de zilveren Polini is het slapst
-dan de gouden Polini
-De sterkste is de gele van MalossiMzzl, Roel
20 maart 2005 om 22:56 #205054ten eerste het is Leovince Handmade. wat ik uit ervaring (wat tonni heeft) is een handmade niet zo hoogtourig als een proma circuit, maar een top one schijnt ook een hele goede uitlaat te zijn voor een vario hoor. en scooteruitlaten zijn gewoon voor scooters.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel21 maart 2005 om 09:15 #205055en scooteruitlaten zijn gewoon voor scooters.
Waar slaat dat op dan?
Mijn ervaringen met een scooter uitlaat om een citta met vario zijn zeer goed!Bij mij liep de nrx nog beter als de leo hm, maar bij mij is die kapoet gegaan dus vandaar dat ik er niet meer mee rijdt!
Dus je kan het zeker een keer proberen met een scoot uitlaat!
65-70km/h.
Dit is denk ik wel het maximale voor een Citta met vario ofniet?
Nee ik denk dat je nog wel wat harder zou kunnen, ik haalde met me 50snel al 65!
21 maart 2005 om 16:54 #205056Ik heb idd wel vaker scootuitlaten omgelast voor vespa, een yasuni en een leovince.
En ook ik heb er goede ervaring mee, maar heb ze verkocht dus toch een keer ergens een op de kop tikken!En Tonni, WAT IS DIE BEGRENZING NOU???
Mzzl, Roel
21 maart 2005 om 20:00 #205057als die scooter uitlaten nu zo goed waren voor ciao en citta dan zouder er ook van die uitlaten te koop zijn voor ciao en citta.
maar ik heb nog nooit ene gezien en dat zal niet voor niks zijn.geef mij maar een uitlaat die voor een ciao is gemaakt.
3 april 2005 om 11:08 #205061gaat het nou over de orinele vario toni?? of malossi mulivlar??? en zeg ff gwoon want anders duurt da zo lang vordat iemand reageerd… weet trouwens nog iemand welke caberateur er op malossi reed valve carter kan met 19mm spruitstuk van malossi??
3 april 2005 om 12:26 #205062Franz :
als die scooter uitlaten nu zo goed waren voor ciao en citta dan zouder er ook van die uitlaten te koop zijn voor ciao en citta.
maar ik heb nog nooit ene gezien en dat zal niet voor niks zijn.geef mij maar een uitlaat die voor een ciao is gemaakt.
Heb je dat nooit gezien???raar he; een fabrikant gaat uit dat je een ciao met poulie aandrijving hebt….Daar zijn scooteruitlaten idd vaak kut bij(ook niet altijd!!) maar bij vario is het toch even anders…Als je een goede uitlaat hebt en je last hem fatsoenlijk om kun je toch hele goede prestaties krijgen(miss nog wel beter als ciao uitlaten omdat die eigenlijk voor poulie aandrijving zijn etc)..uitzonderingen daar gelaten(leo hm, ninja sp etc zijn ook super met vario)…Dus dat scooteruitlaten shit zijn is de reinste bullshit……
3 april 2005 om 22:19 #205063even nog over die begrenzer. bij een orginele iniedergeval zit er een messing ringetje dusse de 2 shijven is dat dan die begrenzer ??
3 april 2005 om 22:48 #205064Als niemand er op kan komen wat de begrenzing zou moeten zijn dan denk ik dat ik er toevallig een afwijkend exemplaar heb liggen. Ik heb mijn andere exemplaren ook gecontroleerd en daar is het dan ook niet zo.
De begrenzing die ik dus toevallig in dat ene exemplaar tegenkwam was: In de ACHTER vario zit er bij aan de binnenste poelie een langere geleide bus, waardoor de poelies niet ver genoeg uit elkaar kunnen om b.v. de Malossi vario helemaal bovenin te kunnen laten komen, hij komt dan niet verder als ongeveer de helft. Dit kan ik overigens makkelijk verhelpen door de geleidebus een stukje in te korten.
Ik kwam hierachter omdat ik de boel eens aan het bekijken was zonder de drukveer. Het zal wel een afwijkende poelie set zijn denk ik, omdat ik hier verder nog nooit iemand over had gehoord, en de rest van mijn setjes hebben het ook niet.Dus als jullie willen: controleer het bij je eigen set ook eens, misschien dat er meer zijn die het toch ook hebben. Check gewoon eens of je binnenste poelie vrijwel tegen de koppeling aan te duwen valt, of dat er misschien een echte ruimte tussen blijft….
I came, I saw, and I forgot what I was doing...4 april 2005 om 09:52 #205065ik heb thuis ook een orginele vario liggen ik heb hem er al eens opgebouwt maar loopt kut .is standaart voorvario met begrenzing er afgefijlt met 8 gram rollen en 100mm schijven achter en hij komt niet boven de 50km uit .nou heb ik een s gekeken naar die achter schijven .als ik ze uit elkaar trek blijft die 20mm van het middepunt af dus dat betekend dat die niet verder komt dan de 80 poeli en daarom rij ik maar 50km met 70cc en dat is niet normaal wat kan ik hieraan doen ?moet ik nu 90mm schijven er op zetten ?hoe haal ik die verloren ruimte weg ?en ik krijg niet me achter koppeling niet uit elkaar iemand tips ?
gr langen
4 april 2005 om 14:07 #205066heej
langenik heb wel 90 mm achter schijfen voor je!
Als jij die 100 mm voor mij hebt, mits ze nog helemaal recht zijn!Ik hoor het wel
Greetz
4 april 2005 om 19:42 #205067hey ik weet dat ik het hier niet moet poste maar bij de andere krijg ik helemaal geen reactie dus hopelijk kunnen julie mij wel helpen:
welke caberateur kan der op een malossi reed valve carter met 19mm spruitstuk van malossi heeft iemand hier ervaring mee ?? ik heb zelf een spruitstuk gelast voor mijn 21 van mt5 mar dan moet er een slang tussen van ongeveer 20cm dus late gasreactie enz. en heel kut af te stelle. wie ow wie helpt mij uit de brand????????????????en bij de vario (orginele) is dat die messing uitsteeksel de begrenzer??? het verneukt ook namelijk mijn v-snaar!
4 april 2005 om 19:49 #205068scheelt da veel dan 100mm shijven een 90mm shijven?? ik heb namijlijk 100 trekt goed maar snelheid is bagger
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.