Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Starten met Multivar
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 1 maand geleden door Vespaflappie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 maart 2005 om 20:15 #205036
bij mij gaat dat ook moeilijk maar ik denk dat dat normaal is
14 maart 2005 om 20:41 #205037maar hij gaat wel aan mijne gaat zo zwaar dat ie gewoon niet aankan…
14 maart 2005 om 21:34 #205038bij mij gaat die wel aan.
kan mischien zijn dat je je vsnaar te diep tussen de achterste schijven duwt zodat die een beetje klemmen en de vsnaar vast houden14 maart 2005 om 21:39 #205039heb jij multivar dan??????kheb et over multivar!!citta 70cc heo heb je dat gefixt???
15 maart 2005 om 17:38 #205040Dat mag jij me vertellen!
Ik had er eerst 2 schijven van 0,5mm voor gemaakt van aluminium, maar die waren na 2 km rijden al gescheurd, maar hij startte wel.En zonder die opvulling krijg ik hem ook niet gestart en ook niet met de zwaarste drukveer, vandaar dat ik nu met de originele voorvario rij.
Op internet heb ik rollen gevonden van 17,5 x 13,5mm, die zouden er wel inpassen en de ruimte tussen schijf en snaar op kunnen vullen.
Maar hier in de winkel zijn ze er niet.Ook heb ik gedacht aan een v-snaar van 14mm breed, maar ook deze schijnen niet standaard leverbaar te zijn.
Dus dit schiet allemaal niet echt op, ik ben wel aan het kijken of ik zelf geen 17mm rollen kan fixen.
Mzzl, Roel
15 maart 2005 om 17:49 #205041Franz :
bij mij gaat dat ook moeilijk maar ik denk dat dat normaal isNee Frans, het gaat erom dat de v-snaar voor over de vario slipt zodat je niet kunt starten.
En als je v-snaar in de achterschijven ligt, zou de snaar alleen maar in de voorvario getrokken worden door de drukveer bij het starten.
Met de zwaarste drukveer (gouden Polini) lukt het bij mij nog steeds niet om te starten.
Mzzl, Roel
15 maart 2005 om 19:19 #205042Is wel een vaag probleem. Je zou haast denken dat je vario niet helemaal oke is. Ik heb er gewoon een 13mm snaar op en heb nergens last van qua starten. Misschien is jouw bus wel net te lang of zo, zodat de afstand in ruststand net even breder is als de snaar. Ik moet er wel bij zeggen dat bij mij de rollen er ook net niet klem tussen zitten op ruststand, dus misschien is mijn bus ook net te lang , maar is het bij jou nog iets meer. Je kan natuurlijk de bus ook iets aanpassen, dat je die ronding en de vlakke kant iets dieper er in vijlt aan een kant, zodat je snaar wel opgesloten ligt, dat zou ik doen als ik jouw probleem had. In elk geval succes ermee…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...15 maart 2005 om 23:46 #205043Dat zou ik nog kunnen proberen ja, had ik ook al aan gedacht, maat wil hem het liefst origineel houden!
Die bus is trouwens precies een milimeter langer als origineel, want de ruimte tussen de schijven met rollen erin is bij de originele 9mm, net zo breed als de onderkant van de v-snaar.
En bij de Malossi is dat 10mm!!!Mzzl, Roel
16 maart 2005 om 15:38 #205044Dan kun je het ook eens proberen met die andere bus toch? Tenminste als die verder gelijk is….
I came, I saw, and I forgot what I was doing...16 maart 2005 om 19:06 #205045Nee, de Malossi bus is 20mm en de originele 22mm, dus past nooit in de Multivar.
Maar ik heb die bus net dus afgevijld, zoals Tonni zei, en het werkt!!!(thanks mate)
Hij startte in een keer!En nu haal ik wel een hogere snelheid, waar het mij omging!
Ik denk dat ie nu tussen de 65 en 70km/h loopt, en dan moet ik hem nog afstellen!!!
DUS IEDEREEN MET MULTIVAR EN STARTPROBLEEM: RING AFVIJLEN!
BETERZZZZZZZZZZZZZZ:satisfied:yes:)
Mzzl, Roel
17 maart 2005 om 04:26 #205046Mooi opgelost zo toch?? Al blijf ik het vaag vinden dat er schijnbaar verschil zit in die vario’s… Ik kwam er vanmiddag achter dat mijn snaar ook iets doorslipt met optrekken, omdat ik een andere snaar had geprobeert en toen draaide ie meteen minder toeren met optrekken. En ik zag dus ook dat met optrekken met die oude snaar de vario meteen een klein stukje uitkwam en dan trok ik weg. Was me eerder nog niet eens echt opgevallen, alleen vond ik het al wel een beetje vreemd dat ie met groene veertjes toeren draaide alsof het blauwe waren.
Welke setup heb je er nu op trouwens?
Ik heb vanmiddag trouwens nog een begrenzing ontdekt in de vario. Voor de liefhebbers: bekijk het spul maar eens goed en denk logisch na, ik ben benieuwd of jullie hem ook kunnen vinden…
(Nee het is niet de bekende vario ring..)I came, I saw, and I forgot what I was doing...17 maart 2005 om 08:25 #205047De rolletjes kunnen niet helemaal omhoog komen ? is dat misschien de begrenzing ? dat zegmaar de rolletjes niet omhoog kunnen ofzo.
ja ik weet t ik heb er geen verstand van maar heb t wel es gehoord bij varios.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel17 maart 2005 om 10:56 #205048welke vario heb je het nu over dan?
de mallosi of de orgineel?17 maart 2005 om 15:24 #205049Die begrenzing zal wel een soort vario-plaat zijn. Peugeot scooters hebben deze er ook std. inzitten. Dat zorgt er voor (zoals flick al zei) dat je rolletjes niet helemeel naar buiten kunnen komen.
Iets anders kan ik zo ff niet verzinnen:P Maak anders eens wat fotows Tonni…kunnen we ff allemaal mee puzzelen.17 maart 2005 om 16:49 #205050iki zou het ook niet weten.
is het een klemmetje ofziets? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.