:: start zeer slecht en loopt niet stationair
-
Goedeavond,
Na een dag gesleuteld te hebben en wat klijne porbleempjes te hebben verholpen wil mijn vespa heel erg slecht starten en als hij loopt stotterd hij op laag toeren en wil niet eens stationair meer lopen. dit is pas gekomen nadat ik een eind ben gaan rijden met sproeier 50. toen ben ik weer terug gegaan naar 48 waar hij goed op liep maar het probleem is gebleven. carb. heb ik meerdere malen goed schoon gemaakt maar dit hielp niets.
hij loopt dus goed in hoge toeren maar start ontzettend slecht en dan ook alleen als je poten van je lijf rent.
als je hem heel langzaam laat zakken naar stationair blijft hij in lage toeren een klein beetje lopen. rem je af in 1x het gas dicht valt de motor ook uit. stationair loopt hij dus ook niet.
wat kan ik nakijken?
Mvg wilbert
r32Bijdrager
Hoi ,
wat heb je allemaal voor een problemen verholpen
Heb je ook de cilinder los gehad,of decompressie kabel?
Anders zou ik checken of het plastic busje in de caburateur nog goed zit (ik denk namelijk aan valse lucht)
Je kunt een de deo test doen
gr r32
ritzeBijdrager
pak eens de luchfilter er vanaf, en kijk dan eens of je verschil merkt 
Cillinder niet los gehad. De problemen die ik verholpen heb is het rammelen van de koppeling en vloeren afegesteld. Het probleem is pas gekomen nadat ik met sproeier 50 een hele tijdvak boogaard heb gereden. Het rare is dat de brommer daarvoor perfect reed. Ik heb tijdens het inrijden van de zuiger 2x een warmloper gekregen. Het probleem is dat er een knik in de benzine slang zat en daarombiz hij warm gelopen. Nadat ik dat ontdekt had was ik bang dat hij op sproeir 48 weer warm ging lopen omdat ik de verschijnselen een beetje herkende. Dus ik sproeier 50 erin en een lange rechte weg helemaal uit gereden volgas. Hij liep niet warm maar toen ik het gas eraf haalde liep de brommer zonder dat de motor liep uit. Uiteindelijk weer gestart gekregen door heel hard en lang te rennen. Op aproeier 48 reed hij dus prima inclusief starten behalve dat hij dus een beetje de verschijnselen van te warm worden vertoonde.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.