Vespa-Ciao.NL
:: Start weer niet!!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Start weer niet!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frenklin
    Topic starter

Hey jongens,

Ik heb nog steeds problemen met me citta, hij wil dus niet starten.
      af en toe pruttelt ie ff als ik hem aanren maar hij slaat niet aan.

Hij vonkt goed, bougie krijg bezine want deze word nat.
      Compressie is er genoeg, heb al een andere carb geprobeerd + andere cilinder maar geen effect.

Ook met een kleine spoeier, nieuwe bougie en een citypower maar nee hij deed niks.

Iemand nog andere tips? dan hoor ik ze graag!

superindo
      Bijdrager

bobine goed geaard?

Frenklin
        Topic starter

Hij vonkt tog.. dus ja bobine is geaard.

superindo
          Bijdrager

naja, dat hij vonkt wil nog niet altijd zeggen dat hij goed geaard is, dan wil hij wel eens stotteren en pruttelen of slechter starten.

het zou je cp kunnen zijn.

valt hij ook sneller uit als je gas geeft of doet hij beter zonder gas geven? zo ja dan zou ik juist een grotere sproeier monteren.
            of moet je juist gas blijven geven?

TvA Tuning
            Bijdrager

klinkt als cp probleem..
              zou dat toch maar is nakijken dus je contacpunten opnieuw afstellen, en vervang meteen even je condensator.

Frenklin
              Topic starter

superindo :

valt hij ook sneller uit als je gas geeft of doet hij beter zonder gas geven? zo ja dan zou ik juist een grotere sproeier monteren.
                of moet je juist gas blijven geven?

hee, hij wil juist helemaal niet starten als ik hem aanren gebeurt er vrij weinig af en toe een pruttel en dan slaat ie weer af.

@ TVA
                de cp’s heb ik ook nagekeken en ze staan ongeveer bij de 0.45, hij vonkt ook mooi blauw en de condensator is ook nieuw, misschien 2 keer mee gereden.

ik sta zelf ook voor een raadsel ik dacht namelijk ook dat het zo te verhelpen was door ff af te stellen maar niet dus..

TvA Tuning
                Bijdrager

heb je toevallig je blok uitelkaar gehad? getuned? want dan kan het zijn dat je je vliegwiel er niet goed op heeft gezeten dus je spie is afgebroken;)
                  – en wat voor hittegraad bougie zit erin?

Frenklin
                  Topic starter

hey, het vliegwiel is er idd afgegaan toen de condensator is vervangen.

ik heb een aantal bougies geprobeerd, een standaard NGK ding en een champion L82C en een L86C.

TvA Tuning
                    Bijdrager

en nu is je spie niet kapot gedraaid door het ‘misschien’ verkeerd gemonteerde vliegwiel..
                      en ik zou gewoon een hittegraad 6 bougie pakken.
                      😉

Frenklin
                      Topic starter

oke dus je wilt zeggen dat mn vliegwiel niet goed zit en ik daarom nu problemen heb?
                        hij heeft nog wel ff gelopen nadat de condensator was vervangen.

heb ik nu een te koude bougie? ik ging naar de brommerboer met die ngk en wou een koudere hebben toen gaf hij me die L82C.
                        daarmee heb ik toen ook een tijd goed gereden, nu wou ik een bougie ertussen in en toen gaf hij die L86C.

maar iig bedankt voor je hulp TVA! ik ga mn spie contoleren en dan hoor jullie t nog.

** EDIT: Hij loopt, het was de draad van de condensator, deze was bijna gesneuveld door het vliegwiel!

Thom-Ciao
                        Bijdrager

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mij si.
                          Ik had me een CP blokje gekocht en in elkaar gezet.
                          Ik rende (vonkte goed) maar sloeg niet aan.
                          Toen ben ik naar een goede kennis gelopen en hij zij dat het de cptjes waren.
                          Hij haalde ze eruit en ze waren echt “blauw” gebrand.
                          Conclusie: nieuwe contactpuntjes, de andere waren doorgefikt.

Probeer dat maar eens.

gr. Thom-Ciao

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.