Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Start slecht en maakt veel toeren op top met nieuwe uitlaat.
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 1 maand geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 januari 2011 om 11:33 #211027
Hallo allemaal,
Mijn Citta heeft sinds kort een leovince krul uitlaat.
(Eerst had hij een originele uitlaat of zo’n powercity weet niet meer precies, maar hij reed altijd perfect en deed dat met ongeveer 50km/u. Verder heeft ie nog een 13/13 carburateur.)
Sinds ik die leovince erop heb gezet(2e hands), start hij een beetje moeilijk. pas na 3 keer rennen wil die aan.
en wanneer die aan is dan doet hij een beetje haperig bij het begin. Hij kan wel opeens vreselijk doortrekken tot 40km/u en dan weer haperen en langzaam totdat hij warm is. na ongeveer een kleine kilometer. Dan rijdt hij prima en kan ik niet constant volgas rijden omdat ie dan teveel toeren maakt denk ik. Er komt een raar akelig hoog geluidje uit het uitlaat/blok boven de 55 km/u wat niet goed kan zijn.weet niet zo mijn poelie maten precies, maar denk dat hij een zwaardere verhouding moet hebben om die kracht te compenseren?
er zit tevens ook een maat 64 sproeier in, die zat er altijd al in.
Iemand die weet waardoor hij moeilijk start nu en loopt wanneer die koud is?
en hoe ik hem volgas kan laten rijden? bij volgas maakt het blok veel toeren en trilt de hele citta en komt er echt veel lawaai uit de uitlaat.Groeten,
William
24 januari 2011 om 11:39 #235829Sproeier vind ik aardig hoog!
Welke kleur is uw bougie?
Ik zat rond die 52/54 met een leovince en een 13/1324 januari 2011 om 12:02 #235830wat is je poulie maat?
sproeier is idd aan grote kant lijkt mij
maar klinkt als overtoeren, daardoor is het trillen,
begin maar eens met 56.25 januari 2011 om 14:31 #235839Bedankt voor de reacties, ben net even wezen kijken en de dingen zijn als volgt:
Bougie is wel gewoon droog en bruinachtig. dus die moet wel goed zijn…?:o
Verder heb ik geprobeerd te zoeken welke maat poulie ik heb. Kon nergens iets vinden op de poulie dus heb de diameter maar opgemeten. De poulie op het achterband heeft een diameter van 8,4CM.:con
is dat te klein of te groot voor 13/13 met leovince? en is de poulie aan de voorkant ook verschillend of standaard hetzelfde?:?
Verder als ik een kleinere sproeier erin gooi, zijn mijn rare startproblemen dan ook verholpen? en het soort van verzuipen om de 30 meter bij een koud blok.:?
(K)
25 januari 2011 om 17:34 #235842heb je er ook een andere filter op zitten of gewoon standaard?
25 januari 2011 om 17:45 #235843– Spoeier 54 en naar gelang meer of minder lucht, afplakken of gaatjes boren bij je luchtfilter (verzuip probleem)
– Een setje nieuwe zuigerveren is ook niet verkeerd.
– Poelie eerst zo maar laten zitten die lijkt wel goed te zijn. Of je mocht
26 januari 2011 om 10:09 #235846Er zit een malossi filter op.
Zal binnenkort wel een maar 54 sproeier erin doen en een update geven.
Wat betreft de zuigerveren, zou ik niet weten hoe te vervangen, moet je vast het blok weer uit elkaar halen. weet niet of dat eenvoudig te doen is.
heb zitten googlen, maar weet niet het verschil tussen een bromnaaf en een kloknaaf. Dus ik heb geen idee!!:(
26 januari 2011 om 10:54 #235847het verschil tussen en brom en snornaaf is hetvolgende:
bromnaaf, achterwiel 1 x rond, poulie 6-8 keer rond
snornaaf, achterwiel 1 x rond poulie 10-13 keer rond1 februari 2011 om 20:00 #235928UPDATE
Heb tijdje geleden een sproeier maat 55 erin gedaan, tot mijn verassing zat er een sproeier maat 60 in ipv. de eerder genoemde maat 64.
Ik moet zeggen dat hij nu nog een stuk beroerder rijdt, wanneer hij koud is. hij gaat moeilijk aan en stottert erg veel en gaat meerdere malen uit. Eenmaal warm loopt hij wel beter op de top dan met de sproeier 60 en hij trekt nog wel gewoon goed door!
Ik snap er helemaal niks meer van.
Verder heb ik heb ik dus sinds die Leovince uitlaat al die gezeur, had eerst citypower. Hij maakt ook echt veel lawaai en ratelt/knettert een beetje ofso. Ik vraag me af of een uitlaat kapot kan zijn? en dan de demper ofso? hij klinkt echt niet zoals het hoort, vooral met optrekken.
alvast bedankt!
1 februari 2011 om 20:22 #235930zit je uitlaat wel goed op de cilinder en goed vast ?
zit er geen gaatje/scheur in de uitlaat, waardoor het lawaai ook stukken meer word?1 februari 2011 om 20:28 #235929uitlaat zit goed vast. 100% zeker.
verder zitten er ook geen scheuren in of dergelijk, vind het echt raar. 😐 maar een vriend van me heeft zelfde uitlaat en die maakt echt niet zoveel herrie. zelfde uitlaat. iedereen hoort mij van mijlen ver aankomen met 200Decibel haha
1 februari 2011 om 20:30 #235931je kan even het demperwol vervangen in de demper, kan ook een stuk schelen!
2 februari 2011 om 10:09 #235886heb demperwol besteld, dus zal dat van het weekend even doen. Bedankt voor de tip!
Nu zit ik alleen nog met het eerder genoemde probleem dat hij met een koud blok extreem slecht start en loopt etc en bij warm blok wel goed loopt.
iemand idee? Ik word een beetje sacherijnig elke dag om hem 3km te moeten inrijden voordat ie goed loopt.
Martino zei: “Spoeier 54 en naar gelang meer of minder lucht, afplakken of gaatjes boren bij je luchtfilter (verzuip probleem)”
Heb er dus 55 inzitten en loopt nu veel kutter. lijkt me sterk dat het met lucht te maken heeft?
12 februari 2011 om 16:25 #236043is de vonk afstand tussen je bougie nog goed? ,kun je na meten met een voeler maat
wat voor een blokje heb je cp of elektrische? als het een cp is zou het ook kunnen dat je contactpunten zijn versleten,daardoor dat die slecht start en raare geluiden uit je uitlaat maakt, maar als die warm is toch een ritme van ontsteking vind.
12 februari 2011 om 22:45 #236044
AnoniemIk zou toch voor de nieuwe zuigerveren gaan…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.