:: Start slecht bij warme motor
-
JoZeFTopic starter
Hallo,
Mijn Vespa Ciao start met koude motor direct maar zodra ik stuk heb gereden en hem uitzet krijg ik hem bijna niet meer aan. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
denk dat je weinig compressie hebt. zuigerveren versleten.
JoZeFTopic starter
Ok bedankt, heb de zuiger+veren inmiddels vervangen.
Past een origineel blokje van een Si ook onder een Ciao of is de cillinderkop daarvan te groot? En past de kleinere cillinderkop van de Ciao anders op het blok van de Si? De Si is bromblok de Ciao snor.
Bvd
Si Kop is idd zonder bewerkingen te groot voor in je Ciao frame, maar het kopje omwiselen moet geen problemen opleveren.
JoZeFTopic starter
Had blok met nieuwe zuiger+veren gemonteerd maar wou niet starten. Bougie is bruin droog en vonkt goed. Ik vermoed zelf dat het de koppakking is, maar wil eerst de contactpunten controleren. Hoe vind ik het bdp? Moet ik dan het hele blok eruit halen? Las over spie maar snap dit niet helemaal. Als ik de bougie eruit draai en een schroevendraaier tegen de zuiger druk en dan het vliegwiel draai vind ik hem toch ook of is dit niet nauwkeurig genoeg? Kan ik de alu pakking ook vervangen voor een papieren pakking? Mij werd gezegd dat tussen cillinder en kop geen pakking hoeft maar ik las hier in een van de How To’s dat dit wel moest..
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Bdp is het Bovenste Dode Punt van de cilinder. Dus zuiger bovenin.
Kan je ook controleren met schroevendraaier in bougiegat. Draai aan de krukas en als.de.schroeven draaier
niet verder omhoog gaat dan zit.je dus op het bdp. Zuiger onderin is ODP.
JoZeFTopic starter
Begrijp het nu wel, cp’s staan goed. Volgens mij heb ik de koppakking verkeerd gemonteerd. Ik heb die alu pakking nl bij de uitlaatpoort gedaan ipv tussen de kop en cilinder. Hij lekt ook klein beetje daar weg.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.