Vespa-Ciao.NL
:: Start Problemen na tuning

Home Forums Techniek Problemen oplossen Start Problemen na tuning

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TvA Tuning
    Topic starter

nou heb ik helemaal een probleem ik heb een 70 sproeier erin gezet dus ik de carb aandraaien..
      breekt m’n hele inlaat af shiit :S
      nou heb ik het blokkie er weer onderuit kan ik er gewoon een nieuw pijpje oplassen van alu? 😉

EDIT : vandaag blok weer helemaal gedemonteerd:l en inlaat vlak gevijld, ben naar iemand geweest die een alu pijpje voor me wilde afdraaien en eventueel zou willen lassen.. hier wou die 20 euro voor ja doei. voor dat geld heb ik 2 carters.
      dus wat ik nu heb gedaan: met een 13 mm boor inlaat groter geboord was over het maximale gegaan dus wat epoxy opgedaan.
      toen koper buisje erin getikt zit strak.. daaroverheen nog epoxy.
      nu zit ie muurvast. hoop dat t blijft zitten:)
      morgen het blok weer inelkaar zetten.

oh en me pa zei omdat ik geen voetpakking en carterpakking ertussen had zitten dat ie daarom mss niet stationair wou lopen;)

JayL
      Bijdrager

dat je inlaat ineens helemaal afbreekt heeft te betekenen dat er al een scheur op je spruitstuk zat. zal ook de reden zijn waarom je hem niet fatsoenlijk afgesteld kreeg.

TvA Tuning
        Topic starter

ik heb net me brommer gestart en hij heeft nog steeds het probleem met het stationair lopen hij loopt dus gwn niks stationair:boos

toen is me inlaat ook nog is opnieuw afgebroken :boos
          dus dat wordt niks geen gekloot met epoxy meer..
          ik ga er gewoon een buisje van alu oplassen want dit wordt niks zo.

heeft iemand hier ervaringen mee?

Wouz-LwB
          Donateur

haal gewoon ff een nieuw carter man , al dat gepruts met epoxy

TvA Tuning
            Topic starter

@ Wouz-LwB: ja kan wel een nieuw cartertje halen :p mja dan kan ik weer de spoelpoorten opnieuw doortrekken 😉 maar daarom vroeg ik ook of iemand ervaring had met lassen want dan kan ik dat altijd nog eens proberen;)

Tonni
              Moderator

Het is wel te lassen maar dan moet je wel een goede lasser hebben. Het materiaal is niet echt van een zuivere kwaliteit.
                Peter139 heeft destijds ook eens zijn inlaat gelast/laten lassen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Jelle
                Moderator

je probleem van niet stationair ligt echt aan valse lucht, dit kan door een aantal dingen komen:
                  -verkeerd uitgevijlde inlaat
                  -geen goede decompresseur
                  -lekke keering
                  -carburateur niet goed aangesloten
                  -benzine aansluiting op carb. niet goed
                  -lekke voet/koppakking
                  -te grote spoeler in groot carter gemaakt, waardoor hij lek is.

maargoed haal gewoon een nieuw carter en maak daar nieuwe spoelers in…

oja en post ff wat foto’s van je poorten en inlaat zoals die nu zijn.

TvA Tuning
                  Topic starter

Hier foto’s van mijn spoelers en inlaat:

Er zit op een paar plekken wel epoxy op omdat ik bij het grote carter er doorheen ben gegaan.. ook bij het kleine carter..
                    p.s daar is bij de rechter spoelpoort van het kleine carter niet over het cilinderhemd maar dit is wel … is oudere foto;)

De inlaat van dichterbij:

daar zit ook wat epoxy 😉

Bold bastard
                    Bijdrager

Morguh,

Als je cilinder er afhaalt is dan voetpakking wel droog ? , Je hebt bij 1 van de onderste gevijlde poorten wel erg weinig
                      materiaal voor ondersteuning van voetpakking, dus misschien vals lucht daar probleem van komen zijn geworden ??

Zo te zien mosterd na de maaltijd….

TvA Tuning
                      Topic starter

@ Bold Bastard: volges mij valt dat nog wel mee .. ??

ik heb even info nodig:
                        bestaat het carter uit gehaal aluminium of is dit alleen de regering?
                        en wat voor materiaal kan ik hier oplassen alleen alu of…?
                        oh en wil iemand nog ff naar de foto’s kijken van de spoelers en inlaat 😉

bedankt 🙂

ArvidW
                        Donateur

Bespaar jezelf de moeite, een origineel carter is te lassen, maar niet op plekken waar het super dun is geworden. (of je moet een heeele goeie lasser vinden)

Het is behoorlijke rommel legering want het gaat zelfs een beetje borrelen als je het last :lol

Ander carter is betere oplossing imo.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

Javad
                          Donateur

Ik heb dat andere poortje ook helemaal doorgetrokken, jij hebt het tot het vlakje met het gaatje maar dat heb ik gewoon weg gevijld zodat dat mooi open is.

<3 Thunderstone
                            Check mijn perso!

TvA Tuning
                            Topic starter

@javad: ja dat heb ik ook maar dat is een oudere foto;)

maargoed ik koop een nieuw cartertje:p laat het eerst gewoon lassen kijken of dat lukt maar dat zal wel niet.

Jamie
                              Bijdrager

vind dit vrij beun eruit zien die foto’s+door die plekken waar je er door heen bent gegaan zorgt voor veel drukverlies

TvA Tuning
                                Topic starter

hmm dat lijkt maar zo :con het lijkt allemaal erg op foto’s maar in het echt valt dit zwaar mee..

ik ben er trouwens achter waarom mijn blokje valse lucht trok.. het tapeind was zodanig doorgedraaid dat er net een heel klein stukje tapeind bij het kleine carter uitkwam :S – ik heb hier maar een deel epoxy tegenaangeplakt hoop dat het werkt.
                                  ( inlaat wordt deze week gelast + subframe )

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.