Vespa-Ciao.NL
:: start problemen

Home Forums Techniek Problemen oplossen start problemen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ralph
    Topic starter

heej,
      als ik mijn brommer wil starten krijg ik een terug slag in mijn carburateur ? hij wil dus niet starten
      heb carter getuned, 70 dr evo, 13/13, 66 sproeier ,bougie hittegraad 8 powerfilter weet iemand hier raad mee???

mvg ralph

Martijnvanheerde
      Donateur

Een slag in je carb?

hansieb
        Moderator

Dat die zeg maar de benzine weer terug in je filter blaast ?

Heb dit ook al een keer gehad , maar weet niet meer hoe ik dit toen heb opgelost.

Ben benieuwd wat het probleem is 🙂 ik volg dit topicje.

Roger102
          Bijdrager

heb je geen fotos van hoe je getuned hebt ?? mischien ligt het daaraan, hoe heb je em tot 13/13 uigeboord ??

nle^

welke sproeier heb je en hoe is ie uitgeboord?

ralph
              Topic starter

ik heb alleen carter getuned en de 13/13 gekogt zit 66 sproeier in en ja dat hij het weer terug blaast in de filter en je hoort een slag in de carburateur en je ziet het er gewoon uitschieten probeer aub nog eens goed na te denke hoe je het hebt opgelost aub
                mvg ralph

Jaapert
                Bijdrager

Ik heb dus hetzelfde probleem. Zodra ik mijn brommer probeer te starten is het net alsof hij “niest” door de luchtfilter, zodra ik deze eraf haal zie ik dat er wat benzine terug komt. Bougie wordt helemaal niet nat.

Verder is alles nieuwe, pakkingen, carb, sproeier, carter noem het maar op.

Hij lekt nergens bij de pakkingen, zuiger zit goed.

Kan iemand helpen, ik weet namelijk niet meer waar het aan kan liggen

Crullie
                  Donateur

@ Ralph & @ Jaapert ,

Staan jullie ontstekingen wel goed dan.

TICKLING BARN

citta
                    Bijdrager

er kan wel wat benzine terug lopen maar is volgens mij niet zo erg
                      mischien kan je wat benzine in je kop gooien en starten
                      dus bougie er uit beetje benz er in bougie terug en starten
                      als die het heel even doet is mischien je sproeier te klein orgineel
                      doe ik er al sproeier 66 in en met 65 dr 74

Jaapert
                      Bijdrager

Na lang zoeken heb ik het opgelost, het lag aan het decompressie staafje.

Bij mijn andere vespa’s maakt het niet zoveel uit alleen nu is hij zo gevoelig dat het echt om een halve mm ging, om de brommer uit te zetten hoef ik ook echt maar een tikje tegen aan het hendeltje.

Maar het belangrijkste is dat het nu opgelost is, nu kunnen we verder met het afstellen, ook altijd een leuke bezigheid.

Iedereen in ieder geval bedankt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.