Vespa-Ciao.NL
:: Start problemen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Start problemen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frenklin
    Topic starter

Hey jongens!

Ik heb weer eens problemen met mn citta, hij wil dus niet meer starten.
      Hij reed al een tijd beroerd, heel erg stoterren, slecht starten en uitvallen.

Nu krijg ik hem dus helemaal niet meer gestart alleen een harde knal toen ik wat gas wou geven.
      De laaste keer dat ik reed viel die ineens uit en starte dus niet meer.

kheb spoeier 60, 62,63 en 64 geprobeerd geen effect. verschillende bougies gepakt, ook geen verschil.
      Condensator is ook laast vervangen en de cp’s gaan goed open en dicht als de zuiger bovenaan is.

Ik zou het niet meer weten, kunnen jullie me helpen? me setup is zoals hiernaast.
      Alvast bedankt.

TvA Tuning
      Bijdrager

ik denk dan echt dat het de ontsteking is ze kunnen wel goed open en dicht gaan maar zijn ze niet vesleten en heb je ze op 0.45 staan? 😉

VespaAvanti
        Donateur

Em je krukaskering, is die niet lek?
          Lopen er geen draden aan tegen het vliegwiel?
          Succes:thumb

Guus
          Bijdrager

Zo’n probleem heb ik ook wel is met een Puch Maxi gehad. Hij bleek uiteindelijk ergens kortsluiting te maken. Dat zou ik maar is controleren. Dit kan je ’s avonds goed zien. Ook kan het aan je ontstekingsspoel liggen die kan je doormeten als je daar de instrumenten voor hebt. Ik kan er ook naast zitten maar als de ontsteking van de Ciao er hetzelfde uitziet als een Maxi klopt het wel.

Frenklin
            Topic starter

De CP’s zijndenk niet versleten ze zijn nog niet zo oud.
              Kheb met een voelermaat gekeken en een 0.50mm kreeg ik er niet tussen de 0.40 wel, ze staan dus ergens tusse de 40 en 50 in.

Hij heeft vandaag weer ff gelopen hij sloeg aan en ik kon een meter of 50 rijden toen die weer uitviel.
              ik heb dus ook geen kortsluiting want dan zou die helemaal niet starten.

Er zit nu een 64 in maar hij rijd dus niet zoals het zou moeten. :no
              Ik had het nog geprobeerd zonder filter en met de stationair schroef maar dat hielp ook niet.

Iemand nog ideeen??

*Edit: Ben gister weer ff bezig geweest weer spoeiertje groter erin gedaan een 65.
              nu starte hij wel af en toe maar als ik gas geef viel die glijk uit. hij liep alleen een beetje stationair.

Hulp is welkom!!!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.