Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Start problemen?
- Dit onderwerp bevat 56 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door Jarco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 april 2012 om 20:11 #233909
Nee wat vincent bedoeld is dat ring wat volgens jou er zo goed in past, toch andersom moet zitten.
18 april 2012 om 20:15 #233912He DR-flenny oke dat is goed. Maar denk dat het hiervoor ook wel goed zat. Dit zal het probleem niet zijn. Want ik heb die ring op de foto gewoon erin gelegd zodat ik weet waar alles zat. Erg bedankt voor jullie tips. Nog ff wat toen ik vliegwiel eraf haalde was de rand aan de binnen kant van het vliegwiel helemaal zwart. Zoals een klokhuis van een velg die erg veel heeft geremd. Dus heb hem helemaal schoon gemaakt met remrijniger. En ziet er weer mooi uit je ziet gewoon het aluminium weer. Kan dat problemen veroorzaken?
Edit: Wat kan ik nog proberen andere ontsteking cdi? Kun je cdi ook testen of die het doet? heb verder geen vrienden die een elektrische ontsteking hebben dus kan niet bij iemand anders testen. En jullie hadden het eerder al over draden door meten hoe doe ik dat? dan moet het blokje toch draaien anders levert het toch geen stroom?
19 april 2012 om 07:18 #231862Hoi, draden doormeten doe je zonder dat het blok draait
met een universeel meter meet je de weerstand van de draad net op de spoel en het kabelbusje dit moet dan ongeveer 1 ohm zijn
of nog lager als hij bijvoorbeeld 10 ohm is of oneindig groot is hij stuk je kunt ze zo alle drie nagaan ( rood wit groen)
Je tweede vraag over de veren van de startkoppeling als je deze terug monteerd kun je er gewoon mee lopen je moet alleen
bij starten een harde duw geven als je brommer inorde is is dat ongeveer een kleine meter.Cdi testen weet ik even niet .
gr R32
19 april 2012 om 17:39 #233913Hallo allemaal ik heb de draden opgemeten en geeft bij elke draad 001 aan. Dus 1 ohm toch? ik heb ook de draden aan gesloten op de cdi en dan opgemeten. Weet niet of dat theoretisch kan. Maar bij de ene drsad gaf hij 200 andere 340 geloof ik en 3 de draad 460. Maar voor een seconde bleef niet konstant. Dus weet ook niet of het betrouwbaar is. Maar nu ik weet dat alle draden 001ohm aan geven kan je dus wel zeggen dat de ontsteking goed is? wat kan het dan wel zijn?
EDIT: Heb net een scooter handelaar gebeld. Haal morgen een 2dehands cdi op nieuwe bougie en dop. Die man zegt dat de bougie kabel vast zit aan de cdi bij mij zit hij los. Hij zegt dat de imitatie cdi`s dat hebben is dat zo? Dus dan zet ik morgen het blokje in elkaar en probeer ik dat even. Want ben al bij 3 scooter handelaar geweest met het blokje. En alle 3 zeggen ontsteking is goed. Licht voor 90 % aan de bougie of kabel of dop of cdi. Dus probeer ik dat morgen wel even. Nog even wat hoe zet ik het vliegwiel weer terug? Zag dat er een soort van pennetje in de pen zit waar de vliegwiel op komt met een gaatje in het vliegwiel. Dus daar moet i in maar dan druk je het vliegwiel gewoon op zijn plek?
20 april 2012 om 07:20 #236886Dat pennetje
is de spie en in het vliegwiel zit een spiebaan, monteer het vliegwiel en draai dan de ring erop en de koppeling en draai de moer aan dan zit het vliegwiel goed vast anders kan je spie breken dan koppeling los en blok onder de brommer monteren.
Succes ik hoop dat het de cdi is.
Gr R32
20 april 2012 om 15:24 #227691Hey R32 heb net mijn vliegwiel op die pen geschoven en de spie zit mooi in de spienbaan. Heb hier een foto kun jij zien of het goed zit? Want hij zit nu helemaal niet vast zoals de eerste keer. Of komt dat straks als de koppeling erop zit? dat gat om de pen wat je op de foto ziet hoeft daar niks in behalve dan dat ringgetje? en dat ringetje moet dus met dat randje omhoog zoals op de foto? Hier de foto.
En nog iets doms nou had ik mijn koppeling uitelkaar om schoon te maken. Kun jij zien of hij zo goed zit? want hij schommelt wat zeg maar.
20 april 2012 om 16:15 #236956Hoi Jayjay
het vast zitten komt inderdaad als je de koppelin en de ring met opstaande rand naar de koppeling toe monteerd en aandraait
Het vliegwiel is conisch (taps) en door het vast draaien van de koppeling duw je deze op de krukas vast.
de Koppelingsschoentjes zitten prima maar de veren niet de haakjes moeten om en om zitten (dat wil zeggen
een veertje van onderen inhangen en een veertje van boven gebruik even de zoek functie en kijk dan als je een foto vindgr R32
20 april 2012 om 19:18 #228136Hey R32 wederom bedankt voor je reactie. Heb hem nu eindelijk in elkaar. Had problemen met de nieuwe achterband maar is opgelost. Oke snap het nog niet helemaal met de koppeling maar zal zo even opzoeken. Weet jij toevallig of er op de poelie weer een ringetje komt voordat je de bout op draait? Als ik de bout aan draai zit er ruimte tussen. Heb de poelie vierkantje zeg maar op het vierkantje geplaatst van het klokhuis van het achterwiel maar zit ruimte op. Zou de cdi en de rest vandaag ophalen maar word morgen. Die man was er niet. Dus morgen zal ik ff posten of hij het doet. Iedereen heel erg bedankt voor de goeie adviezen.
21 april 2012 om 07:55 #238173Hoi,
als het goed is moet er een ringetje tussen de poelie en het moertje een zogenaamd borgringetje/of veerringetje
dit om los trillen tegen te gaan.
gr r32
21 april 2012 om 09:06 #223060Hey
Ik had een borgring op de koppeling zitten. En volgens mij op de poelie dus niks. Haald de borg rind die op de koppeling zat wel af doe ik die op de poelie. En dan haal ik even een gewone rind doe ik die op de koppeling. Want als ik kijk op jpmb onderdelen site staat er ook een ring die op dat schoteltje komt van de koppeling. En bij mij zit er een borg ring dus draai ik dat ff om. Bedankt voor je hulp
21 april 2012 om 13:18 #222957
paulhermensik doe daar altijd een drupje loctite tussen, trilt dan ook niet meer los
21 april 2012 om 15:22 #227306Goeie dag allemaal nou heb vandaag een andere cdi(rooie hiervoor had ik een witte). Erop gezet en ja hoor halve meter en hij vliegt aan. Nou heb ik een ander probleem haha hoe is het mogelijk. Heb er nu een sproeier 48 in hiervoor 38 omdat de schroeven ingedraaid waren in het filter. Nu een nieuwe luchtfilter zonder schroeven en dus een sproeier 48. Hij starte dus super liep perfect stationair ging een stuk rijden als ik vol gas gaf ging goed. Totdat hij warm werd en ik toen volgas wou rijden was het boaaaaappp. Kon alleen de gas heel klein beetje in drukken en ging niet harder als 15km per uur zodra ik gas in druk is het boaapp waardoor hij langzamer rijd en uiteindelijk uit valt. Bougie eruit gehaald. Kurk droog geen olie drap mee zoals voor heen. Alleen dat ijzeren stukje boven op de bougie is grijs en dat witte keramische deel of hoe je het ook noemt zitten 2 zwarte puntjes op. Daarna toch maar 38 ingedraaid. En ook nu weer rijd mooi als hij koud is. Zodra hij warm is is het niet boaapp maar zit er geen leven in gaat hij niet harder als stap voetst. Nou denk ik dat ik mischien toch die ring van de krukas met dat opstaande randje in dat gat het gedaan in plaatst van opstaande stukje naar de koppeling. Denk het haast niet maar kun je dat ook zien zonder de koppeling eraf te halen? heb nu alles klaar en met moeite de snaar op spanning gekregen. Maar als dat ringetje wel verkeerd zit doet de koppeling toch niks? En wat ik zo vreemd vind is als hij op de standaard staat en stationair loopt beweegt alleen het schoteltje van de koppeling en de koppeling zelf niet. Pas als je gaat rijden draaid de koppeling is dat normaal? dat de schoteltje beweegt? Dat hij mooi loopt en niet smoort als hij koud is is logisch omdat hij vaak als hij koud is meer benzine nodig heeft. Maar wat kan het zijn kleinere sproeier dan 48? zo ja welke dan?
EDIT: Ik heb net weer even geprobeerd nadat ik hem 3 uuren heb laten afkoelen. 10 keer moeten starten want hij viel steeds uit bij de 10 keer met mijn vinger de gaten dicht gedrukt van de luchtfilter. En hij liep super. Heb de stel schroef bij gedraaid waardoor ik wel vol gas kon rijden (opengedraaid naar links toe). Nou test ik morgen weer even hoe hij loopt als hij koud is. Misschien toch andere sproeier? zit nu 48 in. Heb nu ik op de top reed 50 met iPhone komt er raar geluid uit de achterklokhuis alsof er een ringetje door de klokhuis heen gaat maar dat kan niet. Heb hem helemaal schoon gemaakt gestoomd op me werk met een stoom cleaner nieuwe olie in gedaan. Baard me zorgen klinkt alsof het achterwiel uit elkaar ratelt. En de koppelingshuis zit ruimte nu in een keer op. Tussen de koppeling huis en waar hij op het ringetje komt die tegen het vliegwiel aan zit. Als hij stationair loopt zet hij af en toe uit naar buiten waardoor hij een schokje geeft naar voren toe. Is netalsof er een ringetje tussen moet. Maar ik heb alles weer terug gezet hoe het was. Iemand enig iedee?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.