Vespa-Ciao.NL
:: Start problemen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Start problemen?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 57)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jayjay00
    Topic starter

Oke maar hoe krijg ik nou de dop 13 op me boormachine?:(

023Citta
      Bijdrager

Met je opzet stukje van je ratel 😉

jayjay00
        Topic starter

ja en dan? Heb een grote ratel en een kleine opzet stuk van de kleine zou wel in de boormachine willen aangezien die tot dop 10 gaat. En na dop 10 moeten alle doppen op de grote opzet stuk die een diameter heeft van bijna 1,5 cm weet niet hoe grote gat jullie hebben in de boormachine. Maar dat lukt mij niet

paulhermens

boorkop is max 13mm, ik heb gewoon een dopje 13 met kleine aansluiting en een verloopstukje zodat hij in een bithouder past.

r32
            Bijdrager

Hoi,

jammer dat hij nog niet loopt, ik denk inderdaad ook dat het de ontsteking is .

ik zou net zoals je zegt het blok eronderuit nemen en eens geheel reviseren (lagers pakkingen zuigerveren)

en heel goed met een multimeter de kabels van de spoelen door meten misschien raakt een kabel van de spoelen/onsteking de aarde.

Anders is het misschien de cdi is inderdaad een vreemde storing. Succes ermee Gr R32.

jayjay00
              Topic starter

Goede avond heren. Ik heb ondertussen wat paulhermens zij gedaan. Totaal geen vonk. Kameraad bij me geweest kreeg hem ook niet aan. Nou hebben we het hele blokje eronder weg gehaald. Achteraf heel simpel steld niks voor. (sorry voor zoon late reactie maar was tot 7 uur aan het werk). Oke nou weet ik dus dat hij niet vonkt nou heb ik jullie hulp nodig wat ik moet vervangen? Moet ff bij vertellen heb geen vliegwieltrekker dus kan er niet onder kijken wat ik heb. Maar heb zo ie zo een bobine nodig? Zoon een heb ik http://www.jmpbonderdelen.nl/ciao/motordelen/electrisch/bobine-cdi-electronisch-citta-ciao.html. En wat zit er bij mij achter het vlieg wiel? dit?

http://www.cittaparts.nl/Webwinkel-Product-12459169/Ontsteking-electronisch-4-spoels-Citta-Si-Ciao.html

ik heb dit niet toch? Dit zijn contact punten toch? en een elektrische ontsteking heeft geen contact punten toch?
                http://www.cittaparts.nl/Webwinkel-Product-10203203/Spoel-ontsteking-licht-Citta-Si-Ciao.html

En kun je zoon elektrische ontsteking niet helemaal vervangen of is dat dit? Ontsteking electronisch 4-spoels Citta/Si/Ciao

Sorry heb er weinig verstand van. Als ik het zo bereken dit allemaal bij elkaar en dan ook nog nieuwe zuiger en veren en pakingen. Dan zou ik op zoon 100 tot 150 euro komen. Maar dan kan ik toch beter een ander blokje kopen? zag laatst op marktplaats opzich in de buurt van mij. Blokje helemaal gereviseerd nieuwe zuiger + veren koppaking en nieuwe contact punten want was niet een elektronisch blokje voor maar 80 euro. Alleen wil ik wel weer een elektronisch blokje hebben. Wat is jullie advies en heb ik echt nodig om zeker te weten dat ik komende tijd zonder problemen mee vooruit kan? Heb liever extra te vervangen dan dat hij me ergens laat staan. Heb vanavond ook de benzine eruit gegooid was mooi geel achtig helder. Heb er zelf gemende brommer mix van kameraad in gedaan die mixt het al jaren. Maar aan brandstof van mij mankeert niks mee. Want bedacht me vanmiddag al dat die jonge waar ik hem weg heb. altijd al bij de pomp tankte waar ik hem volgetankt heb voordat ik naar huis mee reed.

Ik hoor graag van jullie en nogmaals bedankt voor jullie steun

r32
                Bijdrager

Hoi Jayjay,

ik zou voordat ik ging bestellen eerst het vliegwiel verwijderen en de kabels van de ontsteking controleren op beschadigen

Dat kost je niks , het vliegwiel kun je ook zonder vliegwiel trekker verwijderen, hou je blok in de hand en tik met een rubberen hamer op het kleine carter deel je voelt dan dat het vliegwiel iets losser komt nu moet je dan wiebelen aan het vliegwiel dat het los komt.

Succes Gr r32

jayjay00
                  Topic starter

Het R32,

Heb het net geprobeerd wat jij zij met de hamer tikken op de kleine carter. Maar komt totaal geen speling in zelfs geen mm zit goed vast. Wat zit er nou precies achter die karter? zoon 4 spoels ontsteking? Belde vandaag nog met de scooter dealer in de buurt om te vragen want zoon elektrische ontsteking nieuw kost zoon 200 euro weet niet wat hij daarmee bedoelt heb nooit een ontsteking van 200 euro gezien. Ja een hpi onsteking maar dat is voor snel spul. Maar goed verder de 2 draden die boven het blokuit komen bedoelde jij om te checken of die goed zijn? Heb gekeken kan geen breuk of wat dan ook vinden. En nog ff wat heb het zins ik de brommer heb. Dat als je ermee loopt het achterwiel blokeert waardoor je hem moet slepen. Zodra je de decompresie kabel indrukt is het normaal. Maar dat komt omdat de veren eruit zijn uit de koppeling toch? Maar als ik de koppeling bekijk zie ik toch 3 zwarte veren

paulhermens

ik tik altijd voorzichtig op het vliegwiel zelf en dan komt hij gewoon los.

r32
                      Bijdrager

Hoi Jayjay,

De drie veren welke je ziet zitten zijn van de aangrijp segmenten dit zijn niet de start segmenten deze zitten hierachter

dit zijn twee veren als deze weg zijn kun je inderdaad niet gewoon met de brommer lopen dan grijpen de startsegmenten meteen aan ( als er wel veren zitten moet je door de centrifugale kracht de veerkracht overwinnen en grijpen de segmenten pas aan)

Een electronische onsteking kost hier ( de spoelen alleen rond de 25 euro ) dus geen nieuwe kopen van 200 euro
                        een cdi kost rond de 15 euro .

maar ik zou toch proberen zoals paul ook nog zegt het vliegwiel eraf te krijgen eerst controleren niet meteen iets nieuws
                        kopen als er iets speling komt door het tikken moet je echt goed wringen met je handen om het vliegwiel los te krijgen hier zit een sterke magneet in daarom zal het vliegwiel er niet vanzelf door het tikken ineens helemaal uitvallen een magneet van een electronisch wiel is sterker ( dat is mijn ervaring) dan de magneet kracht van een cp wiel.

succes ermee ( controleer eerts en niet meteen nieuw kopen)

(ipv 200 euro voor een ontsteking kun je nog beter een goed werken electrisch blok kopen op de site (is veel goedkoper))
                        ( heb helaas mijne verkocht voor 40 incl net vers gereviceerd wel zonder cilinder)

gr r32

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

heb je de bedrading wel goed aangesloten…?
                          kaben vanuit de cdi naar je bougie goed ?
                          rood wit groen in het juiste vakje van de cdi?

t.c.t eens kijken of iemand van het forum je kan helpen..

even in je profiel aanpassen waar je woont dan kan iemand misschien is langs.

jayjay00
                          Topic starter

Hey R32 dat bedoel ik ook startsegmenten. Maar als ik daar nou veren in doe kan ik dus mee lopen zonder dat me wiel blokeerd? wat is dan de nadeel want neem aan dat het niet zomaar eruit is gehaald. Enigste wat ik me kan bedenken dat hij moeilijk start? dat je harder moet druken of zo? DR-flenny[user=DR-flenny]DR-flenny[/user] De bedradingen heb ik nooit eerder los gehad. Alleen nu pas zins ik het blokje eronder weg heb. Heb er fotos van gemaakt dus plaats ik het hier onder. De kabel van cdi naar bougie (dus de bougie kabel) bedoel je? Die was net vervangen en de dop en bougie zelf. Enigste wat ik me kan bedenken is de onsteking of de cdi. Kun je het blokje ook starten zonder het frame? Want mijn frame gaat dit weekend waarschijnlijk naar de spuiter. hieronder wat fotos van de bedrading en de ontsteking. En wat is die rooie strip op foto 2 waar vliegwiel tegen aan zit. Heeft de eigenaar volgens mij een rooie ijzeren strip gezet tegen de kant waar de vliegwiel komt. is afgebroken stuk zeg maar van aluminium. Is dat mischien erg of zoiets?

Vincent
                            Donateur

Je ring op het vliegwiel dient andersom gemonteerd te worden.

Edit: Hij lijkt ondersteboven gemonteerd te zijn.

jayjay00
                              Topic starter

Hey vincent je bedoelt foto 2? Daar had ik hem los en gewoon in gelegd weet niet of hij zo goed zit. Maar zit een gleufje in die rind en in de vliegwiel ook. Past zo heel goed. Of bedoel je die blauwe rind bij de ontsteking?

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

jay.

die rand past idd heel goed in het vliegwiel

dit hoort alleen niet draai hem maar om!

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 57)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.