Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Start problemen?
- Dit onderwerp bevat 56 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door Jarco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 april 2012 om 14:02 #238703
Je kan er ook sproeier 100 in gooien hoor.
Weet ik alleen zeker dat dat blok van jou nooit meer loopt.
Zoals r32 al 3x heeft gezegt gooi sproeier 48 er nou is in, maak alles vetvrij en weet zeker dat je ontsteking goede aarde heeft en een goede regelmatige vonk produceerd, tank leegmaken en nieuwe benzine erin. (mengsmering dus)
Als je die punten die martino, r32 enz of hierboven wat ik net heb neergetypt niet opvolgt ben ik bang dat je brommer nooit goed zal gaan werken.gr tom
15 april 2012 om 14:12 #236600Dan moet je wel een sproeier 48 bij de hand hebben op zondag. 😉
Ik begrijp je reactie wel Tom en daar heb je ook gelijk in, maar de jongen kan moeilijk sproeiers kopen op een zondag. 😛
Met andere woorden mocht zijn vriend geen sproeier 48 hebben welke zou dan nog kunnen?
( 46/47/49/50 hier zal de brommer zeker leven mee moeten tonen. )15 april 2012 om 14:17 #238843Daar heb je gelijk in Jarco.
Alleen de brommer heeft toch niet zo’n haast met dagelijks van a naar b te brengen of heb ik daar over ’t hoofd gelezen?
Want anders kun je ook wachten tot morgen en naar de brommerboer rijden (mocht die vriend geen 48 of iets in de buurt hebben)15 april 2012 om 14:22 #238845Mee eens, maar als die nu een sproeier in de buurt kan proberen en het werkt niet, heeft die de rest van de dag nog om verder te zoeken naar zijn probleem.
Maar goed laten we even afwachten wat die zelf gaat melden.15 april 2012 om 14:37 #237340
paulhermenslijkt mij dat hij met een veel te kleine sproeier ook een teken van leven moet geven, gezien dat zijn bougie wel zeiknat
wordt.
en aangezien hij soms wel start en dan weer niet lijkt het mij eerder een ontekings probleem en of veel te vette of oude benzine.
ook geeft hij aan dat de brom beter start ( als hij start ) zonder choke en als hij niet genoeg brandstof zou krijgen dan zou hij juist beter met choke moeten starten ( minder lucht = meer benzine ) of heb ik het nou mis ?
ook is zijn bougie zwart en die zou met een te kleine sproeier wit moeten worden.
ik geloof wel dat zijn sproeier te klein is, maar denk niet dat, dat het grootste probleem op dit moment is.15 april 2012 om 14:38 #237596Idd tommetje zoals jarco al zegt kan moeilijk aan een sproeier komen op zondag. Vriend van me zou me straks bellen zet ik er onder en dan vanavond vertel ik nog wel hoe het ging. Thanks jarco dat je me begrijpt. Ik wil jullie gewoon niet te lang laten wachten omdat jullie me zo snel weer reacties geven. Die brommer heb ik voor de fun heb een auto. Dus zit geen haast bij. Maar ben wel iemand van als iets stuk is wil ik het gelijk oplossen het liefst zo goed mogelijk. Nogmaals bedankt voor jullie hulp
EDIT: Paulhermes dat dacht ik idd ook volgens mij is het ook de ontsteking omdat ik geen fonk zie en iedereen zegt dat je wel vonk moet zien. Alleen begrijp ik niet dat hij soms wel starten wil en soms niet. Ik heb geen idee wat ik moet vervangen als het me onsteking is. Heb elkrische ontsteking dus heb geen kontakt punten. Maar wat heeft een elektrische ontsteking wel? Dit zijn 2 fotos van mijn bougie ene kant wit andere kant zwart weet niet of het duidelijke foto is.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
15 april 2012 om 14:53 #237702
paulhermensjezus dat is niet zwart, dat lijkt wel puur olie.
ik dacht dat jij koolzwart bedoelde, deze ziet er uit als een nieuwe die in de motor olie is gegooid ?wat zit er in jou tank ? of heb jij een ciao mix en tank je brommix bij de pomp ?
15 april 2012 om 18:25 #235397Oke heren heb de sproeier 48 in. Heb er 6 keer een stuk van 10 meter mee gelopen krijg hem niet aan de praat. Weet niet hoelang ik moet lopen maar dacht dat ik een hartaanval kreeg ren me kapot. Even alles samen gevat. Toen ik hem kocht heb ik getankt brommer mix 50 kant en klaar. Toen een stuk van 15 km zonder problemen mee gereden naar huis toe. Daarna 2 weken later zonder problemen gestart met een vriend blok om geweest die reed op een sita hebben zoon 10 km gereden. Week later bij hem op brommer geweest uit gezet. Zou ik naar huis rijden wou die niet meer aan. Hij probeerde het had de choke aan en hard mee gerend en toen Kreeg hij hem aan. naar mijn ouders gereden voorvork gereviseerd en een nieuwe decompresie kabel opgezet van jmpb site gekocht. Heb wel idee dat i paar mm groter is? toen naar huis gereden liet hij me voor huis staan. Volgende dag geprobeerd kreeg hem niet aan. Na heel lang kloten met bougie kreeg ik hem aan. Volgende dag weer proberen mee te rijden viel die 2 keer uit na probleem loos starten. En siens dien niet meer aan te krijgen. Net sproeier 48 in krijg wel een teken van leven als ik stuk ren en daarna gas in druk zegt i boaaappp. Deed i ervoor niet. Ene zegt mijn ontsteking kapot maar als ik hem aan ren doet de toeter wel dus dan is onsteking niet kapot toch? ik probeer morgen nog een nieuwe bougie anders weet ik het zo ook niet meer weet ff niet meer wat ik moet doen.
EDIT: Jullie hebben het over cp? is dat een afkorting voor contact punten? Want die heb ik niet. Is er een how to voor ontsteking vernieuwen? heb al ff gekeken kan niet echt vinden. Ja bij Complete blok revisie, afstelling ontsteking how to staat onderaan wel maar dat zijn kontakt punten toch?
15 april 2012 om 19:32 #238046Hoi Jayjay…
Klote om te horen dat je vespa niet start.
Als ik zo alle berichten lees denk ik idd je onsteking.
Ik weet niet of je weet hoe je een blok uitneemt…
Kijk even hier:
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=185Haal je vliegwiel er af en kijk of je spoelen nog goed zijn, geen afgewikkelde draden (kan ik me bijna niet voorstellen dat het gebeurt is) maak je vliegwiel ff schoon en maak je spoelen ook schoon (waar het vliegwiel langs loopt)
Desnoods kan je een foto plaatsen van je spoelen.Misschien een kabel breukje in je kabels?
Vervang de bougie kabel en dop voor de zekerheid.
Maakt je CDI nog wel goed massa?Spoelen niet in orde, kijk dan even hier:
http://www.cittaparts.nl/Webwinkel-Category-456082/Electrisch.htmlAls dit allemaal in orde is kan je altijd nog een nieuwe cdi kopen, kan je trouwens ook bij hem kopen.
Ook nog even over je benzine… Kijk of je ergens anders brommix kan tanken.
Anders toch zelf gaan mengen met goede olie.Ik hoop dat het snel opgelost is want de zomer komt er aan en niks is zo lekker dan om lekker rond te tuffen op de Vespa/Citta.
Good luck.
Mike
15 april 2012 om 19:38 #234555
paulhermensonsteking en toeter en ontsteking hebben niets met elkaar te maken je hebt verschillende spoelen.
maar zet nu eens een boormachine op je blok en kijk eens of je een mooie en constante blauwe vonk hebt.het is toch geen ciao mix :! :lol
15 april 2012 om 19:41 #234568Hey Mike thanks. Ja baal er vet van want mooie weer komt idd aan. Ik ben opzich heel handig en met die how to tips kom je een heel end. Heb idd ook over na gedacht hele blok onder weg en ga alles gelijk vervangen heb geen zin meer in dit gedonder. Word er echt gek van. Voor al omdat hij vaak na 1 meter start en als hij dan niet aan wil zoals vandaag ren je je rot. Zit net een nieuwe bougie kabel en bougie in. Want ik ook vreemd vind is een nieuwe kabel maar lijkt net alsof de vorige eigenaar een stukje ruber heeft weggesneden van de bougie kabel. waarom zou je dat doen? boegie kabel hangt immers en hoeft neit ergens tussen. De draden komen er niet door heen hoor alleen een stukje van 2 cm weggesneden ziet er niet gesmolten uit. Heb zo de pest in dat ik wel het heel blokje weg wil brengen en alles te reviseren inclusief cilinder en zuiger etc maar ja daarvoor kan ik nog een brommer bij kopen ondertussen…
EDIT [user=paulhermens]paulhermens[/user] hoe bedoel je boormachine op het blok? een soort van opzet stuk die ik op de bout zet van de koppeling en zo mee aan zet bedoel je? das toch een slecht manier??
15 april 2012 om 19:49 #237357Als je de how to van het complete blok reviseren goed volgt kan er niks mis gaan en kost het je bijna niks.
Ik ben zo op het citta forum goed geholpen voor mijn citta.Het sowieso wel goed om je blokje te reviseren, als je cilinder nog in orde is kan je ook je zuigerveren vervangen, dat scheelt weer geld voor een nieuwe cilinder.
Over je kabel, je kan dat stukje er ook af snijden het kan zijn dat ie daar “lekt”.
15 april 2012 om 19:50 #237358
paulhermensnee , je zet je wiel in de vrijloop en zet dop 13 op je poelie. als je hem op je koppeling zet kun je lachen als hij start:(
15 april 2012 om 19:54 #237359paulhermens dus zet ik een dop 13 op mijn poelie nadat ik dat knop heb in gedrukt voor vrij loop maar dan? de dop op de boormachine en zo aan draaien? dacht dat je dit bedoelde wat die jonge in het filmpje heeft staan
15 april 2012 om 20:00 #237080
paulhermensjep, als je het doet zoals ik zeg dan zorgt je koppeling dat je boormachine niet word aangedreven door je blok, met alle gevolgen van dien ( doe hetzelf zo vaak zo ) als je hem op de koppeling zet kan het je spie, boormachine of polsen kosten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.