:: Start nog steeds niet goed!
-
ClintTopic starter
Joow,
Ik heb nog steeds een probleem met mn citta, hij start nog steeds niet goed. Koppelingssegmenten zijn vervangen en startveertjes zijn eruit gehaald. Heb dit weekend een nieuwe zuiger gehaald en nieuwe contactpunten. Blok even helemaal nagekeken en alles is goed nu, hij loopt ook goed maar hij start niet goed.
Zodra die warm is start hij in 1 stap. Maar zodra ik hem s’ochtends uit de schuur haal of als ik uit ben na school en wil naar huis rijden, moet ik wel 50 meter in totaal rennen om hem te starten. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Met de nieuwe zuiger en zuigerveren heeft hij ook compressie zat.
Setup:
50 cc standaard
13/13 @ 64
Carter uitvijlt 13 mm
Poelie 70
Proma cc
Groene koppelingsveertjes
Contactpunten heb ik nieuw en op 0.4 gezet.
Hij vonkt goed, alleen zou die wel wat harder mogen vonken.
Maar heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen? Want dit begint erg vervelend te worden.
moet je cp eerder op 0.45 of 0.5mm zetten.
en mischien dat je bougie af is. beter test je met een andere bougie of die dan beter start
ClintTopic starter
Heb de ontsteking normaal ook op 0.45 staan, maar hij rijd hier goed op en de brommerboer zei dat hun ze ook altijd op 0.4 zetten. Dus dacht probeer het eens en hij loopt er erg goed op. Had ook eerst een nieuwe bougie erin zitten, toen liep die helemaal niet. Heb er nu een oude bougie ingedraaid en daar loopt hij prima op:lol
Dus weet niet waar het aan kan liggen:? Of misschien toch de contactpunten maar neem aan van niet..
niemand een idee?
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.