Vespa-Ciao.NL
:: Start Niet – sta voor een raadsel

Home Forums Techniek Problemen oplossen Start Niet – sta voor een raadsel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TvA Tuning
    Topic starter

Hoi Vespa leden ,
      even een frisse pagina voor m’n probleem want ik sta echt totaal voor een raadsel.

– in een week tijd al zo’n 10 x blok uitelkaar gehad inelkaar en eronder gehad maar geen resultaat.
      het volgende is goed:
      – vonkt goed ( wel als ik de bougie tegen de cilinderkop aanhoud vonkt hij niet zo sterk, maar als ik hem er iets bovenhoud vonkt ie wel sterk .. )
      – heeft compressie
      – heeft benzine
      – keerring is goed
      – kruk draait soepel door carter.
      – overal zit pakking waar het moet zitten.

even het volgende:
      een vorig blok heeft dit probleem ook gehad toen ik de spoelpoorten had doorgetrokken.. , dit was niet op te lossen dus ik dacht begin aan een nieuw blok. Nu dus weer hetzelfde gekloot.

zo ziet mijn spoelpoort er ongeveer uit : ( kan even geen foto’s maken omdat blok eronder hangt )

Bij het rode gedeelte heb ik over het cilinderhemd heen gevijld en bij het blauwe niet!
      – p.s ik ben nergens doorheen gegaan met het vijlen;)

dus mijn setup:
      43 mm dr evo
      std carters inlaat + poorten getuned
      krukas AW tuned
      13/13
      proma cc

alvast bedankt,

ik hoop echt dat iemand me kan helpen want niemand heeft het tot nu toe kunnen oplossen.
      sta echt voor een raadsel

twan:)

hansieb
      Moderator

Wat is het voor blok ELEC of CP ?

Misschien ff massa trekken als je CP hebt voor de zekerheid, als je zegt dat die niet goed vonkt. Je zou flink geknetter en een mooie blauwe vonk moeten zien.

De sproeier , zou zo rond de 68 moeten zitten.

Misschien nog even wat benzine voor bij de kop erin.

TvA Tuning
        Topic starter

het is een CP blokje,

heb massa gecheckt en is goed.
          sproeier is 68 en benzine voorin de kop geeft ook geen resultaat:(

( en ik bedoel met het vonken , dat als je de bougie tegen de cilinderkop houd hij lichterlijk vonkt, en zodra je de bougie iets boven de cilinderkop houd hij heel erg sterk blauw/geel vonkt 😉

Bartjee
          Donateur

Hoor je hem wel opkomen of doet hij helemaal niks? Anders misschien even een nieuw condensatortje erin, dat was bij mij het geval toen hij maar niet wilde starten. Condensator deed het wel, maar niet goed genoeg meer om de brommer te laten rijden

TvA Tuning
            Topic starter

@ Bartjee: echt totaal niks helaas, laatst condensator vervangen door een die ik nog had liggen maar dit geeft ook hetzelfde probleem.
              p.s: ik zal zo het blokje er maar een afhalen en wat foto’s schieten;)

hansieb
              Moderator

Vervangen door 1 die je nog had liggen is wat anders dan een nieuwe plaatsen.

Gok zelf op een ontstekingsprobleempje, oftwel ff nieuwe CP + codensator mocht je het niet vertrouwen een andere ontstekingsspoel.

TvA Tuning
                Topic starter

ik ga zo wel even langs de brommerboer en haal meteen een nieuwe keerring erbij en een condensator miss ook wel ontstekingsspoel maar dat zie ik zo wel 🙂
                  en de contactpunten zijn niet zo heel gek lang geleden vervangen, maargoed een keer haalde ik het blokje los en zag ik dat de achterkant van de contactpunten verbogen was.. deze heb ik toen rechtgebogen en weer gemonteerd..

hansieb
                  Moderator

Haal gewoon eerst even een setje CP + condensator. Ligt er niet ergens in je schuur een andere ontstekingsspoel?

TvA Tuning
                    Topic starter

ben net bij de brommerboer geweest,
                      alleen beetje vaag.. hij had een condensator met een lange schacht en met een korte schacht .. en dan moest je de draad er zelf op solderen?? weet iemand hier iets van..
                      en contactpunten had hij in diverse soorten maar natuurlijk niet de genene die ik nodig had :S

en ik heb mss nog wel zo’n spoel liggen maar ik weet niet of er verschil inzit voor de ontsteking en licht spoel?? maakt dit wat uit of kan ik de spoel die normaal voor licht dient ook gebruiken voor de ontsteking?

noellke
                      Bijdrager

zit verschil in,, neem aan dat je dat wel uitelkaar kunt houden,, zoniet check deze link ff:

http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8188

wel ff beetje naar onder scrollen

succes verder :thumb

TvA Tuning
                        Topic starter

ja dat weet ik wel..
                          maarrr of ik die bijvoorbeeld kan gebruiken voor de ontstekingsspoel;)

maargoed ik heb ook nog een ontsteking ( ik geloof van een puch ) ligge weet niet of ik er wat mee kan:

maar weet iemand het antwoord op deze vraag:

ben net bij de brommerboer geweest,
                          alleen beetje vaag.. hij had een condensator met een lange schacht en met een korte schacht .. en dan moest je de draad er zelf op solderen?? weet iemand hier iets van..
                          en contactpunten had hij in diverse soorten maar natuurlijk niet de genene die ik nodig had.

Jacky
                          Bijdrager

Je moet gewoon de juist contactpunten en condensator hebben. Als je iets anders gaat proberen en het blok loopt nog steeds niet weet je nog niet zeker wat goed is.Hier staat alles wat je nodig hebt: klik

hansieb
                            Moderator

…… :con

http://www.jmpb.nl of qparts

Enveloppe:
                              – Bougie NGK B7HS 2.50euro
                              – Contactpuntset Citta-Ciao ,Contactpuntset Citta-Ciao 4.50euro
                              – Condensator Citta-Ciao ,Condensator Citta-Ciao 4.50 euro

11.50 excl verzenden

Als ik die brommerboer van jou mag geloven heeft die niks liggen voor ciao, wat een prutsert :!

noellke
                              Bijdrager

misschien dat ie geen dealer is van vespa ofzo,, dan heb je automatisch ook niets of bijna niets ervan liggen 😉

maar die ontsteking op die afbeelding,, ik zou zeggen schroef die spoel erin en probeer het,, lukt het niet kijk je toch even voor een vespa spoel..

TvA Tuning
                                Topic starter

Hey,

vandaag een beetje leven in de brommet gekregen:D

alleen loopt hij niet stationair maar denk dat het iets bij de carb. is.
                                  ook al je gaat rijden loopt hij nogal beroerd kan niet echt gas geven ( komt niet op toeren )

maargoed er is weer een teken van life:D

Twan

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.