:: Start niet/slecht koude toestand?
-
Ik heb een probleempje met m’n citta..
als ik sochtends mn brommer uit de schuur haal en blokje is koud dan start hij niet of vrijwel heeel beroerd soms ben ik wel 200m aan het lopen voordat hij start!
maar hij loopt als een zonnetje een maal warm en aanloop, ik ben ten einde raad…
als ik hem start dan pruttelt het wat zodra die pruttelt en ik geef gas valt ie uit! loopt ook niet stationair..
setup:
50cc
elek carter met doorgetrokken spoelpoorten en tot de max uitgeveild en geboord
13/13 malossi filter en sproeier 60
top one
denk niet dat de sproeier te groot is want bougie is mooi koffie bruin
gr
Ik had laatst precies hetzelfde probleem.
Bij mij was het vervangen van de bougie en bougiekabel genoeg.
gedaan! nog niets geholpen…
Heb je toevallig een andere ontsteking/ cdi om het mee te proberen? Misschien slecht geaard?
Als je zegt dat hij niet stationair loopt bedoel je alleen in het begin neem ik aan?
Hij heeft hiervoor wel goed gelopen? Het klinkt mij in de oren als een pakking of keerring probleem.
Als je pakking niet goed aansluit zou dit verklaren waarom hij met een koude motor slecht loopt. Op het moment dat je motor warm is sluit alles net iets beter aan en heb je hier geen last meer van.
Je hebt ook nog kans dat je decompressie klep een heeeel klein beetje open blijft staan omdat er vuiligheid inzit, dit zou ook een heel klein beetje valse lucht kunnen verklaren waardoor de koude motor niet blijf lopen. Een lekkende keerring sluit ik ook niet uit.
Als je toch bezig ben, vervang dan gelijk het benzinefilter en de slang. Als die echt slecht waren zou hij ook niet goed lopen als hij warm is, maar door op die manier te werken ga je wel eventuele oorzaken elimineren.
Zo, nu heb je voorlopig werk zat. Succes.
dankjewel!
het is idd de koppakking ben ik net achter gekomen keerring zit net nieuwe in.
was 1 zwak punt van de koppakking olie druipte ook al onder de cilinder…
denk dat het tijd word om dat ding eens te reviseren 😛
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.