Vespa-Ciao.NL
:: start niet :S

Home Forums Techniek Problemen oplossen start niet :S

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Toad
    Topic starter

Hallo iedereen,
      sinds een paar dagen start mijn brommer niet meer… een vriend van me had benzine uit een jerrycan erin gedaan (wist zeker dat het mix was) en reed 500 meter daarmee en toen viel die uit… (volgens hem).
      Nou ben ik alles langsgelopen en hij vonkt, heeft brandstof en compressie maar start niet, een paar keer starte die wel maar voor 1,5 meter en dan viel die uit. heb er ook nieuwe benzine in gedaan…

volgens me buurman (die oude brommers is gewent) lag het aan de ontstekingstijd, dit vraag ik me wel af want voorheen startte die prima!

kan iemand mij helpen?

MVG

pier
      Bijdrager

nieuwe bougie? keeringkje eruit gevlogen?

Luc
        Bijdrager

kijk de kleur van je bougi eens na .. en maak eventueel alles even schoon

JayL
          Bijdrager

Luc :
            kijk de kleur van je bougi eens na .. en maak eventueel alles even schoon

als ie niet start, kun je zoiezo niet naar je bougie kijken… die zal zeer zeker nat en zwart zijn 😉

Toad :
            volgens me buurman (die oude brommers is gewent) lag het aan de ontstekingstijd, dit vraag ik me wel af want voorheen startte die prima!

en als t is zoals je zegt dat ie goed vonkt, kan t niet aan jouw ontsteking liggen… maar vonkt ie wel mooi blauw? heb je al een ander bougie geprobeerd?

AA-T
            Sleutelbeheerder

als ie goed vonkt kan het daar zeker wel aan liggen..

contactpunten op 0,2mm lijken ook nog mooi te vonken, maar dikke kans dat je brommer het dan niet meer doet..

controlleer ff of ze nog wel op 0,45mm staan en zo niet stel ze dan bij..

je bougie kan ook best kaduk zijn en nog steeds vonken.. zo heb ik der op een gegeven moment heel veel weggegooit, een nieuw bougie-tje kan nooit kwaad

pier
              Bijdrager

hij heeft elektrisch onsteking alsk me niet vergis

Toad
                Topic starter

Had er vanmiddag al een nieuwe bougie in

Bougie kan ik idd niet nakijjken , hij starte net wel weer ff (toen ie koud was) heb em 25 seconden aan gehad toen blehblehbleh uit. (misschien omdat ie te warm werd?)
                  @AAT ik heb elek geen cp…
                  @Jayl ik heb niet gekeken of ie mooi blauw vonkt… hij vonkt iig wel dat voel je aardig door je lichaam heen 😛

pier
                  Bijdrager

ik denk toch de keering, zit me iets van bij dat ik dat ook us heb gehad. hij start wel maar valt gewoon weer uit bleek de keering bij de onstekingskant er een beetje uit te liggen.

Toad
                    Topic starter

en hoe fix ik dat :P?

Wouz-LwB
                      Donateur

Met een schroevendraaier je keering eruit wippen ,Aan één kant drukken dan komt hij aan de andere kant omhoog : Pasop dat je hem niet erindrukt !
                        dan ff een nieuwe erin drukken he, en niet te ver doordrukken:)

Toad
                        Topic starter

footootje? waar zit die keering dan? (ye, im a noob)

Jeroen
                          Bijdrager

hij zit achter je ontstekingsnokje, dus eerst je vliegwiel eraf halen. als je dan het ontstekingsnokje eraf haalt zie je um zitten, deze zorgt voor de afsluiting dussen krukas en blok, zodat er geen olie/benzine bij je ontsteking terecht komt.

Mike
                            Bijdrager

kerell.. het is eleck geen cp;)

ik kom zondag wel even tehulp schieten… en ik kan je nu al zegge.. Of je cilinder naar de maan dmv een warm/vastloper.. en ander is het een kleine euevel dat zo verholpe is,

ik zie je zondag Toadie

Mike

superindo
                              Bijdrager

gasten!, als hij blehbleh doet, dan krijcht hij gewoon niet genoeg bandstof, dus of de keering lekt inderdaat. maar probeer eerst even je sproeier en je vlotterbakje schoon te maken en de gaatjes in je cabbrateur even kijken of die niet versopt zitten! dat is vaak het probleem! gewoon schoon maken.
                                SUC6!:thumb:lol

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.