:: start niet, ontsteking?
-
ProzacTopic starter
De vraag is eigenlijk waar het aan kan liggen dat ie niet start?
Pas geleden was m’n koppeling kapot gedraaid en toen heb ik die vervangen, maar na de nieuwe er op te hebben gezet wil mn vespa niet meer starten!
Toen ik de nieuwe koppeling er op zette heb ik ‘em los/vast gedraaid door een schroevendraaier tegen het vliegwiel te zetten, maar daarbij schoot ik met mijn schroevendraaier een keer door/langs m’n vliegwiel rubber en ik denk dat ik daarbij iets in de ontsteking beschadigt heb.
Nou heb ik wat fotos gemaakt van de contactpunten, kan iemand zien of dit er nog normaal uit ziet bij de ontsteking?

Aan de bougie kan het denk ik niet liggen, heb er 2 geprobeerd maar daar kwam geen vonk uit dus dan moet het wel in het blok zitten toch? Heb ook met de multimeter geprobeert te meten in de bougiedop maar daar kwam tijdens het aanlopen maar een paar milivolt oid. uit, dus er zit echt niet genoeg spanning op voor een vonk.
Hij maakt tijdens het aanlopen wel dat geluid dat wanneer je dan de onsteking indrukt dat ie zou moeten gaan lopen.. maar dat doet ie dus niet.
Ik weet er verder eigenlijk niet zo veel van af, heb bijvoorbeeld nooit het blok open gehad. Dus ik hoop dat iemand wat tips heeft waar het aan ligt of wat ik moet vervangen. M’n brommer heeft ook wel z’n beste tijd gehad dus misschien moet ik ‘em maar gewoon naar de stortplaats brengen :'( hehe
Oh en sorry voor de lap text 😛
Contactpunten zijn verrot, blok eronder weg en nieuwe kopen..
op 0.45mm afstellen (0.4 of 0.5 mag ook)
FonSBijdrager
en voor de duidelijkheid, hij bedoelt nieuwe contactpunten, geen nieuw blok =) (want zo komt het wel over flick :p )
ook meteen ff nieuwe condensator erin zetten he 😉 ben je in totaal nog geen tientje kwijt
hennyBijdrager
mogelijk heb je je ontstekings spoel beschadigd. dan kan je blok eronderuit.
tja contactpunten zien er niet zo goed meer uit:o

N!CK\s
nej das waar,
nieuwe contacpunte dat is het zkkr.
en misschien ook wel een nieuw spoel als je die geraakt hebt:no
ProzacTopic starter
oke toppie, bedankt voor het snelle antwoord!
heb onderdelen besteld, ga kijken of het wat wordt 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.