Vespa-Ciao.NL
:: Start niet meer .

Home Forums Techniek Problemen oplossen Start niet meer .

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tommetje
    Topic starter

Hallo.

Aangezien ik dus bijna alles geprobeerd heb zijn mijn ideeen op.
      Brommer liep niet meer, dus in vervolg van tijd cp’s vernieuwd condensator verniewd,
      Alle bedrading opnieuw gelegd, goed geisoleerd nergens breuk of aarde wat er niet hoort.
      bougie vonkt, word nat brommer start ( eerste 5 seconde en geeft goed gas, en valt daarna meteen weer uit)
      3 (nieuwe) verschillende bougie’s geprobeerd, nieuwe bougie dop, nieuwe bougiekabel.
      Het enigste wat ik eigelijk nog niet geprobeerd heb is een nieuwe bobine, alleen dat lijkt mij niet nodig, als hij op het begin gewoon aan gaat?
      Hebben julie nog ideeen, alles is goed dicht, geen valse lucht.
      Ben ten einde raad.

steve
      Bijdrager

Ooit aan teveel benzine gedacht?

pepko
        Donateur

welke sproeier heb je?

Tommetje
          Topic starter

Er zit 47 in als ik me niet vergis.
            Heeft altijd super netjes met deze setup gelopen, en heb niks aan het setup veranderd.

pepko
            Donateur

heb je een filmpje?

Tommetje
              Topic starter

Nee ik heb nu even geen filmpje,
                Het probleem alleen nu is, dat hij de eerste 5 seconden aan is en daarna gelijk uitvalt.
                Kan hij dan verzopen zijn?

pepko
                Donateur

met sproeier 47? echt niet!
                  is de sproeier nat na het uitvallen?

Tommetje
                  Topic starter

De bougie bedoel je,
                    Alleen bougie is beetje vettig en vochtig na dat ik hem heb gestart en paar keer aangelopen heb.
                    Ik denk zelf toch dat hij verzopen is, ik ga een andere bobine zien te regelen.
                    Wat kan ik het beste doen om zeg maar het ‘verzopen’ weg te krijgen?

pepko
                    Donateur

hij is niet verzopen, dat is praktisch gezien onmogelijk met die sproeier.

kijk dit na:
                      – vliegwiel spie heel
                      – bougie vonkt mooi blauw en regelmatig
                      – contacpuntjes staan afgesteld op 0.45
                      – kijken of je sproeier er niet uitgetrild is.

misschien zijn je zuigerveren ook wel af?

succes 😉

edit: je kan voor de grap ook nog een grotere sproeier proberen (een 54 o.i.d.) om te zien of dat enig effect heeft.

W-Y
                      Bijdrager

Welke hittegraden bougie heb je geprobeerd? Je hebt het over een vettige bougie? een te hoge hittegraad slaat je bougie vet en doet ie het ook niet (goed) meer 😉 Als je brommer plots uitvalt kan het ook je benzine toevoer zijn. De benzinekraan en carb eens schoonmaken is niet erg veel werk. dan ook je tank ff goed doorspoelen en nieuwe benzine gebruiken 😀 verder doen wat pepko zegt 😛

Tommetje
                        Topic starter

Blok toch nog een keer onder handen genomen, alles goed weer in elkaar gezet, en dinge die niet goed geisoleerd waren toch nog een extra laagje gegeven.
                          Brommer loopt weer goed en wil weer, alleen af en toe hapert hij nog een beetje.
                          Julie een idee?
                          Hij loopt goed, en trekt goed op alleen op top hapert hij af en toe.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.