Vespa-Ciao.NL
:: Start niet, Ideeen zijn op.. Help

Home Forums Techniek Problemen oplossen Start niet, Ideeen zijn op.. Help

7 berichten aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

citta-rick
    Topic starter

ik had eerst een schakelaar met led, waardoor het led 1.2V innam waardoor ik geen vonk had. dit is gewoon een aan/uit schakelaar dus daar kan het niet aan liggen.

en de bougie dop, ja word ff nieuwe kopen denk
      aan/uit schakelaar zal ik er ff tussenuit halen en dan weer testen,

Handmade
      Bijdrager

Beste Rick,

Je moet ff checken of:
        Als je het streepje van het vliegwiel, op het uitstekende driehoekje van de koelkap(links onder) zet.
        Dat dan de zuiger boven in de cilinder is(of íets ervoor).

Als dit niet het geval is, zou het zomaar n’s kunnen dat door de klap van het vast lopen van de vario, de KRUK-AS verdraait is in je KRUK-WANG.

Dit klinkt onaannemelijk maar het is weldegelijk mogenlijk omdat bij ’n standaard vespa krukas deze er ingeperst zit.

Ik hoor ’t wel ff.

Groet,
        Marco

P.S. dat zou goedkoper zijn dan ’n nieuw blok..:pest

citta-rick
        Topic starter

alweer een tijdje verder omdat ik weinig tijd had,
          nieuwe ontsteking gekocht, 4 spoels. ziet er uit als nieuw!
          en een nieuwe koppeling omdat de mijne ook niet super was,

maar nu heb ik ff een vraagje want ik kreeg bij mijn aankoop ook een 2ehands koppeling.
          een koppeling maar toen ik deze erop zette, liep die super soepel, maar mijn v-snaar paste niet meer rond me poulie en stuite ik op dit. (zie foto’s)

de rand waar de v-snaar inloopt is bij bijde koppelingen verschillend, kan iemand me uitleggen wat het verschil is?

Martino
          Moderator

Je hebt een zogenaamde Belgen koppeling of 30km/h koppeling. Deze heeft een iets grotere diameter waarmee je een hogere snelheid zal kunnen behalen, maar je trekkracht achteruit gaat. Het is dus net als het vervangen van een andere maat poelie waarbij je dus ook een passende V-snaar nodig zult hebben.

citta-rick
            Topic starter

aangezien je niet mag dubbel posten,
              reageer ik opnieuw!

MIJN CITTA RIJD!!!

ik heb afgelopen week mijn blok uit elkaar gehaald en in elkaar gezet.
              ik stuite toen op 1 klein probleempje wat mogelijk lucht doorliet.

aangezien ik mijn carters vrij die heb getuned en er dan ook bij het klein carter doorheen ben gegaan,
              en bij de zijkant voor de DR evo te laten overlopen.
              zie hier de foto

links onderin heb ik ok getuned en daar doorheen gegaan, gevult met soldeertin toen en toen een pakking eroverheen.
              dit is verbrand en heeft mogelijk een gaatje gemaakt.

Bedankt voor alle tips en weetjes waardoor mijn probleem nu is opgelost.
              dit weggehaalt, 2componenten lijm (metaallijm) er overheen gesmeerd en toen het carter dicht was deze ook gedicht.
              de koppeling liep eerst niet goed maar, hij loopt wel.

het duurt nu wel lang voordat hij op toeren komt maar hij knalt naa een tijdje vlink door.
              als ik me achterwiel optil, komt er wel weer een zieke power uit, waar ik bang van word om mee te rijden.

optrekken is nu dus echt kak hoe los ik dit op?

Docs
              Donateur

Ik zou maar oppassen met die lijm, dat dat niet loslaat 😮 Je zou beter op korte termijn het dicht kunnen laten maken met durafix. En soldeertin werkt niet, want dat blijft niet zitten op Aluminium.

citta-rick
                Topic starter

soldeertin was als opvulling en daartussen had ik gewoon een pakking zitten.
                  en die componenten lijm gebruik ik al een tijdje als vulling voor gaatjes en dat is gewoon top spul.. laat helemaal niks los, ook niet met benzine, dus bij mij werkt het gewoon goed.

7 berichten aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.