Vespa-Ciao.NL
:: Start niet, Ideeen zijn op.. Help

Home Forums Techniek Problemen oplossen Start niet, Ideeen zijn op.. Help

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

paulhermens

ik zou toch maar eens een andere cdi proberen die ploffen wijzen op een verkeerde ontsteking en dat het lijkt
      of hij het luchtfilter eraf wil duwen, dat wil hij dus ook.
      als je een polini filter had dan lag die nu in twee stukken 😉

beunhaaz
      Bijdrager

Test die CDI eens. Nog steeds problemen je onsteking.

citta-rick
        Topic starter

ja ik moet een andere CDI regelen.
          ben ik momenteel mee bezig.

mixert
          Bijdrager

Daar zou ik idd ook eens naar gaan kijken, had afgelopen weken ongeveer het zelfde probleem, aanslaan, voor 1 sec en dan weer uitvallen. Heel veel nieuwe bougie’s en kabels verder, bleek het ook mijn cdi te zijn die het loodje had gelegd.
            Dus vervang die maar eens, nieuwe kan je bij scooterwebshops voor 20 euro kopen, is de zelfde als voor runners etc

citta-rick
            Topic starter

ff update.
              ben net bezig geweest.
              heb nieuwe CDI aangesloten.

maar tijdens het aanduwen,wilt hij wel meelopen, maar starten doet hij niet.
              na 100meter rennen is me bougie en uitlaat wel gedeeltelijk warm.

maar hoe kom ik nu verder.!

Edit: tijdens het aanlopen, waarneer hij bijna wilt, af en toe een knal maar meer niet?
              Whats wrong whit it!

Lennaert
              Sleutelbeheerder

zat er bij die leen cdi een bougiekabel? of heb je jouw oude gebruikt?

en anders even testen met andere spoelenset.

citta-rick
                Topic starter

Kickje!

iemand nog ideën?
                  bougie kabel zat bij CDI,
                  toch nieuwe Elec-onsteking dan?

hij komt bijna op gang maar hij knettert nog net aan niet.

tips hinds.. ik doe alles momenteel

citta1234
                  Bijdrager

Je kan je carb eruit halen, bougie eruit draaien en daarna rennen/boren.
                    Daarna monteer je alles weer en daarna kijken of ie wil lopen;)

(BSN)finish first

heb je meschien al een andere boegie probeert
                      daar bedoel ik me nummner 6 7 8 ?

toen ik me 70cc kocht zijden ze in de winkel dat ik een nummertje 7 of 8 nodig had.
                      die had ik erin gedaan….wou ook niet lopen totdat ik op het idee kwam gewoon weer nummer 6 erin te doen…. deed het in 1 keer perfect

en ik nog eens zoiets toen ik te dunne pakkingen had gebruikt :S.
                      een papieren koppakking in plaats van een alu
                      toen wou die wel een beetje starten maar niet lopen en heb ik hem weer veranderd had naar een alu deed die het weer gewoon :S

maar als je zegt dat je hem er lopen eronderuit hebt gehaald en niet uitelkaar hebt gehaald:?

citta-rick
                      Topic starter

intussen nou wel al uitelkaar gehaald maar het carter zit nog wel in 1.
                        ik zal thuis nog wel wat gaan proberen. en ik heb alleen nog 7/8 bougie dus zal het testen.
                        kartonnen toppakking ja, wie zal het zeggen? ik probeer wel wat…

probleem is er nog steeds en ik rij nog steeds geen citta

r32
                        Bijdrager

Hoi,

heb je de kabels al eens bekeken van de electrische spoelen op beschadigingen ( als deze beschadigd zijn kunnen ze sluiting maken naar aarde(het blok) en dan doet hij ook erg vreemd)

kijk ook op de punten waar de kabels gesoldeerd zijn op de spoelen.

succes.

gr R32

Jacky
                          Bijdrager

Zet je de brommer uit met een decompressie klep of met een knopje aan je kabelboom?

Jarco
                            Bijdrager

Toevallig al een andere bougie dop geprobeerd?

citta-rick
                              Topic starter

@ jacky ik heb een uitschakelaar.
                                @ jarco nee niet gedaan, moest er nog 1 halen. ( bougie vonkt wel, en bougie dop is alleen verlengstuk )

Jarco
                                Bijdrager

I know, maar een rotte bougiedop kan voor leuke verassingen zorgen. 😉
                                  Ik heb deze week nog een bougie dop moeten vervangen, brommer rijd netjes de straat uit, begint te haperen stotteren, rijd vervolgens weer prima verder en het verhaal begon opnieuw.

Ik had toevallig als laatste onderdeel een andere bougiedop gemonteerd, omdat ik teste met mijn eigen waarvan ik 100% zeker weet dat die werkt.

Dopje vervangen en brommer rijd weer prima. :thumb

Maar misschien is je uit schakelaar wel niet fris meer of heb je dit ook al getest?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.