Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Start niet, Ideeen zijn op.. Help
- Dit onderwerp bevat 51 reacties, 20 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 maart 2012 om 16:05 #231128
ik ga toch nog maar eens verder omdat ik er niet uitkom,
alweer weken geleden dat ik gesleuteld heb, maar vandaag weer verder.na mijn laatste update waar ik mijn spie heb vervangen, zit het blok er weer onder maar geen resultaat.
ben er nu wel achter dat mijn blok geen benzine zuigt.
heb tot en met de vlotterbak gecheckt en daar komt allemaal benzine doorheen, sproeier is schoon…
wat kan het zijn…ik heb een geveilt blok, maar ik heb er al mee gereden, totdat mijn vario het ff niet meer deed.
Tips plz, met name naar het benzine gedeelte. ( heb wel een goeie vonk!)(Edit) heb wel compressie
14 maart 2012 om 18:28 #236033Hoe heb je je kruk getimed?
Heb je hem niet gewoon te ver getimed?Je carb schoon maken lijkt nog een optie en dan met behulp van perslucht of water druk.
14 maart 2012 om 22:27 #235944@ jacro
ja dat had ik uit bepaalde forums ook al gelezen,
maar het punt is juist, ik heb er al mee gereden, met deze setup
en haalde + 80KM/Umaar nadat me vario vastliep doordat een plaat op het metaal schuurde kapte me citta er ook mee,
daarna geprobeert te maken maar hij doet het niet.het nu Cilinder los, perfect
zuiger los, perfect
cilinderkop, perfectbougie vonkt, is niet nat ( ruikt niet naar benzine)
start ook niet met remreiniger.
heb wel compressie. hoor ook bwobbwobbwobbwob maar niet het aanslaan van de motor.Edit @ Jarco, ik heb me benzine toevoer ook gecheckt tot de benzine het blok in gaat. of het word niet door de sproeier heen gezogen of?
ik had de accutol wel laten draaien zonder carb, spoot aan de achterkant wel een vloeistof uit. dus of me
bougie nat is of droog? i dont know anymore.. na 30sec tollen wel zieke backFire!.. betekend dat hij van binnen ook vonkt en dat er geregeld wel een ontsteking plaatsvind.
uitlaat zat wel een hoop brandbaar stof in, stond zeker een half uur te burnen.ik ben echt door iedeën heen, gouden tip zou welkom zijn..
15 maart 2012 om 00:00 #236041Klinkt toch weer als een spietje.
15 maart 2012 om 05:47 #236040Ik zeg SPIETJE
na mijn laatste update waar ik mijn spie heb vervangen, zit het blok er weer onder maar geen resultaat.
Hij zegt toch deze alweer vervangen te hebben.
Blijven heralen heeft geen zin tenzij zijn spie nu weer kapot is?.15 maart 2012 om 16:58 #235581maar me vliegwiel draait gewoon mee en me zuiger ook, dus het spietje moet het dan toch gewoon nog doen?
15 maart 2012 om 17:22 #236047niet te veel valse lucht door bijvoorbeeld krukas keerring die eruit ligt?
22 maart 2012 om 19:36 #237196heb me blok eronder uit gehaald en ff onderzocht.
tot grote verbazing zaten er 2 kleine schroefjes bij me ontsteking.. -_-alles gecheckt en terug geplaats onder de brommer. geprobeert aan te rennen,
zonder succes maar.. ik hoorde tijdens het aanrennen, bij gasgeven af en toe een knal..(duid neer op ontsteking verkeerd afgesteld, maar ik heb een elektrisch blok. geen cp blok.
oplossingen graag,
22 maart 2012 om 21:59 #2358242? bij mij zitten er 3
heb je het vliegwiel eraf gehaald? , je moet wel kijken dat het spietje goed erin zit.
anders is het 1 keer starten en weer een spie kapot, ik heb het zelf ook gehad (tot kapot af)
en dan koop je nieuw vliegwiel en krukas, en dan kan je pas weer verder.als je spie en of ontsteking goed is, dan probeer eens van iemand een andere cdi te fixen.
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.23 maart 2012 om 07:22 #235832met 2 schroefjes bedoel ik gewoon losse schroefjes die erinlagen…
de ontsteking zelf zit gewoon goed vast. me spi zit goed en was toen ik hem open haalde niet gebroken.ik ga nu proberen met een andere carb. want ik weet nog steeds niet of hij de benzine goed aanzuigt.
hoezo met een andere CDI?iemand die een CDI teleen heeft? (mocht dit het probleem zijn koop ik een nieuwe)
of heeft iemand er 1 tekoop? + prijsje.23 maart 2012 om 21:27 #230422Hey Rick
Ik heb ’t beetje zitten lezen allemaal, maar heb je eigenlijk het advies van ’n nieuwe bougie opgevolgd?
Nu neem ik aan dat je dat wel geprobeerd hebt.
Anders, bij deze.Voor ’n cdi check zou je miss. morgen ff langs kunnen komen (met citta).;)
Groet,
Marco24 maart 2012 om 13:55 #236580marco, als ik er thuis nu niet uitkom zou ik eventjes langs kunnen komen ja,
bougies, heb er 15 thuis en ze vonken alle 15….ben lekker aan het klussen in dit weertje,
dus hoop dat er resultaten ontstaanik laat het weten.
Edit:
mensen ik ben dus bezig met mijn citta aanduwen, heb een vonk,
maar hij slaat niet aan, hoor wel wat, maar na het aanduwen, stroomt er benzine uit me carb…?Edit2: heb een andere carb gebruikt maar de sproeier dus niet eringedaan..
25 maart 2012 om 10:54 #232786Hey Rick,
Als je er 15 hebt zal er waarschijnlijk wel 1 tussen zitten die goed is..:D
Wat ik alleen ff wil melden is: Als ’n bougie vonkt wil ’t nog niet zeggen dat deze goed is!!
Als de bougie vet geslagen(verkoold) is geweest slaat de vonk via de weg van de minste weerstand, dan zou ’t kunnen zijn dat hij “uit” de cilinder goed lijkt te vonken maar in de cilinder(dus onder hoge druk)niet!FF kort, om dit probleem uit te sluiten is dus 100% weten dat de bougie goed is.
Dus miss. ff de bougie van je broer z’n scooter lenen..:pest‘T benzine verhaal is ook vreemd, opzich zou ’n 13/13 carb met +/-sp66 altijd wel aan moeten slaan..:con
Check voor de zekerheid ook je decompressie klep ff..nit dat deze open blijft staan.;)Groet,
Marco25 maart 2012 om 12:10 #232629
paulhermensEdit2: heb een andere carb gebruikt maar de sproeier dus niet eringedaan..
je hebt dus een carb. zonder sproeier gebruikt ? dat is dus zinloos, zonder sproeier is zoiets als met sproeier
maatje 500+ daar heb je dus 100% verzuip garantie bij.ik heb eigenlijk geen idee hoe dat een elec. ontsteking precies werkt maar had laats bij mijn elec. blok
dat ik hem noodgedwongen volgas moest uitzetten en dat ging dus met een paar goede knallen, vervolgens
toen ik mijn citta wilde starten wilde hij dus niet meer starten, naar een 10 min. flink rennen weer
een flinke knal en lopen, maar wel beroerd ( niet op top komen en slecht optrekken ) heb ik dus nog maar
een keer aan mijn deco hendel getrokken en ja weer een flinke knal en meteen ook weer reiden als de brandweer.
geen idee hoe het kan,maar een elec. ontsteking kan dus wel vergaan en een verkeerde ontbranding hebben.ik zou het dus toch in de CDI en ontsteking gaan zoeken.
en wat betreft die droge bougie, bougie eruit, een klein beetje benzine in het bougie gat gieten, bougie erin en
dan starten tot de motor aanslaat of de bougie weer droog is.
start hij, dan krijgt hij geen benzine.
start hij niet, dan is het de onsteking.25 maart 2012 om 12:14 #235982Uploaded with ImageShack.us
zo ziet de bougie uit me broer zijn scooter er uit.
verkoold, maar hij rijd nog steeds, heb deze schoongemaakt en getest rijd ook goed.heb 4 verschillende soorten bougies in de scooter getest of ze reden,
ze deden het allemaal, maar elke bougie reageert anders. en klinkt ook anders.
de een liep rustiger dan de ander.ik ga de bougies nog eens testen in de citta en resultaten zal ik laten horen..
het lekken van benzine uit de carb (luchtfiltergat) is nu ook gestopt na demontage en monteren? rare shit……
en met de accutol aan proberen te krijgen, hoor ik om de 10 sec een plof alsof hij me luchtfilter er wel af wilt duwen.
tips en ideën altijd welkomEdit:
Paul, had jouw bericht nog niet gelezen.
ja zonder sproeier rijden kan niet..
had er 1 opgehaald en vergeten me sproeier hier in te doen, nadat ik dit deed weinig resultaat.
met benzine in het cilinderkop werkt het ook niet dus het moet de onsteking wel zijn.bedankt voor je tips, het komt ongeveer overeen met wat ik nu heb, alleen de mijne start helemaal niet.
ik ga weer verder. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.