:: Start niet en knalt uit uitlaat
-
WimBijdrager
Gewoon even een andere cdi proberen.
Begrensd of onbegrensd, maakt niet uit, als ie er mee start weet je voldoende.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
DanzlTopic starter
50cc en originele setup terug gezet.
nieuwe cdi erop gezet
probleem blijft lekt bij de originele cilinder zelfs benzine uit de uitlaat
DanzlTopic starter
Toch nog beetje Vespa ciao, van het koppeling deel even snel een vliegwiel trekker gemaakt 😅

DanzlTopic starter
Probleem opgelost, nieuwe bobine en hij startte meteen
iedereen bedankt voor het meedenken
DanzlTopic starter
Om gek van te worden, met de 50cc liep hij perfect nu de 70 erop en weer het oude verhaal knallen uit de uitlaat?????
WimBijdrager
💡 Cilinder 2 meter diep begraven.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Probleem gevonden, net met stroboscoop de timing gecontroleerd meer die staat helemaal fout dus waarschijnlijk spie gebroken. Kom er nog op terug
Spie was nog perfect en als ik het streepje van het vliegwiel op de uitsparing zet in het Carter dan staat de zuiger in de juiste stand. Maar als ik met de stroboscoop kijk dan zie ik niet het streepje op het moment van vonken. is dan de cdi of de ontsteking kapot? kan ik de ontsteking doormeten ?
Dit duit in mijn ogen duidelijk op een verkeert ontstekings tijdstip, bij jouw toch ook?
Ik zou eerst eens kijken op welk punt hij dan wel vonkt. Je kan streepjes zetten op het vliegwiel met cijfertjes erbij dan wordt het snel duidelijk.
En dan is het de vraag hoe het komt? het komt bij geperste krukassen wel eens voor dat de kruktap los zit. bij elke keer dat je het vliegwiel vastzet met een zuiger stop, loop je dan de kans dat het ontstekings tijdstip verandert.
Hier op het forum was member Hansiep ook een keer aan de beurt hij kon de kruktap er zo uittrekken.
DanzlTopic starter
De ontsteking nogmaals gecontroleerd en de ontsteking is wel goed, hij vonkt tussen de verdikking die op het vliegwiel zit.
Uiteindelijk nogmaals de carburateur en vooral de sproeiers opnieuw gereinigd en je geloofd het of niet maar hij start nu perfect, ook met de 70cc.
Iedereen bedankt voor het meedenken!!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.