Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › start niet
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 6 maanden geleden door Edwinciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 september 2006 om 17:11 #203314
Hey
ik heb zondag de inlaat en de krukas van mijn blokje gevijlt.. en vandaag weer in elkaar gezet
met nieuwe kop, voet en middecarter pakking..ik heb de moertjes van het blok goed strak gezet.. dus ik dacht nou dat zal wel goed zijn..
nja ik het blok dus in elkaar deronder gezet..
maar nu wil hij niet starten.. hij vonkt wel maar de bougie word niet nat..
ik heb de carburateur al na gekeken.. daar was niks mis mee..
heeft er iemand tips waar ik naar moet kijken om hem weer aan de gang te krijgen ?
bvd Eric
25 september 2006 om 17:17 #206007kijk mijn topic ”bougie wordt niet nat”
arvidw heeft goed advies.
ps check je spie…
25 september 2006 om 17:38 #206011ik heb het topic gelezen.. ga morge weer wat verder rommele :s
spie is goed.. hij vonkt gewoon..
iemand nog n tip?
25 september 2006 om 22:06 #206017ik las in jou topic dat je zei:
check je onsteking nog een en je SPIE…
EN draai je vliegwiel goed vast met koppeling voordat ie onder je brommer gaat.wat heb je electronisch of contacpunten?
als mun ontsteking wel vonkt heeft het toch niet met de spie te maken of heb ik dat mis ?
25 september 2006 om 22:23 #206018vonkt je bougie dan check daqt gewoon ikzelf denk van nie:P je moet egt je onsteking goed afstellen ben ik bang:P
25 september 2006 om 22:36 #206019mun bougie vonkt wel.. punten staan op 0.45 als hij maximaal open is
26 september 2006 om 13:57 #206021je had gelijk murkus.. heb de punten nog een keer afgesteld en toen deed hij het wel..
alleen na n tijdje rijden brak mun spie 🙁
maar nu is hij weer gefixt.. rijd als n beest!!.. maakt alleen een hoog fluit geluid..
denk dat het vliegwiel ergens tegenaan komt.. ja hij kwam tegen de koelkap.. maar dat plastic is toch zo weg neem ik aan? of heb ik dat mis?26 september 2006 om 18:08 #206028Quest :
je had gelijk murkus.. heb de punten nog een keer afgesteld en toen deed hij het wel..alleen na n tijdje rijden brak mun spie 🙁
maar nu is hij weer gefixt.. rijd als n beest!!.. maakt alleen een hoog fluit geluid..
denk dat het vliegwiel ergens tegenaan komt.. ja hij kwam tegen de koelkap.. maar dat plastic is toch zo weg neem ik aan? of heb ik dat mis?Zo werkt het niet!!!!!Terug uit elkaar & het probleem zoeken.Zo leer je tenminste iets.
26 september 2006 om 18:12 #206029tsjaa niet met problemen gaan rijden quest neem van mij aan dan sloop je alleen maar meer dusz als ik jou was ff kijken je hebnt in 10min je blok eronder weg waarschijnlijk 10min het weer gefixt en 10min er weer onder is een half uurtje nouja miss zit er wel een ringetje ofzo onder het vliegwiel zoiets of je koelkap loopt aan jaa….
26 september 2006 om 19:24 #206032heb het blok eronder uit gehaald.. en gekeken.. maar alles zat goed, keering, nok, spie, (spiebane ook nog inorde) vliegwiel, koppelings ring (met de uiteekzijde richting koppeling) en daarna de koppeling.. dus heb daar niks kunnen vinden..
las ook op het forum dat een fluit geluid een lekke pakking kon zijn.. heb dus meteen mijn voet en koppakking vervangen.. maar fluiten gaat gewoon door.. hij fluit origens niet als hij gewoon stationair loopt.. pas als ik op toeren ben.. als ik dan vervolgens weer afrem word het fluite minder en stopt het weer als ik stil sta.. bij stationair dus.. het vliegwiel schuurd trouwns ook niet tegen het carter..
kan het zijn dat de koppeling te strak zit ? of is dit niet mogelijk ?
26 september 2006 om 19:30 #206033Ik had ook wat jij zei heb vanmiddag andere carburateur derop gezet en het was weg.Heel vaag want keb die andere carb helemaal uitelkaar gehaald en kon nix raars vinden?
26 september 2006 om 20:54 #206038kan het zijn dat de koppeling te strak zit ? of is dit niet mogelijk ?
Dan is het zo goed als zeker dat je ergens met een luchtlek te maken hebt.Carterdichting al nagekeken.Of zoek eens naar een vettige plek.Daar kan ook een probleem zitten.
succes ermeeBarry
27 september 2006 om 21:41 #206063hey barry super bedankt man.. ik ben erop gaan letten .. en zag dat er wat zwarte druppels onder mun blok bij een cartermoertje zat.. dus ga morgen mun blok opnieuw inelkaar zetten.. hopen op succes
28 september 2006 om 00:08 #206064zwarte druppel hoeft zozeer niet iets te betekene.. die heb ik ook hangen.. dat komt van je uitlaat.. mijn proma zit ook helemaal eroverheen en super goed aagedraait maar er spurt altijd wel een beetje olie deeltjes uit dat loopt via de onderkant van je cilinder dan naar de blok ophanhanging idd.
en je moet idd es kijken naar je carter pakking en niet allen je voet of je kop
succes
Mike1 oktober 2006 om 13:07 #206091helaas.. heb het blok opnieuw in elkaar gezet met alweer nieuwe pakkingen.. maar fluiten komt nogsteeds.. denk dat het van de koppeling afkomt dan.. maar zie niet echt wat er mis is
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.