Vespa-Ciao.NL
:: start/loopt slecht, probleem malossi koppeling

Home Forums Techniek Problemen oplossen start/loopt slecht, probleem malossi koppeling

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

paaj
    Topic starter

Hallo,

Ik heb me cittatje nou in elkaar, maar hij doet een beetje wazig..
      Ik kan hem alleen met de choke aankrijgen en dan zonder gas te geven.. Dan loopt hij best netjes stationair maar zogauw ik gas geef maakt hij best veel toeren en blijft daarop hangen, dan slaat hij na 10-20 seconden af, ik kan aan de luchtschroef draaien wat ik wil, maar hij reageert nergens op..

Ik heb een malossi koppelingsegment set gekocht en het kostte me veel moeite om hem netjes in het koppelingshuis te krijgen.. toen ik hem er eenmaal in had overlapten de segmenten elkaar na de eerste keer aanrennen en word het koppelingshuis niet aangegrepen..

Als iemand mij hiermee kan helpen heel graag, want ik heb geen idee wat er hier niet goed gaat..

Alvast bedankt,

paaj

paaj
      Topic starter

iemand enig idee…?

paaj
        Topic starter

hier zie je een foto van de koppeling, de schoentjes schieten telkens weer naar buiten…

Hermaniak
          Bijdrager

Ik denk dat je die 3 dingetjes die de segmenten aan het segmenthouder haken, even wat aan moet drukken met een tang ofzo. Ze zien er naar uit dat ze zomaar eraf kunnen. Probeer het eens.

Of slappere trekveertjes, want dat kan het ook wel eens zijn.

hansieb
            Moderator

Waarom heb je die malossi stuff gekocht , zal wel veel te sterk zijn ( de veertjes ) voor je 50cc setup.

AA-T
              Sleutelbeheerder

zwarte veertjes van malossi zowiezo..
                met witte van malossi heeft ie al moeite genoeg, maar kan misschien net

vind het vreemd dat ze overlappen, ze kunnen wel allemaal keurig aansluiten zonder de koppeling al aangegrepen te hbben?

paaj
                Topic starter

omdat ik sowieso nieuwe segmenten en trekveren nodig had.. kwam wel het makkelijkst uit..
                  ik zal wel ergens standaard trekveertjes fixen en daarmee proberen..

ze kunnen allemaal keurig aansluiten, en die haakjes aan de segmenten kan ik ook goed aandrukken zodat de segmenten zo laag mogelijk zitten.. maar zogauw ik de eerste keer aanloop overlappen ze meteen weer..

en iemand enig idee wat er met m’n blokje aan de hand is?

superindo
                  Bijdrager

valse lucht? snaar al gespannen?

paaj
                    Topic starter

snaar staat gespannen, of die valse lucht trekt weet ik niet.. maar zou neit weten waarvandaan…

paaj
                      Topic starter

K heb nou polini trekveertjes besteld, en de groene erin gestopt.. nou is het probleem met de koppeling opgelost.. t ging allemaal in een keer goed.. blijkt dus dat de veertjes die bij de malossi koppeling gewoon veel te breed zijn.. :con Erg vreemd.. maar opgelost =D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.