Vespa-Ciao.NL
:: Start koppeling schoentjes grijpen niet aan

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Start koppeling schoentjes grijpen niet aan

• Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 maanden geleden door bb.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bb
    Topic starter

Hallo ik heb wat hulp nodig. Ik heb dinsdag middag me koppeling nagekeken. Want ik merkte dat de start schoentjes niet zo lekker beet pakte. Normaal ging me wiel altijd slepen maar nu slipt die door bij de compressie slag. Dus ik de hele koppeling nagekeken start schoentjes schoongemaakt. even met en fijn schuurpapiertje opgeruwd weer schoongemaakt alles inelkaar gezet……… Doet niks meer zelfs met decompressie hendel ingedrukt schommelt het vliegwiel en beetje heen en weer. Maar geen volledige slag. Dus alles weer losgehaald nagekeken niks gezien. Ik had onder tussen de de koppeling schoentjes al omgedraaid nog en keer schoon gemaakt de binnenkant van de schaal opgeruwd waar de beet pakt. voor als dat het probleem was maar niks. Dus daarna maar opgegeven en de boor erop gezet en gaan rijden. Tijdens het rijden merkte ik flink wat gerommel bij de koppeling dus maar de boel weer er af gehaald en er weer opgezet. Geluid was weg maar start schoentjes grijpen nog steeds niet aan. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn

Wim
      Bijdrager

Wat heb je veranderd aan de brommer sinds hij het nog wel normaal startte?
        Snaar slipt?

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

zevenenergie
        Donateur

Je kan even kijken of je decompressie wel goed werkt. De start schoentjes hebben niet genoeg grip om hem door de compressie te duwen zonder de decompressie.
          Soms is het kanaaltje in de cilinder dat naar de uitlaatpoort loopt verstopt.

Er mag ook geen vet op zitten gebruik aceton om het echt heel schoon te krijgen.
          Er zit een keerring in de koppeling als deze lekt blijf je aan de gang.
          Ik gebruik hitte bestendig vet in het naaldlager, omdat de koppeling behoorlijk heet kan worden vooral in de winter als je door de sneeuw ploegt en de koppeling constant slipt en dan wil je juist niet, dat er iets van vettigheid op je start schoentjes komt.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden geleden door zevenenergie.

bb
          Topic starter

@Wim niks alleen de schoentjes opgeruwd en schoongemaakt

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden geleden door bb.

bb
            Topic starter

@zevenenergie ik snap niet precies wat je bedoelt met dat de decompressie niet goed werkt bedoel je dat na of voor dat ik eraan heb gezeten. Ik heb de schoentjes elke keer schoongemaakt met remreiniger. En waar zit die keerring precies van de koppeling aan welke kant

zevenenergie
              Donateur

Ik bedoel dat je je decompressie systeem helemaal moet controleren op zijn werking.
                De keering zie je van zelf als je je koppeling uit elkaar hebt en de schaal bekijkt.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden geleden door zevenenergie.

bb
                Topic starter

@zevenenergie maar de koppeling hoort het wiel te slepen. Of bedoel je dat als ik de decompressie indruk dat die dan nog steeds dicht zit. Want ik kan het vliegwiel met me hand wel met gemak draaien waarneer ik de decompressie hendel indruk. Ik snap zoizo niet helemaal dat het aan de decompressie kan liggen als ik met de koppeling bezig ben geweest.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.