Vespa-Ciao.NL
:: Start goed maar slaat meteen weer af. Help

Home Forums Techniek Problemen oplossen Start goed maar slaat meteen weer af. Help

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespa-si-owner
    Topic starter

zoals de titel vermeld.

Als ik mijn si start maakt hij een paar goede slagen (loopt echt heel goed). en slaat daarna weer af.

Ik heb het vermoeden dat het aan de ontsteking ligt. Als hij start en ik geeft gas trek hij goed aan tot dat hij dus afslaat. ook bij het aanrennen is de compressie goed dus daar ligt het niet aan. brandstof krijgt hij ook genoeg.

het is dus een ontsteking probleem. maar het is niet te verklaren. onsteking is net gereficeerd. alles onderdlen goed gemonteerd ect heeft ook goed gelopen daarna voor ongv 4 km toen ging ik weer terug en zakte hij in. het blokje was heel warm dus d8 eerst dat ik een warm loper had. heb net cilinder beken maar was niks mis mee. en nu hij helemaal afgekoeld is doet hij het nogsteeds (starten en afslaan). het was echt van het een op het andere moment dat hij stopte.

iemand enig idee?

Jarco
      Bijdrager

Iets meer info over je setup graag:

-Carb.
        -Sproeier
        -Cilinder
        -Carters geveild ja/nee
        -Luchtfilter
        -Hittegraag bougie
        -Kleur bougie

vespa-si-owner
        Topic starter

srry (staat er ook naast maar oke)

13.13 @ 68
          dr 43mm evo + malossi HD kop
          cp carter max tuned
          polini filter
          hittegraad 7 @ goede kleur
          cittypower
          poeli 80.

maar het ligt niet aan de afstelling wat hij liep eerst goed. het ligt echt aan de ontsteking.

Jarco
          Bijdrager

Jaa er staat ook dat je 224,3 km/h gaat.. :pest

Ik zal idd, in de richting van je ontsteking gaan zoeken kwa sproeier bezetting en rest van de setup ziet het er goed uit.
            Misschien dat je sproeier iets lager kan maar als jij zegt dat je bougie goed is niet doen.
            Ik weet niet of je reserve onderdelen heb liggen?
            Als je die heb kan je een voor een gaan uitsluiten wat het probleem kan zijn.

Staan je CP’s ook nog goed?
            Even met de Deofles testen of je geen valse lucht heb ergens.?
            Compressie genoeg?

vespa-si-owner
            Topic starter

het zou uiteraard kunnen dat de cp`s niet helemaal goed meer staan. maar waarom zou hij dan wel zo makkelijk aan slaan?

Jarco
              Bijdrager

Er zijn wel meer vage brommer problemen die geen echte verklaring hebben. 😛
                Ik zal ze zowiezo even nakijken, mocht dit het niet zijn kan je altijd nog verder gaan kijken. :thumb

vespa-si-owner
                Topic starter

net cp`s even gevoeld. stonden prima op 0.45 .

dus ik denk dat dit probleem wel in de categorie: vage brommer problemen zonder echte verklaringen valt 😛

het is gewoon raar want hij liep heel mooi. en van het een op het andere moment zakte hij in en had ik dit probleem.

wat kan het nog meer zijn?

Jarco
                  Bijdrager

Het is wel grappig, loop met een soortgelijk probleem een kleine sproeier was bij mij de oplossing.
                    Reed weken perfect op een 68 en nu wilt die niet hoger als een 64:?

vespa-si-owner
                    Topic starter

dat is best bizar. haha nouja kan het altijd proberen.

is dit te verklaren?
                      _______________________________________________________________________________________________
                      nou gek genoeg is hij weer klaar. sproeier 66 ipv 68 er in en hij loopt weer helemaal mooi.

bedankt.

kan dicht

luc24
                      Bijdrager

mis moet je hem aanzetten op zijn standaard en flink gassen dan dee die het bij mij wel:con

vespa-si-owner
                        Topic starter

probleem is al opgelost.

als je bij het starten flink moet gassen om hem aan de loop te houden dan is je afstelling niet goed.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.