- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 9 maanden geleden door langewouters.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 juni 2005 om 15:42 #189681
Allee, merk je da nie an z’n schrijfstijl dan?:)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!21 juni 2005 om 12:00 #189689hehe, zou toch vrij duidelijk moeten zijn niet ? :p
Inplaats van een niewe spoel hebbik gewoon een heel niew blokje meegekregen:p wel zonder carbu maarja 🙂
op het blokje dat ik heb gekregen staat piaggio enzo op, op datgene dat ik al had niet, en dat niewe heeft alles van ontsteking binnenin, dat eerste niet, er staat ook geen merk op alleen het piaggio logo, is dat van een ander type bromfiets ??21 juni 2005 om 12:06 #189690trouwens, zou elektronische ontsteking veel uitmaken qua performance ?
21 juni 2005 om 15:58 #189691iaccaloco :
Allee, merk je da nie an z’n schrijfstijl dan?:)idd ‘overlaatst’ 🙂 dat hoor ik hier nóóit.
22 juni 2005 om 19:05 #189699heeft er iemand een foto van een inorde ontstekingssysteem van een ciao ?
22 juni 2005 om 21:05 #189700Jazeker!
FF uploaden, m0ment!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!22 juni 2005 om 21:12 #189701Komen ze mate!:

De ontstekingen die eruitzien als een soort van “kruis” zijn originele Vespa electronische, de anderen puntencarters…….
Behalve foto’s 1, 2, 3 en 4….Dat is zo’n “Berini Kinetic imitatieblok” waar ik ’t vaak over heb, deze electronische ontsteking “past” in een puntencarter, maar is van dermate slechte kwaliteit dat je beter puntencarter kunt houden!
🙂Foto 7 is een Sparcon contactpuntvervanger……
http://www.sparcon.nlGelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!22 juni 2005 om 21:35 #189702Bedankt voor de info iaccaloco! Hiermee zou ik normaal al wel een eindje verder moeten geraken. M’n ontsteking doet het niet. Alles is normaal juist aangesloten, maar toch geeft de bougie geen vonken. als ik zonder bougie eventjes de massa aanraak met de kabel vonk deze toch, zelfde voor de aansluiting van het licht. Ik zal het nog eens grondig moeten bekijken… . De ontsteking die ik nu heb is van een ander type blok, met maar 2 spoelen. De andere ontsteking is er een met 3 aan elkaar gekoppeld. Een oudere denk ik.
23 juni 2005 om 00:11 #189703Dan zit ’t ‘m volgens mij in je bougiedop ofzo?
Als ie wel vonkt aan de bougiekabel, maar niet met de bougie eraan!?
Lijkt mij dat ’t dan je dop is!
Enneh, maak es foto’s van je ontstekingen dan, want dat “3 aanelkaargekoppeld” snap ik ff niet!
Of bedoel je zoals op foto 9, dat er 3 kabels op je contactpunten uitkomen ofzo?
Dat hoort nl. zo!Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!23 juni 2005 om 07:09 #189704neen, mijn bonbine zit standaart buiten, en dat borsteltje voor dat ding op de krukas voor mijn “platinnekes” dat staat alleen, niet op de bobine. Maar iemand had een van de 3 spoelen geraakt, spijtig, nu heb ik wat moeten aanpassen en alles moeten verleggen.
Die transfo tussen de bougie aansluiting aan de motor en de bougie, wat is die transformatie verhouding, welke waarden details? Kan iemand daar mee helpen ?23 juni 2005 om 11:05 #189705Je bobine zit altijd buiten je blok bij een Vespa……
De transformator waar je het over hebt lijkt mij je bobine……
Die kun je van willekeurig welke andere brommer overzetten, als ie maar 2 aansluitpunten heeft……!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!24 juni 2005 om 01:12 #189714weird dat ik geen ontsteking krijg dan
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.