:: Standaard voorvario heeft overtoeren
-
<< Als je de linker setup gebruikt zou ik er juist een STANDAARD drukveer in stoppen. Die 41mm DMP is een opgeboorde 50cc cilinder.
Welke vertanding heb je er trouwens onder? 1:?
ik heb een 1:10,5 vertanding. Ik heb ff gekeken maar hij varieerd niet goed.. de snaar gaat niet diep genoeg in de achterkoppeling.. het is een imi koppeling van jmpb. of wil die gwn niet harder omdat het een soort van standaard cilinder is?..
UPDATE! Problem solved.. k heb hem uit elkaar gehaald en schoongemaakt en hij varieerd nu goed!;)
als je even had verteld dat het om een imitatie-koppeling ging hadden we je veel sneller kunnen helpen 😉 deze zit meestal vol straalzand en varieert ie dus slecht. rede waarom ik dit weet? heb zelf ook een imitatie koppeling.
Overigens is die wel met 90mm uitgevoerd, en niet met 100mm.
die kerel waarvan ik hem heb zei dat het een 100mm was.. toen ik hem thuis had zag ik pas dat het een imi was
Nouja, mooi dat het opgelost is;). meeste mensen kopen de imitatie koppeling voor de schijven. wisselen deze om met hun 100mm schijven & verkopen de koppeling.
Ik zou eventjes checken of de bronzen bus geen speling heeft. Vaak is dit het geval.
En om simpel te zien of het 90 of 100mm is, kijk of de schijven even groot zijn als de koppeling: 90MM, zijn de schijven even groot als het koppelingshuis: 100MM.
dan is het 100mm. Maar het klopt dus dat vario minder snel gaat als poelie?.. want met poelie 60 ging ik met mij setup ong 60.. en nu net 50
hangt volledig van je vario-setup af. en hoe deze natuurlijk is afgesteld. een standaard vario gaat over het algemeen iets langzamer als met poelie. Koop je een malossi-vario (of de polini variant) zal je topsnelheid & acceleratie toenemen. en zal je hoogstwaarschijnlijk harder gaan als met poelie 60.
Ook helpt 100MM niet echt mee aan de topsnelheid. Het verschil tussen 100 & 90mm is zo’n 7 tot 8km/u.
Maar sparen voor Malossi vario en 90mm schijven dus:P maar dat het zoveel scheelt tussen 90 en 100..
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.