Vespa-Ciao.NL
:: standaard vario

Home Forums Techniek Vario standaard vario

11 berichten aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

woe
    Bijdrager

heb je wel de goeie rolletjes?

Vespaflappie
      Bijdrager

rolletjes kwartslag draaien en je vario doet het eindelijk eens!:P

Ps: je bent een drol:P

Edjuh
        Bijdrager

Hehee! hij rijdt lekker:D het werdt tijd ook……En ja, ik ben een druif, lang leve het forum:)

Nog steeds vind ik dat hij de eerste meters wat inhoudt, maar dan trekt hij heel hard naar de 50. Ik rij voor mn werk op een vespa et2 en die trekt erg hard dus ik ben wel een beetje verwend.

Deze week krijg ik de malossi binnen en dan wordt het echt leuk.
          Moet ik met deze setup al een andere drukveer(gele) plaatsen?

Vespaflappie
          Bijdrager

Dat inhouden komt mede door trekveren en voorvario…je zult zien dat hij afgesteld lekkerder loopt

Edjuh
            Bijdrager

Joepie! Multivar is binnen. Ik heb hem er meteen opgegooid met de 4.7 rollen. Hij trok hard maar ging niet hard met een hoop toeren dus ik heb meteen mn zwaarste polini rollen er in gedaan en nu trekt hij ook als een beest en rijd iets van 60 denk ik.

De gele drukveer heb ik er nog niet in gedaan want die moer op de koppeling is best moeilijk te bereiken, ik weet niet hoe jullie dat hebben gedaan?

Maar hij zal wel veel harder gaan met die sterkere veer toch?

Ik rijd trouwens met ori uitlaat, maar het valt me wel op dat hij een lawaai maakt! Vooral bij optrekken, het begint steeds meer op een scooter te lijken:D, op top valt het mee. Maar ik vraag me af wat voor herrie hij gaat maken als ik een snelle uitlaat er op gooi?

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

nou met strakkere drukveer hoeft hij niet persee harder te gaan, ligt er gewoon aan hoe hoog de vario voor komt en hoe laag achter.
                Komt met die zwaarste rollen de vario al op top ? want waarschijnlijk is dat dan zen top denk ik.
                Je moet echt even je HM erop gooien of iets dergelijks.

succes

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Edjuh
                Bijdrager

De rollen zijn volgens mij 7.7 gram die er nu inzitten. Ik denk dat hij wel harder kan. Ik ga de hm nog even spuiten en ik moet nog een beugel vindenmaken en dan maar proberen. Maar het rijdt wel erg lekker nu.

Flick rij jij met ori drukveer?

Edjuh
                  Bijdrager

Ik had vandaag even topone er op gelegd om te proberen, maakte echt een tering herrie, maar het trok zoooooooooo hard, ha! was echt een sensatie:D, ik ga wel even filmpjes maken een dezer dagen.

Mn handmade kan er niet op wegens de standaard(wil ik houden), ik heb de beugel niet en hij zit ook niet lekker op de uitlaatpoort:( .

Edjuh
                    Bijdrager

Vraagje:

waar moet ring B zitten??
                      Ik rij al rond zonder die ring sinds ik de vario heb, is dat slecht?

Ik hoop dat iemand dit weet.

Vespaflappie
                      Bijdrager

ne eis neit nodig; is een soort vario ring:)

Edjuh
                        Bijdrager

Pfff gelukkig:D dacht even dat ik weer iets doms had gedaan ondanks dat het goed rijdt.

Ik heb trouwens nog steeds een beetje rammel op top, ga toch maar kijken of ik die gele veer er in krijg.

bedankt.

11 berichten aan het bekijken - 76 tot 86 (van in totaal 86)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.