- Dit onderwerp bevat 85 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 7 maanden geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 augustus 2005 om 19:37 #214116
Huh?
Kun je dat iets precieser uitleggen? want ik snap het nog niet helemaal.22 augustus 2005 om 19:49 #214117je blok moet naar achter!!!!, kijk hoe mijn vsnaar zit vergelijken met die van jou, die van jou zit al op de helft ofzo.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 augustus 2005 om 19:58 #214118Dus hij moet eigenlijk heel slap staan zodat hij helemaal bovenop de achterpoulies ligt?
22 augustus 2005 om 20:03 #214119dan ligt hij niet slap!! 😉 de drukveer spant hem weer.
probeer het maar es je merkt het wel46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 augustus 2005 om 20:32 #214120Net blok naar achteren gezet, hij trekt wel beter, maar nog steeds niet super, vooral de eerste meters.
Kan het zijn dat de drukveer hem niet helemaal omhoogduwt? want hij zit nog steeds niet heel hoog.
Misschien is er nog iets met de voorvario wat ik niet goed heb gedaan?
22 augustus 2005 om 21:41 #214121btje offtopic
maar wie rijdt nou met n standaard uitlaat op n 60cc?
22 augustus 2005 om 22:05 #214122woe :
btje offtopicmaar wie rijdt nou met n standaard uitlaat op n 60cc?
Ik weet er nog een:
Wie rijdt er met 60cc, racekruk en 13-13 met een standaard vario?
Ikke dus.Waarom?
Ik denk dat hij met een snelle uitlaat teveel toeren gaat maken. Hij rijdt nu met stnd uitlaat lekker vlot(ok optrekken nog niet zo).
Een lawaaige uitlaat op een motor die veel toeren draait is echt geen pretje, ga maar eens met een proma en een 110 poulie rijden.Verder verwacht ik deze week een malossi vario, die gaat het hopelijk leuk doen met een leo HM.
23 augustus 2005 om 01:15 #214125:$
Ehh……
As ik deze picca zo zie…….:

zit er èèn(of meerdere) gewichten scheef in je poelie, en kan ie dus helemaal niet varieëren, wedden dat dat ’t onder andere ook is waarom je voor geen meter trekt?En ook wat Flick zegt, je moet je blok niet naar voren zetten, maar zorgen dat je snaar voor helemaal laag ligt, en achter bijna òp je poelies!
Try it out mate……..(y)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!23 augustus 2005 om 09:04 #214128Ok dus er is inderdaad iets niet goed met de vario. Moet die snaar er veel lager inliggen? Maar dan kan je die moer er niet meer opdraaien lijkt mij?
Misschien iemand een foto’tje hoe het moet zitten voor?
Ik ga iig wel even naar kijken.bedankt!
23 augustus 2005 om 09:33 #214129kijk he wat je doet…
1 je zet het blok naar 8eren….
2 Je duwt met je handen de snaar al beetje in de poulies zodat je nou makkelijk de voorpoulie vast kan maken..
3 je draait alles vast en loopt en stukje en hij trekt zichzelf strak dan;)Hij kan het best een beetje strak zitten; Net niet los op de schijven
snappie;)
23 augustus 2005 om 09:35 #214130Ff btw; je hebt nou met die vario serieus nog steeds een 80 poulie met begin optrekken ofzo; had je zelf niet door dattie echt net zo moet?
Zo kan hij toch niet lekker vrijuit varieren?23 augustus 2005 om 09:51 #214131ik hoop datj e hier wat mee kunt.
voor grotere foto : http://www.mijnalbum.nl/Album=7UPG3E4X dan de 3e foto en moet je ff vergroten van de foto doen.
je merkt egt wel t verschil tussen wat je nu hebt en zoals op de foto. als je de snaar met monteren erop doet enzo kan hij nog wat slap aanvoelen. maaar als je alles hebt gemonteerd en je draait met je hand de voorvario eventjes paar keer rond enzo dan gaat de snaar vanzelf strak spannen.
Gele Racefrikandel23 augustus 2005 om 15:07 #214132Vespaflappie :
Ff btw; je hebt nou met die vario serieus nog steeds een 80 poulie met begin optrekken ofzo; had je zelf niet door dattie echt net zo moet?
Zo kan hij toch niet lekker vrijuit varieren?Tuurlijk had ik door dat het niet klopte, maar ik snap nog de ballen van dat ding dus had ook geen idee hoe het hoorde.
Ik snap nu dat die snaar achter er in zakt zodat je steeds een kleinere poulie hebt, maar van die voorvario heb ik nog niet echt door.
Die snaar moet voor dus helemaal tussen de poulies in zitten, en dan gaat hij omhoog naarmate je sneller gaat?
Iig, ik ga hem nu proberen goed te leggen en hopelijk word ik dan aangenaam verrast:)
alweer bedankt.
23 augustus 2005 om 15:12 #214133infeite worden niet de achterpoelies uit elkaar getrokken maar de voorvario platen gaan naar elkaar toe door de rollen enzo (gewicht etc) en doordat die in elkaar willen gaat de snaar omhoog en gaat de achtervario uit elkaar en drukveer geeft weer wat tegenkracht zegmaar.
Gele Racefrikandel23 augustus 2005 om 15:59 #214134de v snaar moet tog ook veel breder zijn dan de standaart v-snaar, daar lag mijn probleem bij.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.