Vespa-Ciao.NL
:: standaard vario

Home Forums Techniek Vario standaard vario

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 86)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Huh? sleutel 17..19?? Dan is er weinig ruimte tussen het gat en de buitenkant:D, en bij jou gaat hij wel ‘verkeerd om’ ….mmm.
      Anyway, ik krijg hem niet los met waterpomptang, als die bromhoer nou terugkwam van vakantie kon ik het daar laten doen…dan koop ik wel de sleutel(34 ofzo).

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

ik d8 dat het sleutel 32 was (correct me if im wrong) net zoals de grote moer achterop de achterkoppeling(achtervario) en ook van je balhoofd 🙂

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Edjuh
        Bijdrager

mmm op de 8erkoppeling zit een kleintje bij mij.
          Ik neem morgen maar het hele wiel naar de bo-mij, daar hebben ze zeker de juiste sleutel wel.

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

nee ik bedoel achter de platen, niet de moer waarmee je dat ding vast zet, dat is gewoon een m8 moer. maar die zegmaar op je achternaaf zit maar tog wel op de achterkoppeling (grote moer achter de platen dus)

Gele Racefrikandel

Edjuh
            Bijdrager

Ok, nog een vraagje(voor de zekerheid):
              Passen polini rollen in een malossi vario?

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

haha 😀 sorry kvind dit een wat domme vraag.
                maar dat maakt natuurlijk niks uit. in de malossi en polini vario zitten gewoon scooter rollen (16×13 de maat) dus of het nou polini of malossi rollen zijn het is 16×13

Gele Racefrikandel

Edjuh
                Bijdrager

Ja ik wou het gewoon zeker weten.

Vespaflappie
                  Bijdrager

Er bestaan geen domme vragen, wel domme antwoorden zeggen leraren altijd:P
                    Naja vind het geen hele domme vraag…Maar het past dus zonder problemen knaap:)

Edjuh
                    Bijdrager

Heb vandaag achterwiel met vario terug in de brommer gezet en achterin de kap een cirkel gefreesd voor de koppeling(zoals flick, ziet er best leuk uit vind ik, zal wel foto’s maken binnenkort).

Ik zal maar even mn standaard blok te voorschijn halen, en dan morgen even proberen dat ding:yes, en maar snel een mhr bestellen.

O ja, ik heb ook eindelijk de trappers eraf gehaald:), voor optrekken zal ik ze niet meer nodig hebben, alleen als de motor kapt of de benzine op is, is het wel handig.

Ps, flick die moer is 36mm.

Edjuh
                      Bijdrager

Ik heb een probleempje:

Ik snap niet hoe die vario in elkaar moet.
                        Het lijkt vrij simpel, ik heb ook naar de exploded view op de site gekeken, maar ik zit met een ding.

Het afdekplaatje, met de uitsparingen in de zijkant zeg maar(en 2 vage lipjes in het gat), moet die op de bus die uitsteekt?? Want die gaat er niet echt op, ik kan nu geen foto maken als jullie het niet snappen, dan komt dat nog wel. Op die bus zitten ook van die uitsparingen, waarvan ik niet snap wat er op hoort, hoe dat zit……

Dan heb je nog dat ringetje met die rare vorm in het midden, waar dat dan in of op moet??

Flappie jij weet wel raad hiermee he? Hij is immers van jouw geweest, help me!

Vespaflappie
                        Bijdrager

Hij moet gewoon passen… Bij mij deed hij et zonder problemen! Je bedoeld dat laatste plaatje? Dat allerlaatste plaatje was lipje tikkeltej van verbogen maar als je hem strak aandraait trektie zich gewoon goed hoor…Lijkt mij niet heel moeilijk eigenlijk??

Edjuh
                          Bijdrager

Maar heb ik het wel goed? Dat plaatje moet op die bus? en waarom zitten die lipjes op dat plaatje er? En de uitsparingen op de bus?
                            Volgens mij zit het voor de rest wel goed maar ik twijfel heel erg over dat plaatje en die bus.

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

dat plaatje met die uitsparing moet als laatste zegmaar (ja en de moer) die uitsparing zit er zodat de rollen niet doorslippen (het rollenhuis) en zodat als de vario gaat werken (zie je wel es een keer als je rijd) dat hij niet gaat draaien.
                              Bij mij was dat plaatje zegmaar aan de binnenkant gewoon rond, het maakt niet heel veel uit. als hij maar op het plaatje komt en in de inham zegmaar

Gele Racefrikandel

Edjuh
                              Bijdrager

Welke inham? Heb je het nou over dat kleine plaatje of over de grote met de inhammen rondom?

Vespaflappie
                                Bijdrager

Haha ik snap serieus niet waar je moeite mee kan hebben:O foto?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 86)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.