Vespa-Ciao.NL
:: standaard vario

Home Forums Techniek Vario standaard vario

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Ow dan zal ik wel via mopshop bestellen want 2e hands is vrijwel onmogelijk te krijgen zo’n ding. Toch de polini idd, die rollen zijn wel handig. Is er een goeie kans dat je de ideale afstelling kan vinden met de rollen die je krijgt? Weet nog niet de setup.

Enne Flick ik ben nooit op msn en waar ik nu ben doet ie het ook niet maar als ik thuis ben zal ik je toevoegen.

Vespaflappie
      Bijdrager

Herr FlicK :
        dikke onzin dat de polini moeilijker is af te stellen, je hebt een goede drukveer en goede rollen en klaar.
        ik zie geen nadelen aan de polini en ook niet aan de malossi.

Ze gaan ook even hard (want heb bijde onder me brommer gehad) en de halfpoelie van de voorvario is even groot als de malossi.

Dusja, ik denk niet veel verschil, en ik zou zeggen : maak je keus..

Dikke onzin??Leg maar eens een speedcontrol en multivar van scooter naast elkaar; je ziet waarschijnlijk niks maar et verschil is er zeker wel!!!
        Malossi vario is naar mijn mening beter; en makkelijker… De speedcontrol is zeker ook goed; ding doet ze werk maar malossi is beter naar mijn mening…
        Rollen mag je keuze niet beinvloeden das bullshit…Ik krijg hij setje rollen voor 3,75; geen geld toch??? Overigens verschillen de poulies wel van elkaar qua grote wat ik heb gezien…

Naja tip van mij:koop malossi

Edjuh
        Bijdrager

Ik dacht dat het alleen op scooters een dipje had die polini maar als je ech denkt dat die MHR beter is…ik hoop op nog meer meningen.
          Flick is de enige met die polini volgens mij maar hij is nog niet klaar met afstellen toch?

Trouwens flap is die vario van jou 90 of 100mm schijven en wat is het verschil?(behalve de mm’s dan he voor de bijdehandjes:) ).

Vespaflappie
          Bijdrager

Ik heb een 90mm Vario…& dat van die polini vario op scooters was ene voorbeeld….Ze lijken erg veel op elkaar maar toch verschillen ze qua prestaties snappie? Als iets op elkaar lijkt hoeven ze nog niet hetzelfde te zijn;)

Edjuh
            Bijdrager

Maar wat is het verschil tussen 90 en 100mm schijven? Zelfde als poulie?

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

het heeft met optrekken en snelheid beetje te maken.
                de 100 trekt het beste maar gaat niet zo laag door (dus niet zo snel als de 90;)
                De 90 poelie trekt iets minder maar kan helemaal laag gaan en is dus sneller.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Edjuh
                Bijdrager

Dat is wel fijn, ga ik kijken of het een beetje leuk gaat origineel.
                  Dat het iets minder trekt is niet zo erg lijkt mij, het trekt toch wel als een gek:), goed afgesteld enzo(hoewel er weinig valt af te stellen als je geen rollen meer krijgen kan:( )
                  Of zal ik sowiezo een snelle vario moeten halen voor snelle setups?

Edjuh
                  Bijdrager

Hoe rijdt een snelle vario op een ori setup?

Vespaflappie
                    Bijdrager

een ori vario ops snelle is kut…Dat sowieso…een snelle vario op ori set-up is ook niet echt doeltreffend maar rijd sowieso beter als ori vario:)
                      Ik zou als ik jou was gewoon ene leuk malossietje halen bij mop-shop..Goede en betrouwbare site…

Heb je vario al es geprobeerd?

Edjuh
                      Bijdrager

Nee, heb vandaag achterwiel eruit gehaald, maar krijg freewheel er niet af:(, ik weet niet welke sleutel ik moet hebben.

Ik las op vespafreak dat een sterkere drukveer slecht is, maar ik weet niet of dat wel zo is, kun je daar iets over zeggen?

Vespaflappie
                        Bijdrager

Jah dat KAN kut zijn voor je koppeling…Maar als je er met een dikke set-up mee gaat rijden kun je er niet onderuit…Je kan er ook lang mee doen: zie Tonni..
                          Hoeft dus allemaal niet erg te zijn..

Dat freewheel probleem ken ik wel…Gewoon wat kruipolie erop doen
                          en dan een waterpomp tang erop zetten en flink duwen/trekken..Is een kutwerk maar ach; et houd je van de straat zullen we maar zeggen:P

Edjuh
                          Bijdrager

MM ja want ik wou die bout wel mooi houden want die moet er weer op toch.
                            Maar dan ga ik dat wel even proberen.
                            Thomas zei dat ik bij de vario het beste meteen de drukverenset van polini kon bestellen, is wel verstandig dan want ik ga vast nog wel eens met speedengine en vario rijden. Dan bestel ik ook meteen gewichten, maar ik weet niet in welke richting ik ongeveer moet kiezen. Richting 10 gram of meer rond de 5 a 6?

Ps. moet die moer gewoon de normale kant op om los te gaan? Anders zit ik hem voor lucht te mollen.

Vespaflappie
                            Bijdrager

jah gaat de gewone kant op:) Ehm jah drukveren setje komt altijd van pas:) Je hebt ze zeker nodig voor je speedengine…Anders geen autowheelie he:P
                              Gewichten kun je echt zo niet zeggen…
                              Denk dat je rond de 8 gram zit; puur indicatie hoor:) Kan net zo goed 10 gram zijn…
                              Laat maar wat horen;)

Edjuh
                              Bijdrager

Nou dan kies ik gewoon maar wat(rollen), die dingen kan je toch overal krijgen.
                                Drukveren haal ik dan ook wel.
                                Maar ik ben van plan met mn 41mm blok te gaan rijden.

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

Hmm raar dat mijn moer (sleutel 17 of 19 volgens mij) die aan de rechterkant van de brommer gaat, die van mij moet linksom vast en rechtsom los 😀

haha vet raar, maarja

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.