Vespa-Ciao.NL
:: standaard vario

Home Forums Techniek Vario standaard vario

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 86)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

fiatcinq
    Topic starter

ik kan een standaard vario misschien van iemand overkopen, met achterklok erbij, dus een komplete set,

is dat de moeite waard??
      zijn daar rollen voor te krijgen?
      kan ik dat er zo zonder aanpassingen opzetten?

mzzl

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

rollen kun je er niet voor krijgen, eigenlijk kun je die vario wel kopen maar ben je bijna verplocht een malossi of polini voorvario te kopen.
        daar passen namelijk scooter rollen (16×13) in want de orginele voorvario rollen zijn 14×14 en die zijn gewoon NIET te krijgen.
        ook kun je met de orginele voorvario niet echt een snelheid halen (denk aan 50 ongeveer) met dikke overtoeren (tenminste had ik)

die malossi of polini is nieuw 70 euro op mopshop.de en 2dehands zijn ze bijna niet te krijgen 😉

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Vespaflappie
        Bijdrager

Herr FlicK :
          rollen kun je er niet voor krijgen, eigenlijk kun je die vario wel kopen maar ben je bijna verplocht een malossi of polini voorvario te kopen.
          daar passen namelijk scooter rollen (16×13) in want de orginele voorvario rollen zijn 14×14 en die zijn gewoon NIET te krijgen.
          ook kun je met de orginele voorvario niet echt een snelheid halen (denk aan 50 ongeveer) met dikke overtoeren (tenminste had ik)

die malossi of polini is nieuw 70 euro op mopshop.de en 2dehands zijn ze bijna niet te krijgen 😉

ori vario reed bij mij vlekkerloos 65 met scooterrollen!! Reed niet super maar wel leuk:)

fiatcinq
          Topic starter

oh, oke

maar in die originele voorvario zitten dus standaard rollen,

dus die zou je er zo op kunnen zetten, en dan rijd het wel aardig, en trekt het dan al stukken beter, of valt dat nog wel mee?

en als je dan een malossi, of polini voorvario koopt, hou je dan de
            standaard achtervario?

Edjuh
            Bijdrager

ja

Vespaflappie
              Bijdrager

fiatcinq :
                oh, oke

maar in die originele voorvario zitten dus standaard rollen,

dus die zou je er zo op kunnen zetten, en dan rijd het wel aardig, en trekt het dan al stukken beter, of valt dat nog wel mee?

en als je dan een malossi, of polini voorvario koopt, hou je dan de
                standaard achtervario?

Ik reed dus met foute rollen…Vario was neit zo super in balans maar dat intreseerde me niet zo:P Trilde wel op top en soms trokkie beetje raar op maar et geluid was bruut en reed als een gek:D
                Je krijgt de ori rollen NIET! meer…hoogstens nog bij EPC sittard…Het is dus zeker geen aanrader 1 te kopen zonder rollen(of je moet zoals mij het maar voor lief nemen en de kans lopen dat je krukasje kapot gaat of je lagerpassingen uitlopen in carter…(ligt ook aan prijs natuurlijk)

fiatcinq
                Topic starter

bij deze zitten wel rollen, dus dan zou het wel kunnen,

maar loopt dat dan wel goed met zo’n standaard vario?

Vespaflappie
                  Bijdrager

jah; geen probleem:)

fiatcinq
                    Topic starter

ah, mooizo,

en dan heb ik de rest van het vario gebeuren goed voomekaar, als ik er een malossi voorvario bij koop?

Edjuh
                      Bijdrager

Zijn er mensen die een voorkeur hebben voor de polini of de malossi vario? Ik zag op mopshop dat je bij de polini 2 setjes rollen ipv 1 setje bij de malossi krijgt, zijn er nog verschillen/voordelen/nadelen?
                        Want ik weet niet welke ik beter kan bestellen.

Ties
                        Bijdrager

tja
                          je kent verhaal vast wel dat de malossi makelijker af te stellen is…
                          maar malossi of polini afstellen moet je tog…
                          kzou es rond vragen maar opzich rijdt herr flick nou met zun polini speedcontrol…en zijn er hier ook mensen die met een mhr vario rijden..

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

dikke onzin dat de polini moeilijker is af te stellen, je hebt een goede drukveer en goede rollen en klaar.
                            ik zie geen nadelen aan de polini en ook niet aan de malossi.

Ze gaan ook even hard (want heb bijde onder me brommer gehad) en de halfpoelie van de voorvario is even groot als de malossi.

Dusja, ik denk niet veel verschil, en ik zou zeggen : maak je keus..

Gele Racefrikandel

Edjuh
                            Bijdrager

Nou ja dan neem ik gewoon de malossi, scheelt weer een paar euro:|, of toch de polini voor die extra rollen:), bedankt iig.

Flick jij hebt hem ook van mopshop toch?

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

ik heb m 2dehands, ik had de polini gedaan (scheelt weer 10 euro aan rollen ofzo) maarja.
                                trouwens ed accept me es op msn, heb je toegevoegd maar jij mij niet.
                                herrflick@clansites.net

Gele Racefrikandel

GeFret
                                Bijdrager

Nop, hij heeft em via mij. Kon em 2e hands kopen hier voor niet te duur. Ik heb zelf een MHR en die heb ik wel besteld op mopshop.de

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 86)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.