Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › Standaard uitlaat
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 7 maanden geleden door Kelvin.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 augustus 2004 om 19:27 #149222
Heb jij ervaring met een standaard uitlaat post dan hier je mening.
21 augustus 2004 om 11:44 #153123Ik had een standaard uitlaat maar het is eigenlijk helemaal bagger want optrekken en de snelheid is gewoon langzaam dus alleen geschikt voor e oma’s! vind ik dan he :p
21 augustus 2004 om 11:46 #153124Ik heb om m’n gare Vespa’tje een standaard uitlaatje zitten, maar die laat ik ook helemaal standaard, en heb er een snor van gemaakt.
21 augustus 2004 om 11:48 #153125Ik heb er een citypower opzitten en daarmee trekt ie wel veel sneller maar houd op z’n top nog wel redelijk veel in das wel jammer…
29 augustus 2004 om 12:38 #153130Ik heb nog nooit een std. uitlaat gehad. Wel een Citypower. En die loopt wel leuk als je een std. ding hebt wat je alleen maar ietsjes beter wilt laten optrekken. Meer niet
31 augustus 2005 om 14:20 #153249Hallo allemaal, ik zie een paar mensen beweren dat een vespa ciao met een standaart uitlaat klote trekt, nou met een dergelijke uitlaat trekt hij het beste als hij verder origineel is.
Een city power uitlaat verhoogt je topsnelheid iets en als je toevallig een snel blokje hebt zoals ik eerst had kan je wel tien km winnen met alleen een city power uitlaat plus grotere sproeier uiteraard.
Ik ben van 43 sproeier origineel naar 48 gegaan en het zaakje liep perfect, maar de optrekkracht is wel ietsje minder vergeleken met een standaart uitlaat, dus het is wat je wil of sneller optreken dan de standaart uitlaat eronder laten en 45 rijden of een wat hogere topsnelheid dan een citypower eronder en met wat geluk 55 rijden.
Die 55 overigens haalde ik alleen onder optimale omstandigheden hoor, dus ’s morgens als het nog redelijk koel was en de lucht dus zuurstofrijker en op een vlakke weg, maar verder zat een 51 52 km er altijd wel in op de langere afstand.
Ik vond het optrekken met de citypower kut vergeleken met de standaart uitlaat, maar toch heb weleens overwogen om tegelijk met die citypower er toch een kleinere 80 mm poelie onder te zetten (95mm ori), maar ja hoe zou hij dan vanaf stilstand getrokken hebben helemaal bagger denk ik, maar als je dan onder goeie omstandigheden rijdt en als je vaak lange afstanden rijdt is een 80 mm poelie misschien toch aan te bevelen icm een citypower uitlaat. Gewoon uitproberen zou ik zeggen ik heb mijn vespa totall loss gereden voor ik dat kon uitproberen.
Ik heb geen flauw idee wat je aan snelheid kunt winnen als je een 95 mm poelie verandert in een 80 mm poelie, maar op zijn minst iets als je het optrekken voor lief neemt, misschien 4 a 5 km meer kan dat?
Nou in elk geval verbruikte mijn vespa als ik lange afstanden reed 1/50 met 95 mm poelie dus, misschien 1/55 met 80 mm poelie.
Gr. Freek.
31 augustus 2005 om 14:31 #153250wat ik er nog aan toe wil voegen is dat ik gemerkt heb dat wanneer je er een wat snellere uitlaat onder hebt zoals een citypower, niet te vergelijken met die kruldingen enzovoort, dan vult je luchtfilter zich behoorlijk snel met rommel. Ik weet niet of dat nou toeval was bij mij, maar het filter zat zeker voor de helft dicht, nou ja laat ik zeggen 1/3.
Ik kwam hier pas achter toen ik een malossi luchtfilter erop gezet had, een kloteding, want de vespa liep geen scheet harder en trok ook niet beter op, maar wel meer lawaai meer verbruik en gewoon een kloteding meer kan ik er niet van zeggen ow ja het stationair draaien met dat malossifilter was opeens erg hoogtoerig geworden beter was het niet te krijgen.
Nou ik denk krijg de tering ik ik gooide het ouwe luchtfilter er weer op na de zaak eerst helemaal schoongemaakt te hebben, maar wat bleek nu nu kreeg ik hem ook alleen hoogtoerig stationair met het ouwe filter, terwijl hij eerst lekker relaxed stationair liep. Nou denk ik zelf dat dat kwam doordat het filter helemaal schoongemaakt was en hij daardoor meer lucht kreeg en waardoor hij niet meer lekker stationair te krijgen was wat ik ook afstelde en geloof me ik heb wat uren afgesteld zeg, maar zonder beter resultaat.
Het gekke was wel dat wanneer hij warm was en zo hoogtoerig stationair draaide, wat alleen voorelkaar te krijgen was na een stop als ik wat met het gas speelde dat hij stationair bleef draaien, en als ik dan de choke induwde draaide hij net zo lekker relaxed stationair als vantevoren, maar ja dat is uiteraard niet de bedoeling.
Nou ja ik heb dat hoogtoerige stationaire draaien maar voor lief genomen, want verder liep het ding als een tiet altijd snel de topsnelheid geen gezeik meer met ’s morgens harder dan ’s middags, dus wat ik zeggen wil hou je luchtfilter in de gaten en maak het om de paar maanden ff schoon.
Gr. Freek.
31 augustus 2005 om 18:32 #153251freek :
Ik heb geen flauw idee wat je aan snelheid kunt winnen als je een 95 mm poelie verandert in een 80 mm poelie, maar op zijn minst iets als je het optrekken voor lief neemt, misschien 4 a 5 km meer kan dat?
Gr. Freek.
nou dat scheelt tog wel een kleine 10 km…bij mij destijds tenminste……op een langere rechte weg haal je der wel 10 bij denk ik… zo over algemeen denk ik een dikke 5..
1 september 2005 om 08:53 #153254HOi Ties, niet gek zeg 10 km snelheidswinst voor een 80 mm poelie als ik mijn brommer niet in de prak gereden had had ik het vast geprobeerd met een dergelijke poelie, maar goed helaas, alleen wat lever je wel niet in aan optrekkracht is dat nog wel te doen in combinatie met een citypower?
Nou ja ik neem aan van wel anders zouden er niet zoveel mensen zijn die een 80 mm poelie monteren. Als ik plusminus 52 reed met mijn vespa trilde hij toaal niet en was het een genot om te rijden alleen die klote bulten her en der he, maar goed, dan zou ik met een 80mm poelie zeker 57 58 hebben kunnen rijden met hetzelfde rijgenot.
Ik heb nu die scooter maar ik koop er nog een ciao naast, want ik ben toch wel gehecht aan die dingen, maar de ciao die ik dan koop laat ik zo hard gaan als mogelijkerwijs maar kan, dus met de snelste cilinders en vario’s en poelie’s en carbs en weet ik veel, maar over de 80 gaan of meer zal die, maar goed nu nog ff er eentje vinden voor een paar honderd euro, eitje lijkt me.
Een maandje wachten tot mijn poen weer op peil is en dat kan het weer nu heb ik nog maar een hondertje in de week te verteren voor te eten enzo alleen dat eten enzo kost maar maar 35 euro en de rest is voor de fun, dus een ciao kan er best af.
GR. Freek.
20 augustus 2006 om 11:50 #153381ik heb een std uitlaat op mijn 70 cc :lol
terwijl ik een leovince krul heb dat doe ik om niet aangehouden te worden. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.